Side 6 av 15 Først 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 145
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Sv: Svar fra ultralyd :-/

Ikke ned i halsen - rett inn fra utsiden. Noen ganger kan de bruke ultralyd til å guide nålen. Så vidt jeg vet er det ikke behov for anestesi til dette. Nåla er veldig tynn.
    En jeg kjenner fikk bedøvende krem, men han er ei skikkelig pyse da
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    43

Jeg har tatt finnålsprøve. Det gikk helt greit. De stikker en nål inn i knuten(e) fra utsiden av halsen - og tar opptil fem prøver fra knuten. På meg guidet de nålen med ultralyd. Det gjorde ikke vondt, men ble litt øm etterpå. Fikk ingen form for bedøvelse og hadde ikke behov for smertestillende etterpå.

Lykke til
    -nettisen
    Alle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Jammen da er det ikke så mye "brekk" og "skrekk" i vente?
    Nå gjenstår det bare å overbevise den nye legen min om at jeg SKAL ha en slik undersøkelse.
    Ofte føler jeg meg som "den bittelille" overfor "fagmannen" :evil:
    Får bare øve meg på å gå på og ikke gi meg
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Buskerud
    Alder
    47
    Meldinger
    18

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Jammen da er det ikke så mye "brekk" og "skrekk" i vente?
    Nå gjenstår det bare å overbevise den nye legen min om at jeg SKAL ha en slik undersøkelse.
    Ofte føler jeg meg som "den bittelille" overfor "fagmannen" :evil:
    Får bare øve meg på å gå på og ikke gi meg
    Kjenner meg igjen der gitt, føler meg alltid sånn hos legen, og det er ikke mye godt. Så jeg vil bare ønske deg masse lykke til; gå på og ikke gi deg
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Takk, Murmel!
    Må si jeg psyker meg opp om dagen til legebesøket til uken. Så mye jeg skal si og må huske på. Føler alltid legen har dårlig tid, ingen god følelse. Takk for oppmuntring

Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Dårligere enn noen gang, noen som har noen oppmuntrende ord?

Trodde ikke jeg skulle komme krypende tilbake, men det er en realitet og det koster...

Jeg venter på en time hos legen til neste uke, og i mens jeg venter så blir jeg bare dårligere og dårligere. Lymfene mine er hovne og vonde og det føles som jeg har influensa. Går opp i hodet og har nevnt alt dette med halsen til legen min. Han har ikke satt meg på stoffskiftemedisin fordi det kan virke som at han vil være 100% sikker på at han gjør det rette. Sist (litt over en mnd siden) jeg målte min Anti-TPO hadde jeg en verdi på 100.. Aldri hatt så høy før, og kjertelen er vel på vei nedenom og hjem.. Jeg er så deppet og griner for ingenting. Er sliten og utmattet.. Jobber nesten 100% og tar på meg masken på jobb, men er utslitt hjemme!
    Håret mitt har aldri vært så dårlig som nå- livløst og tynt, mister mye og det har ingenting å si om jeg har vasket det eller ei. Blir fett og elendig med en gang, og jeg fortviler for håret mitt betyr mye for meg.
    Jeg er fristet til å starte på Levaxin igjen, men tør ikke gjøre det uten videre.. Skal ta blodprøver på nytt i morgen eller til fredag for det skal sendes videre.
    Jeg har ikke reagert positivt på Levaxin før, ikke annet enn at jeg ikke mistet håret så lett..

Hva skal jeg gjøre? Det at kroppen har begynt å danne antistoffer, hvilken betydning har det? Vil kjertelen fungere litt ved hjelp av Armour, eller forsvinner den uansett?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Sv: Dårligere enn noen gang, noen som har noen oppmuntrende ord?

Først vil jeg bare si at jeg føler med deg, for jeg har vært i en lignenede situasjon.
    Som jeg leser det du skriver, er du inneforstått med at det er viktig å få en korrekt behandling.
    Det jeg reagerer kraftig på, er at man fra behandlerapparatet ikke setter resurser inn på på å bli nettopp det de krever av seg selv - sikker !

Armour, eller andre stoffskiftehormonpreparater, vil ikke hjelpe kjertelen til å fungere.
    I spesielle tilfeller hevdes det av bahandlerapparatet at det motsatte kan skje, altså at man i spesielle tilfeller kan ødelegge kjertelen ved å tilføre stoffskiftehormoner. (uansett av hvilken type)
    Sånn har jeg oppfattet det, men må si at jeg er tvilende til påstandens generalisering.
    Prøvebehandling må være ok, iallfall i moderate mednger og korte perioder.

Men.
    Uansett om du lider av en kjertelsykdom, eller om stoffskiftet er lavt av grunner som er kurable, vil du få det bedre ved en tilførsel av stoffskiftehormoner.
    Og prøvebehandling fører ikke til sikkrere diagnostikk......
    Og DU føler deg mye bedre - du forstår ikke behandlerapparatets betenkeligheter med å fortsette en behandling som ikke er tuftet på solide facts. Og det er lanvarigheten som kan føre til at kjertelen blir så overkjørt av hormontilskuddet at de pakker sammen.

For hva om det feks er lav D-vitamin som er årsaken (eller noe annet) ?
    Jeg er forsåvidt i den situasjonen. Jeg vet ikke det.
    Men jeg har ikke hatt antistoffer.

Du har rundt 100 ?
    Og den mjålingen kan ikke avgjøre om du har en tryreoiditt.
    Det kan feks.en FNB - så mitt spørsmål er da bare : Hvorfor har du ikke fått tilbud om tester som kan kvalitetsikre resultatene ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Trodde ikke jeg skulle komme krypende tilbake,
    Ikke krybende Hvorfor skulle det være krybende. Tingene skifter op og ned... du kommer når du har brug for det og du er meget velkommen, selv om anledningen kunne være bedre.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    895

Når det gjelder håret - har du forsøkt å snakke med en frisør om det?
    Jeg vet at det er veldig lett å få fett hår om man vasker det for ofte. Det blir litt som en ond sirkel det der. Man vasker håret ofte fordi det blir fett, samtidig som håret blir fett fordi man vasker det for ofte. Men kanskje en frisør har noen tips til deg?
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Tusen takk for svarene dere har gitt meg. Blir like glad hver gang!

Anisa, det føles litt som jeg kommer krypende, fordi det koster meg å si at jeg er dårlig liksom. Vil så gjerne at alt skal være bra, men det er hyggelig å høre at man er hjertelig velkommen Gang på gang jeg får en god nyhet (det som kan virke som er en god nyhet) hos legen, så tror jeg at jeg er på rett spor.. Så går det en liten stund så er det "bånn i bøtta igjen". Kjempe slitsomt.

n'Finn, takk =) Jeg bruker D3. Ble satt på det for ett år siden siden jeg hadde underskudd. Har ikke følt noen fremgang på det, men kanskje det er derfor stoffskiftet mitt ikke går så raskt ned om gangen?
    Har fått beskjed om at jeg bare kan ta dem for de er veldig bra for stoffskiftet ifølge legen min. Jeg har gode D3- verdier nå, men har fremdeles fått beskjed om å stå på dem, så det kan jo hende de har en slags skjult innvirkning likevel som jeg ikke merker så mye til.. hehe.

TSH’en er på 4 blank (Ref. 0,5-3,6)
    S-Fritt T4 er på 11,7 (Ref. 11,0-23)
    S-Anti- TPO er på 100 som nevnt (Ref.<60)
    S-Fritt T3 ligger på 4,7 (Ref.3,5-6,5)

n’Finn eller andre som kan svare: Kan jeg ha en Anti-TPO på 100 uten å ha antistoffer? I så fall gjør det meg glad. Hva tolker du ut fra prøvene mine nå?

Legen jeg går til nå, som ikke er min primærlege sier at lymfene mine er vonde som følge av at immunforsvaret mitt har blitt svekket av kost jeg reagerer på, og det kan nok være en årsak.

At det har blitt nedbrutt over tid og ikke har fått mulighet til å innhente seg, men at det skal ta så lang tid da (vi snakker flere år, men med mer og mer vondt)? Begynner nesten å frykte at det ulmer svultser i dem, men har fått konstatert i fjor at det ikke var antydning til det.

Jeg spiser vitaminer så det holder om dagen (Immutol, C-vitaminpulver, nattlysolje, B-vitaminer, D3-vitaminer, Omega 3,6,9, Jern…) og forsøker bygge opp immunforsvaret så best jeg kan.
    Sier også at siden kroppen min har reagert på så mye bytte av medisiner jeg ikke har tålt, så har det virket inn på immunforsvaret, hjerterytmen, lymfene, fordøyelsen…++

Noen som har hatt hovne lymfer over tid og følt seg dårlig pga. det?

Sonja, jeg har vasket det ofte, men trodde ikke jeg skulle miste håret pga. det. Jeg har vasket det ofte før også uten at det har mistet sitt liv og spenst. En frisør sa nylig til meg at det skal vaskes HVER DAG (???) Jeg har lært at det skal gå en stund mellom hver gang så ikke hodebunnen tørres ut osv. at ikke huden har godt av all vaskingen. Så jeg tror ikke helt på den frisøren. Jeg tror vel mer at det er prosesser i kroppen som styrer det om dagen, jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre for å slippe å bli så tynn i håret  Frustrerende!
    Sist endret av Flower; 05-09-09 kl 13:20 Begrunnelse: Feil i referanseområdene

Side 6 av 15 Først 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
    Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 12-12-10, 12:49
  2. Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
    Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 17-05-10, 14:55
  3. Svar: 6
    Siste melding: 08-10-07, 13:31
  4. Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
    Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 31
    Siste melding: 08-10-06, 22:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn