Side 6 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 78
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    72
    Meldinger
    1,063

Standard

Hvis dette når deg før du drar til legen, så god tur. Vet Nora har skrevet at det nå er vitenskapelig bevist at en trenger ca.25% mere medisin når en går på hormoner. Dette skrev du jo selv og... Du kan jo sende det i"retur" til legen å høre hva denne sier... Lykke til!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Hei Gunnda, takk for svar! Jeg er fortsatt hjemme vettu...sein legetime idag. Ja, jeg så Nora hadde skrevet det....er så utålmodig nå - glemmer helt at jeg ikke får svar på blodprøver idag. Jeg skal TA blodprøver idag.... Er så veldig spent på hva de viser i forhold til desember, nå som jeg har doblet dosen for 7-8 uker siden osv...

Her må man følge med!! ;-)
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Lurt av deg å ikke pese med for mange ting om gangen når du skal til legen. De har en tendens til å ikke få med seg alt da. Bedre å legge litt tyngde på 2 - 3 temaer pr time

Må bare legge til at jeg blir helt "psyko" av p-piller. Jeg reagerer kjempe dårlig på dem. Kanskje hormonene i dem setter igang noe i kroppen min..

Jeg må bare si: forvent unna manøver fra legen. De har en tendes til det når det kommer til undersøkelser. Du har jo kul på halsen så UL bør han gå med på

Lykke til!!!!!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Enig med du og tusen takk :-D Her skal det kjøres taktikk. Først smiske ved å takke for at han gav meg Levaxin og så kjøre på med resten. ;-) Jeg har nå VM-i-håravfall gående her, samt verdens feteste hud i ansiktet som også gjør det tynne kråkereirhåret fett. Jeg har da aldri hatt fett hår i hele mitt liv! Føler meg syk og lekker....... *fniser*

Jeg har faktisk ikke kul på halsen, men mye hovenhet og fornemmelser, så føler uansett jeg trenger en sjekk. Har ikke tatt UL etter operasjonen i des 2005. Føles greit med en sjekk, fort gjort at det er flere knuter....
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Ã…Ã…Ã…... Kjenner det med fett hår og kviser ja. Jeg hadde aldri kviser eller fett hår før hypoen kom inn i livet mitt. :(

Jeg mistet 50% av håret mitt i løpet av noen måneder før diagnosen. Heldigvis har mesteparten kommet tilbake! Samme med øyenbrynene.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Jeg også!! Mistet så utrolig mye hår at det var skremmende...hendene mine var helt svarte av hår etter hver hårvask. Jeg har ikke vært slik på 1 år nå - så det er jo klart det er noe galt........nå som håravfallet er tilbake siste 14 dagene. Ikke normalt å miste SÃ… mye i slengen..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Hos meg så er det tydelig at hvis jeg har for lite hormoner så mister jeg mye hår. Kanskje du skal be om b-vitamin prøver også, siden du skal ta blodprøver idag. For det er jo velkjent at mangel på b kan føre til problemer med hår
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Jepp, B-vitamin er med på min lange blodprøveliste....jeg har for første gang med meg alt jeg vil skal testes.... Men må si at dette minner meg veldig om tida før operasjonen og levaxinen...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har jo det siste halve året krasjet så skikkelig at jeg er tilbake til før Levaxinen. Jeg trodde jeg var bedre, men den gang ei. Har vært så syk at det er vanskelig å beskrive rett og slett. Så Levaxinen har ikke bygget opp kroppen min igjen..

Men en ting er at da jeg begynte å ta B-12 så ble jeg mye bedre. Og da særlig i humøret. Som om et filter ble tatt bort slik at solen og gleden slapp helt inn i sjela
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard

Ã… føler med deg :-( Jeg også føler meg nå tilbake til før Levaxinen og vil IKKE ha det sånn!! Spesielt ikke når alt annet i livet egentlig er veldig bra nå. Det ødelegger sånn for meg!! Men så MÃ… man sette helsa først liksom.... Jeg er gudskjelov ikke så veldig sengeliggende dårlig, men jeg blir veldig psykisk urolig og dårlig. Mister selvtillitt og blir urolig og trist og skjelven i personligheten....også blir det dette med hud og hår og vekt og kløe i tillegg........så, andre er vel mer dausjuk enn meg med lavt stoffskifte, men man føler seg syk nok lell....... Og med dårlig samvittighet på kjøpet.

Herlig....

Jeg følte et rush da Levaxinen slo inn i sommer, daaaa kom min glede og livsgnist og personlighet tilbake - det sa folk rundt meg også. Så.... Jeg har i perioder tatt B12, men på prøvene i desember var B12 normalt visstnok........

Side 6 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn