Viser søkeresultater 51 til 60 av 60
-
28-01-12, 11:43 #51
Sv: Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..
Angående høy eller lav TSH, så skrives det om HUNT-undersøkelsen i tidskriftet. no at
Selv en liten økning av TSH-verdien innenfor referanseområdet fra 0,2 - 2 mIE/l til 2 - 4 mIE/l førte til en markert økning i prosentandelen av personer med positiv anti-TPO. Vanderpump og medarbeidere viste at jo høyere TSH-verdien var over 2 mIE/l, desto større var risikoen for å utvikle klinisk hypotyreose både hos anti-TPO-positive og -negative, men risikoen var størst for de anti-TPO-positive (17). Denne sammenhengen var uavhengig av alder.
Kanskje du kan ta med denne artikkelen til legen og argumentere om at det at det ikke settes i gang behandling før TSH er på 12 er feil?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-01-12, 13:19 #52
Jeg har faktisk aldri hørt om noen, hvis lege(r) har denne steile, vaklevorne holdningen til å behandle hypothyreose, og lurer på hvor i allverden tallet 12 for TSH kom inn i det hele tatt ??? Jeg har heller aldri lest om leger i noen andre land som venter til TSH er over 12 FØR behandling settes i gang!!
Jeg lurer derfor på om denne legen kan være fra et annet solsystem laaaaaaaaangt vekk fra jorden...Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
28-01-12, 13:30 #53
Jeg kjenner ikke til leger i Oslo egentlig annet enn Sofie Hexeberg som er blitt vår "kostholdsguru", så det går jo an å undersøke om hun også har erfaring med å behandle hypothyreose spesielt.
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
28-01-12, 14:34 #54
Videre, det kan være lurt å google når du lurer på ting, engelsk har jo flest treff. Dersom du gjør et søk på for eksempel "optimal TSH levels" får du mange inneressante treff. Også saklige, gode ting å ta med til legen, som denne fra de amerikanske myndighetene
Normal values are 0.4 - 4.0 mIU/L (milli-international units per liter).
However, those without signs or symptoms of an underactive thyroid who have a TSH value over 2.0 mIU/L but normal T4 levels may develop hypothyroidism in the future. This is called subclinical hypothyroidism (mildly underactive thyroid) or early-stage hypothyroidism. Anyone with a TSH value above this level should be followed very closely by a doctor.
If you are being treated for a thyroid disorder, your TSH level should be between 0.5 and 3.0 mIU/L.
Normal value ranges may vary slightly among different laboratories. Talk to your doctor about the meaning of your specific test results.
Så, i denne verden vi befinne ross, med deverre en del litt for uvitende og skråsikre leger, er det lurt å gjøre hjemmeleksa si skikkelig. Det vil si, lær deg å google! Og ta med de seriøse treffene tilbake på legekontoret. Altså ikke de stedene som ser altfor alternative ut, det gjør sjelden lykke hos fastlegen. Lykke til!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
28-01-12, 17:31 #55
Eller tallet 14 for TSH?
Innlegget til månestråle:
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
28-01-12, 18:20 #56
Takk for gode tips og råd! jeg leser og leser her inne.. jo mer blir jeg også klar over at dette er en kamp mot systemet.. og at det virkelig lønner seg å være sin egen advokat!!!!!!!
Nå er jeg såå optimist fra å være så langt nedi kjelleren så har jeg kommet litt opp igjen.. dette fordi jeg føler en følelse jeg ikke har følt på 5 år og det blir jeg så glad for..
Dag 3 på levaxin: ingen bivirkninger ennå.. jeg merker at det å holde tlf røret oppe til øret er ikke like *slitsomt* som før.. da måtte jeg støtte armen under.. jeg merker også at den følelsen *åå du er så sliten du må legge deg ned å hvile* ikke kommer halvparten så ofte som før.. og jeg merker at jeg ikke har *elefant bein* dvs at bena føles tunge som bly og vanskelig for å mobilisere meg..
Jeg har en lang vei igjen å gå.. men little baby steps er fint
-
02-02-12, 15:35 #57
Det begynte som en drøm
Men nå har jeg fått noen uønskede bivirkninger som diarè og hjerteklapp.. hver gang jeg holdt på å sovne så hoppet hjerte over et slag og jeg ble liggende våken.. kjempe ekkelt!!
Siden jeg merker at levaxinen virker gunstig for at at jeg er sååå sliiiiten, med å gi meg mer energi så vil jeg absolutt fortsette på denne tabl!!!
Min løsning blir derfor å dele tabl litt mer opp for å sakte men sikkert venne meg til denne..
Mormor, som har høyere TSH enn meg sier at hun begynte på en tabl to ganger pr uke til å begynne med.. nå tar hun 50mg hver dag.. men jeg tar litt og litt hver dag for så å øke litt senere når kroppen blir vant med dette..
-
02-02-12, 15:59 #58
Hvilken dose er du på nå? Lurt å ha samme dose hver dag, det er best for kroppen din. Du kan jo senke dosen nå, og øke sakte siden du kjenner ubehag
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
02-02-12, 18:27 #59
Jeg har delt tabl i to.. blir vel 25mg vil jeg tro..
-
21-02-12, 19:31 #60
da har jeg startet en ny tråd som om handler hvilken opplevelse, problemer osv jeg har med å gå på Levaxin tabletter og hva slags holdinger jeg får av leger..
Tråden finner du her:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14212
Lignende tråder
-
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 11:17 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 20:10 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
Av Ellen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-06-06, 15:55 -
Hvordan kombinere jobb og stoffskifte??
Av Angel.. i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 05-10-05, 11:58 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 11:35
Bokmerker