Viser søkeresultater 51 til 60 av 200
-
15-11-11, 14:27 #51
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Update:
Jeg har spurgt Jacob Teitelbaum, om jeg kan være sikker på, at jeg ikke har brug for thyroid hormoner, når jeg reagerer, som jeg gør, eller om der kan være en konflikt med højt cortisol. Hans svar bekræfter, hvad vi har diskuteret her:
Han har set mennesker, der har brug for medicinen reagere på den alligevel. Det gælder så at få cortisol ned, og der kan så forsøges med 15 mg. til nat. Hvis det også giver reaktion, kan man forsøge med ren T4, og virker det ikke, må man udelukke det indtil videre.
Så er der noget at arbejde med
-
16-11-11, 12:52 #52
Hei Luuna!
Legger inn en link til deg som kobler whiplash med kjeven: http://www.tannatelieret.no/Kjeveledd.aspx?docid=392
..I tilfelle du tror det kan være relevant
-
20-11-11, 16:56 #53
Tak for det Rosin!
Det er en meget relevant artikel og vigtigt for mange med whiplash. Det slag jeg fik, var lidt anderledes, og jeg har talt med min holistiske tandlæge om det. Jeg tror ikke, det er her, hovedproblemet ligger for mig, men jeg har ikke helt udelukket det...
-
03-12-11, 11:03 #54
Hej Luuna
Har slet ikke fået kommenteret på din tråd, men må sige at du også har haft dit at kæmpe med og for!!
Ang thyroid som jeg spurgte om i en anden tråd, fik jeg jo svaret her
At du reagerer sådan på det, tænker jeg, som du også selv har været inde på, ikke nødvendigvis betyder at du ikke har brug for det.
Jeg tror at det Tietelbaum skriver, er meget rigtigt. Prøv med 15 mg til natten. Jeg har selv erfaret at det er kæmpevigtigt at man går langsomt frem med at øge, og nok specielt når du har dit høje cortisol at tage hensyn til.
til dig
-
03-12-11, 14:14 #55
Update
Tak for det Majsen Jeg prøver lige at skrive noget mere her...
Af skade bliver man klog og meget sjældent rig!
Og ca. hvornår i deres uddannelsesforløb holdt de fleste læger op med at tænke selv?
Thyroid hormoner
Jeg kunne simpelthen ikke tåle thyroid medicinen, uanset hvad jeg gjorde - 15 mg. til nat, om morgenen, med mad...
Så forsøgte jeg mig med BMR Complex, der er skjoldbruskkirtelekstrakter af en meget høj kvalitet og efterfølgende med homøopatisk T4.
Men nervøsitet blev til bragende angst, og hvis ikke jeg havde arbejdet med det for 10 - 12 år siden, ville jeg være blevet rigtigt bange. Det er IKKE for børn!
Paradokset er imidlertid, at selvom hverken ekstrakter, medicin eller homøopatisk medicin skulle kunne virke så hurtigt, så oplevede jeg samtidig et lille bitte løft i energi og en endnu mindre lille bitte virkning på mine smerter.
Og det var tiltrængt! Siden min menstruation for snart 3 uger siden, har jeg nærmest bogstaveligt kravlet rundt.
Men hvad så?
Jeg prøvede så fra torsdag i denne uge med det homøopatiske middel Fucus Comp., og det gav så stor en virkning, at jeg var nærmest målløs Indenfor en time tog det toppen af mine smerter, jeg blev lidt mere klar i hovedet og ømheden i halsen tog det også toppen af.
Desuden supplerer jeg med nogle andre ekstrakter i en meget lille mænge (8 mg i to stk.), som jeg bedre kan tåle (Metabolic Advantage).
Nu er det imidlertid gået sådan, at det også giver let angst, hjertebanken, let åndenød og i det hele taget en noget kaotisk tilstand.
Mit forsøg på en foreløbig konklusion er, at jeg muligvis blot har en mindre mangel på thyroid hormoner, og/eller at min krop (cellerne) ikke kan udnytte det. Måske holder den oven i købet selv niveauet nede for at beskytte mig mod yderligere overbelastning...
Ferritin
Det føles som om, at det er lykkedes mig at holde mit cortisolniveau temmeligt langt nede (Sleep Tonigt, Ashwaghanda, rosenrod), og alligevel kan jeg ikke tåle de thyroid hormoner, som det nu er åbenlyst, at jeg har brug for!
Men først nu er det gået op for mig, at det kan skyldes mit lave niveau af ferritin!! Jeg har læst og læst herinde og mange andre steder på nettet, og hvor er det tragisk... Nogle steder står der oven i købet det, jeg selv har erfaret: Lavt ferritin kan have så stor indflydelse, at man ikke engang kan tåle SINE EGNE hormoner, og man kan så altså naturligvis reagere på tilførsel af thyroid hormoner, som man reagerer ved for hurtig øgning af dosis. SUK!
Desuden har jeg læst en hypotese om, at netop dette kan føre til overbelastning af binyrerne - og det tror da pokker. Det bekræfter simpelthen min fornemmelse af, at min krop "kører på det forkerte brændstof".
Jeg er for afkræftet til at finde kilder.
I Lægehåndbogen står der bl.a. om jern, at det er en usikker prøve, og at ferritin skal måles i stedet/sammen med.
Og om ferritin står der bl.a.:
Referenceintervaller
Der kan være forskelle i de angivne intervaller fra laboratorium til laboratorium, både afhængigt af de anvendte målemetoder og referencepopulationen
Voksne
Mænd: 22 - 355 µg/L
Kvinder under 50 år: 15 - 200 µg/L
Kvinder over 50 år: 15 – 290 µg/LFortolkning
Lave værdier
Værdier under 10 - 15 µg/L er diagnostisk for manifest jernmangel, og er et typisk fund ved jernmangelanæmi
Værdier i den nedre ende af referenceintervallet er udtryk for små jerndepoter
Det er simpelthen grotesk! Mit ferritin er på 19... 19!!!!!
Sølle fire små tal mere indenfor en reference, der går op til 200, og det ville have været et diagnostisk manifest for jernmangel. Det er ganske enkelt "insaine", som Teitelbaum siger!! Så jeg citerer ham lige igen: Behandl patienten og symptomerne fremfor blodprøverne!!
Og så spørger jeg lige igen: Hvornår i deres uddannelsesforløb holdt lægerne op med tænke selv?
Min læge foreslog oven i købet selv, at vi skulle teste for jern
Infrarød sauna
Jeg er i den ekstremt priviligerede situation, at jeg har en infrarød sauna. Den er fuldstændig fantastisk, og jeg elsker den for vildt!
Jeg havde meget gode oplevelser, da jeg for godt et år siden prøvede en i en offentlig svømmehal, og de første gange jeg brugte min egen, gik det også godt. Det var ekstremt hårdt i starten, hvor jeg fik "tømmermænd" og mine muskler blev helt stive. Siden begyndte de at løsne op, jeg fik mere energi, og mit immunforsvar blev bedre. Som sidegevinst strammer det min hud op, og den bliver helt blød. Endnu vigtigere så renser jeg så meget ud, at jeg kan se, at mine kindben bliver mere markerede, mens følsomheden også bliver øget. Jeg har noget følelsesløshed flere steder på kroppen - sandsynligvis pga. neurotoxiner.
Mens mine infektioner har raset især det sidste år, har jeg imidlertid ikke kunnet bruge den. Jeg fik feber af det i mange dage efter :(
Men nu hvor jeg var i bedring med det, besluttede jeg mig for at gøre forsøget igen, og jeg sprang derfor intravenøs C-vitamin over i sidste uge for at komme i gang. Først gik det OK, selvom det henviste mig til sofaen det meste af tiden, men nu er min temperatur steget igen.
Immunforsvar
I det hele taget er det MEGET kritisk med mit immunforsvar. Jeg er oppe på hele 25 mg. DHEA - mere end dobbelt så meget, som Teitelbaum anbefaler - men det er absolut nødvendigt lige nu. Desuden tager jeg 2 eller 3 stk. Adrenal Stress End, der er super effektive binyrebark-ekstrakter +
Det holder det lige akkurat i skak sammen med tonsvis af antioxidanter, immunregulanter og virus og bakteriehæmmende urter + kolloid sølv. Men jeg er subfebril igen og har ondt i halsen. Jeg vågner alt for tidligt hver morgen med "influenza". Så må jeg stå op og tage 3 g C-vitamin, 30 dråber Echinaforce, et brev med ProBoost, evt. propolis og noget til at sænke mit cortisol. Så kan jeg sove igen.
Lige nu sidder jeg og koger. Jeg må gå meget stille rundt og ligge ned det meste af tiden - og så venter jeg bare på mine 30 g intravenøst C-vitamin på mandag og håber, at jeg kan undgå endnu en lang kur med antibiotika... Ikke mere sauna i denne omgang. ØV!
Andre hormoner
Efter jeg var stoppet med pregnenolon, blev det under min sidste menstruation helt tydeligt for mig, at jeg har flere andre hormonelle mangler. Hvis jeg ikke vidste, hvad en hedetur er, så ved jeg det nu! Jeg sagde til min holistiske læge, at jeg ville have ringet til ham midt om natten, hvis ikke Teitelbaum havde kunnet svare
Jeg måtte ud for at købe uldundertøj med lange ærmer og en pude, der kan absorbere varmen. Jeg smører mig med store doser progestrone creme (jeg er helt vild med den fra NOW, der også indeholder plante-steroider, kan jeg se), jeg er startet på pregnenolone igen, jeg forsøger mig med Reminfemin (mod hedeture) og så forsøger jeg med det homøopatiske middel Refemme, der skulle kunne fremme østrogenproduktionen.
Jeg var så lav i østrogen, at feedback-systemet gik i gang allerede før min menstruation var slut - jeg kunne simpelthen mærke, at det "rev og flåede" i min ene æggestok i mere end to uger...
Og nu er der så bare lige det, at østrogenmangel også kan give fibromyalgi-symptomer og påvirke immunsystemet i negativ retning...!
Og så lige et NB: Der er noget, der tyder på, at østrogenbehandling til kvinder i overgangsalderen har positiv virkning på inflammatoriske tarmsygdomme, og det forstår jeg godt! Da jeg blev så lav i østrogen, brød inflammationen i min tarm også op igen. Godt så. Nu er det faldet mere til ro igen, så min behandling ser ud til at virke på den front?
Hvis ikke dette er nok, vil jeg måske forsøge mig med en creme med ren estriol, som er den mest sikre i forhold til kræftfare - måske kan den endda forebygge, og jeg har jo smurt mig med progesteron en rum tid nu.
Planen?
Nu går jeg så rundt som noget nær en zombie, selvom Fucus Comp. og Metabolic Advantage har en vis virkning dog med nervøsitet m.m. til følge. Jeg kan holde det ud et stykke tid, så længe det ikke er angst.
Jeg skal bevæge mig ganske forsigtigt rundt, undgå at blive smittet med noget som helst, ligge ned det meste af tiden, passe min intravenøse C-vitamin og alle andre tilskud og sørge for så godt som muligt at få noget nærende mad, selvom jeg har kvalme.
For to dage siden startede jeg med Hemojern i RÅ mængder, og jeg vil have bestilt noget stærkere fra USA.
Det er en rædselsfuld tilstand, og jul ligner en by i Rusland - men jeg holder det ud, så længe der er håb, og jeg tror, jeg har knækket endnu en meget vigtig kode...
Nok for nu og rigtig god weekend til jer, der måtte hænge på endnu
-
03-12-11, 14:52 #56
Sikke en omgang, Luuna...
Da du nåede til den med hvad du tager, når du vågner for tidligt og med influenza-agtige symptomer, tænkte jeg på d-vitamin. Får du nok af det? Det kan mange ting, bl.a. kan det forhindre - eller hjælpe til at forhindre - at immunforsvaret overreagerer, hvilket jo egentlig er det største problem ved en alm. influenza. Der er en masse om d-vitamin her på forummet. Her et meget praktisk eksempel, hvor d-vitamin indgår i Anisas natlige selvbehandling: "10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin" https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9025 Måske lidt forskelligt du kan bruge der, selvom jeg kan se, du er i skarp træning ...
Rosin skriver rosende om aminojern her:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13718
Jeg har selv gavn af MSM i kombination med hyaluronsyre; der er steder på kroppen, der gør mindre ondt, når jeg bruger det. MSM skulle desuden være noget af det bedste til at reparere tarme med og er måske dermed et godt bud på et middel ved meget stor følsomhed. Hvad angår mave og tarm vil jeg også anbefale HCL, som jeg selv har prøvet i nogle dage. Skriver om det her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13891
Jeg oplever, at det aflaster kroppen meget
Tak for tip om fucus comp. Kunne du skrive et par linjer om, hvad det gør? Forbudt for forhandlere at vejlede, jo ...
Nielsigne
-
03-12-11, 15:10 #57
Tak for det Nielsigne
MSM virker desværre ikke for mig, og D-vitamin tager jeg ca. 100 mcg af om dagen, og mit niveau er fint.
Der er heller ikke noget af det, jeg tager for mit immunforsvar, der modarbejder hinanden. Jeg har clearet det med Teitelbaum, og jeg bliver meget, meget syg, hvis ikke jeg tager det
Imidlertid er der jo noget, der tyder på, at det er overreagerende i min tarm - men her dæmper jeg det så med Boswellia, og paradoksalt nok virker også ProBoost, der ellers er direkte immunforsvarsstyrkende, også for det.
Det går ikke, at jeg tager mere cortisol, når jeg i forvejen laver for meget (og nu forstår jeg det godt), men jeg giver så alligevel min krop mulighed for at regulere egenproduktion med ekstrakter
Jeg har skimmet tråden om aminojern og vil have det læst ordentligt. Jeg overvejer at tage flere slags... Tak for tip.
Jeg satser på jern nu
Jeg ved desværre ikke meget om, hvordan Fucus Comp. virker ud over, at det skulle stimulere stofskiftet.
Jeg ville IKKE vælge at bruge det, hvis jeg havde en egentlig sygdom i skjoldbruskkirtelen. Så ville jeg forinden konsultere en veluddannet erfaren homøopat - og IKKE en heilpraktiker af Arvid Larsens "skole".
Tænker spontant, at man skal passe på med at stimulere en syg kirtel!!!
Men for min del opleves det altså som om, at midlet stimulerer min egen produktion af thyroid hormoner...
-
03-12-11, 15:37 #58
Det ser godt nok knald godt ud det der Aminojern Nielsigne!
Jeg prøver det, før jeg bestiller fra USA
http://www.sund-forskning.dk/compone...html?task=view
-
03-12-11, 18:55 #59
Hei Kevlin
Jeg ser at lenken til matoghelse ikke virker. Kunne det likevel være mulig å spørre Stig Bruset om å få den av ham og tillatelse til å gjengi den her?
Stig Bruset er nå lege på Regnbuen helsesenter på Liertoppen.
-lig hilsen ElbethJeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
03-12-11, 20:06 #60
Ej hvor ærgerligt Elbeth.
Det er en rigtig god artikel, synes jeg, og en god ide at spørge, om den må lægges herind
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 16:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 22:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 21:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 23:27
Bokmerker