Side 6 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 78
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Standard Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden

Hej igen (Anisa)

Har tænkt lidt over det du skrev i går... Tager altid Erfa til natten, og i går tog jeg så 30 mg mindre. Det har virkelig hjulpet på hjertebanken, men er SÅ træt og har nærmest ondt i benmusklerne(noget jeg også havde dengang jeg var på for lav dosis).
    Ved godt at der skal gå længere tid før man kan bedømme virkningen, men jeg har i LANG tid følt mig virkelig godt doseret, og alle symptomer har været væk, så måske min krop har rigtig godt af den dosis jeg har taget i et stykke tid, så måske ideen med at springe en dag over er bedre...?
    Tager også 25 mg 7 keto hver dag, måske skal der også justeres i den...?

Ihhhh altså, nu gik det lige så godt

Hvad tænker i?

Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Hej igen

Har nu sat min dosis ned fra 155 mg Erfa til 140 mg. Hjertebanken er væk, men jeg er simpelthen så træt, og synes jeg er mere træt hvis jeg kun tager 125 mg.
    Jeg er ret nervøs for at gå for langt ned i dosis, da jeg i flere år har været alt for lavt doseret, med diverse symptomer til følge...

Synes virkelig det er meget svært at skelne om jeg er gået for langt ned i dosis eller om jeg er for højt oppe... Mange af symptomerne er jo de samme.

Har i andre haft problemer med det?

varme hilsner fra et VARMT danmark
    Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Sitat Opprinnelig skrevet av Prinsessen Vis post
    Hej igen

Har nu sat min dosis ned fra 155 mg Erfa til 140 mg. Hjertebanken er væk, men jeg er simpelthen så træt, og synes jeg er mere træt hvis jeg kun tager 125 mg.
    Jeg er ret nervøs for at gå for langt ned i dosis, da jeg i flere år har været alt for lavt doseret, med diverse symptomer til følge...

Synes virkelig det er meget svært at skelne om jeg er gået for langt ned i dosis eller om jeg er for højt oppe... Mange af symptomerne er jo de samme.

Har i andre haft problemer med det?

varme hilsner fra et VARMT danmark
    Hmm, tænker at jeg måske at jeg skulle skrive nogle af mine symptomer ned, så kan det være at i bedre kan hjælpe med at tyde dem.

Jeg er træt, hovedpine(noget jeg normalt aldrig har), følelsen af høj puls bare jeg går op ad trappen, svimmelhed, følelsen af at det er alt for varmt udenfor- selvom jeg plejer at elske varme og suge den til mig, men nu er jeg ved at gå til ved 25 grader

Håååååber i kan hjælpe

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    60
    Meldinger
    911

I og med at hjertebanken gav seg ved dosenedsettelse så vil jeg tro at dette var riktig å gjøre.

Som deg, så kan jeg ha vanskelig for å skille høyt/lavt fra hverandre når det kommer til symptomer. Har du målt din kroppstemperatur,? Har du sjekket din hvilepuls og økningen i denne hvis du reiser deg opp og tar den etter ca 1 min? Reagere på varme gjør jeg om jeg ligger høyt, svimmel kan jeg bli i begge "leire", høy puls etter trappegåing opplever jeg ved høye verdier. Hodepine har jeg kun om jeg ligger for høyt. Muskelverk har jeg både ved høyt og lavt, men verken er ulik. Ved forhøyet minner verkingen noe om feberverking og setter seg ofte i håndledd, knær og lår. Sliten kan jeg være i både lavt og høyt, men slitenheten er også ulik. Lavt=helt tom (utmattet), orker ingenting selv om gjerne vil. Ved forhøyet, fort sliten ved aktivitet.

Jeg justerer dose meget forsiktig og underbygger gjerne med å ta en blodprøve slik at jeg får litt følelse av hvor mye jeg skal oppjustere evnt redusere. Er jeg mye for høy eller lav, halvérer jeg dosen noen dager alternativt legger ekstra godt på et par dager og legger meg deretter på en litt lavere/høyere dose enn den som gav meg symptomer

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Tusind tak for svar Eirin

Når jeg sammenligner med mange af de ting du skriver, så tror jeg også det skyldes for høj dosis. Og som du kan se på mine nylige blodprøve resultater ligger jeg også lidt højt i T3.
    Har ikke prøvet det med hvilepulsen efter jeg rejser mig... Hvad skal jeg være opmærksom på her?

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    60
    Meldinger
    911

Hei igjen

Jeg fikk ikke med meg dine måleresultater jeg da. Men ligger du litt høyt i T3, så underbygger dette trolig at det var riktig å senke dosen litt slik du har gjort. Og da vil nok dine symptomer også forsvinne. Dessverre kan dette ta uker etter reduksjonen. Derfor reduserer jeg alltid dosen markant om jeg har symptomer på høyt i 3-5 dager og deretter legger jeg meg på en ny ukesdose. Dette bremser systemet mitt raskere og symptomene jeg har forsvinner raskere enn ved bare å lage en ny ukesdosering. Med andre ord, dette gir meg mindre dager med plager. Men så gjelder det å treffe godt på ny ukesdose da. Her har jeg prøvet og feilet mye i min tid med sykdommen.

Det du er ute etter ved å måle din hvilepuls og deretter måle din puls når du reiser deg, er i grunnen om din puls øker for mye på en liten "aktivitetsendring". Dette kan gi deg et svar på om du ligger for høyt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    61
    Meldinger
    735

følelsen af høj puls bare jeg går op ad trappen, svimmelhed, følelsen af at det er alt for varmt udenfor- selvom jeg plejer at elske varme og suge den til mig, men nu er jeg ved at gå til ved 25 grader
    Jeg vet ikke noe om å redusere dose, sa jeg ikke bruker medisin selv, enda, men disse symptomene har jeg også. Jeg ligger noe under midten av ref.område for FT3. . Min puls er mye høyere når jeg står oppreist enn når jeg sitter. Jeg har ikke særlig god kondisjon, det er kanskje derfor.

Kanskje kunne du vurdere å dele opp dosen i morgen/kveld ?

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Hei igjen

Jeg fikk ikke med meg dine måleresultater jeg da. Men ligger du litt høyt i T3, så underbygger dette trolig at det var riktig å senke dosen litt slik du har gjort. Og da vil nok dine symptomer også forsvinne. Dessverre kan dette ta uker etter reduksjonen. Derfor reduserer jeg alltid dosen markant om jeg har symptomer på høyt i 3-5 dager og deretter legger jeg meg på en ny ukesdose. Dette bremser systemet mitt raskere og symptomene jeg har forsvinner raskere enn ved bare å lage en ny ukesdosering. Med andre ord, dette gir meg mindre dager med plager. Men så gjelder det å treffe godt på ny ukesdose da. Her har jeg prøvet og feilet mye i min tid med sykdommen.

Det du er ute etter ved å måle din hvilepuls og deretter måle din puls når du reiser deg, er i grunnen om din puls øker for mye på en liten "aktivitetsendring". Dette kan gi deg et svar på om du ligger for høyt.
    Tusind tak for dine svar, de er virkelig brugbare for mig! Ved du hvor lang tid det varer før min reduktion kan ses i blodprøverne? Altså hvornår kan jeg ta blodprøver,så jeg kan følge med i hvordan tallene er efter reduktionen?
    Tager du samme dosis hver dag eller er der andre dage hvor du tager mere/mindre, så du får den samme ugedosis som du skriver om?

Prøver med pulsen senere i dag

Tog i går 120 mg i stedet for 140, og det føles rart i kroppen. Er stadig træt, men tror også lige så meget det er fordi det har været "hårdt" for kroppen at være "overdoseret" i et stykke tid. Men jeg ikke den ubehagelige varmefølelse og svimmelhed mere.

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    80

Tusind tak for dine svar, de er virkelig brugbare for mig! Ved du hvor lang tid det varer før min reduktion kan ses i blodprøverne? Altså hvornår kan jeg ta blodprøver,så jeg kan følge med i hvordan tallene er efter reduktionen?
    Tager du samme dosis hver dag eller er der andre dage hvor du tager mere/mindre, så du får den samme ugedosis som du skriver om?

Prøver med pulsen senere i dag

Tog i går 120 mg i stedet for 140, og det føles rart i kroppen. Er stadig træt, men tror også lige så meget det er fordi det har været "hårdt" for kroppen at være "overdoseret" i et stykke tid. Men jeg ikke den ubehagelige varmefølelse og svimmelhed mere.
    Har lige fået en anden ide om hvad mine symptomer kunne være. Har jo før haft problemer med binyrerne og har i et par år taget ca 20 mg HC om dagen. De seneste 4-5 mdr, har jeg dog trappet langsomt ned til 5 mg uden problemer. Men synes altså mange af symptomerne også minder om binyreprobs Men igen hvis jeg har taget for meget Erfa i et stykke tid uden at have vidst det, så kan det vel også tricke binyrerne igen tænker jeg

Er der ikke noget med at man kan tjekke binyrenes trivsel ved noget temperaturmåling?

Håber på hjælp, svar, råd og erfaringer

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden

Håber på hjælp, svar, råd og erfaringer
    Hvis du ikke har benyttet rådet om hormonmålinger fra dengang du startede tråden, er det lidt som at famle i blinde på jagt efter måder at slippe for symptomerne på. Jeg tror at det kan blive lige så svært at råde dig på alene på symptomer, som det også er svært for dig selv at finde rundt i din egen tilstand, uden kendskab til hvad er op og ned på dine hormoner. For godt og vel 1 år siden skrev jeg til dig....

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg overvejer nu om jeg har brug for andre tilskud som f.eks DHEA, pregnenolone, progesteron eller andet.
    Før du kommer for godt i gang med at eksperimentere, vil jeg anbefale at du tester din "udvidet" hormonstatus. Det nemmeste ville være at rekvirere saliva-testkit for Comprehensive Female Panel til 192 dollars + returporto (express). Denne test vil afsløre status af Estradiol, Estrone, Estriol, Progesteron, testosteron, Melatonin, Cortisol og DHEA.

Prisen er godt og vel 1000 dkr + returporto, hvilket er langt fra, hvad en privat lægetime + alt det løse (prøverne m.m.) koster i det virkelige liv. Gevinsten er til gengæld at du ikke (som os andre før og fortsat) famler i blinde, når man skal finde frem til det sidste, der kan optimere behandlingen...

De har en imponerende "udvalg" af, fortrinsvis spytprøver for de fleste hormoner vi har brug for at måle, os med hypothyreose. Nogle af disse tests kræver at testpersonens læge bekræfter ordren, men det gælder nok kun indenfor USA (aht. kollegiale aftaler, formoder jeg) men de fleste kan man bestille som man selv ønsker. Priserne er virkelig til at betale, mener jeg.

Håber du gider overveje. Senere vil jeg "reklamere" for denne mulighed på åbent forum, da de fleste her har faktisk brug for den slags målinger, vores skandinaviske læger ofte er umulige at overtale til.... Vi snakkes
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Ja, jeg brugte ordet "overveje" for ikke at virke alt for pågående, men i virkeligheden mener jeg (efter at have læst dine efterfølgende indlæg), at det kan kun gå for langsomt med at få den test.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 6 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 23:27
  2. Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
    Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 93
    Siste melding: 20-03-10, 10:03
  3. Lavt stoffskifte siden 2003
    Av Anee i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-11-09, 10:01
  4. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 17-01-09, 22:08
  5. snart lavt stoffskifte
    Av tone i forumet Graves sykdom