Side 5 av 5 Først 12345
Viser søkeresultater 41 til 49 av 49
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Noen som kan svare meg?

Ja, det har også vært folk her på forumet som har lykkes med å bare ringe til sykehusavdelingen, og de fikk hastetime. Men det var for noe litt annerledes.

Det er da absolutt viktig her i dennesammenhengen at du ikke har eggløsning.

Med så lav ft4 er det da ingen som har det noenlunde bra, unntatt noen få menn. Ingen kvinner. Endokrinologene vet dettte, at kvinner må ha brukbare stoffskifteverdier.

FT4 er normalt et sted rundt midten, og hvis man går lenge og subber helt nederst slik som du gjør, så er og blir du hypo.

Jeg synes det er rett og slett feilbehandling, dette.

en annen ting er at når du får begynne med levaxin elelr hva du ender opp med, da blir din TSH 0,0 og det betyr ikke at du er overmedisinert, for du må gå etter ft4 og ft3. De skal være godt oppe i øvre halvdel av referanseområdet, og det nøyaktige nivået er individuell. Noen få trenger det sågar litt over referanseområdet.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hedmark
    Meldinger
    40

Standard Nå skjer det endelig noe..... tror jeg!

Jeg var hos legen på torsdag, og han sendte henvisning til en privat spesialist etter at han hadde fått svar fra sykehuset om at de ikke ville ha meg inn der. I dag ringte de fra spesialisten, og jeg fikk beskjed om å komme i morgen kl 8.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hedmark
    Meldinger
    40

Hei igjen!
    Var hos indremedisiner 9.mars og tok 10 glass med blod... som av en eller annen grunn ble sendt til 3 forskjellige labratorier.
    Skal tilbake på tirsdag, og håper han har noe fornuftig å komme med, for nå begynner jeg å bli grådig lei av å være trøtt, sliten og ha vondt!
    Jeg har målt tempen før jeg har stått opp den siste uken den ligger på mellom 36,0 og 36,5. har enda ikke vært over 36,5.

Var innom indremedisineren i dag og leverte avføringsprøve, og fikk med meg en utskrift av blodprøvene mine.

Prøvene er tatt fastende kl09.30.
    S-vitamin B12 (Ref 170-650) 180
    S-folat (over 5,7) 8,6
    P-Homocystein (5,0-15,0) 15,8*
    S-Metylmalonsyre (<0,30) 0,16
    B-Erytocytter (3,9-5,2 4,8
    B-Hematokrit (0,35-0,46 0,42
    B-Hemoglobin (11,7-15,3) 14
    B-Trombocytter (145-390) 185
    Blodsukker 5,2
    S-Alat (10-45) 28
    S-alkaliske fosfata (35-105) 71
    S-Ca.ionisert ph (1,15-1,35) 1,24
    S-Ferritin (10-170) 98
    S-FT3 (3,5-7,8) 5,2
    S-FT4 (8,0-20,0) 8,3
    S-gamma gt (10-45) 17
    S-HDL-kolest (1,0-2,7) 1,1
    S-Jern (9-34) 17
    S-Kalium (3,6-4,6) 4,4
    S-kalsium (2,15-2,51) 2,29
    S-karbamid (2,6-6,4) 2,7
    S-kolesterol (2,9-6,1) 4,5
    S-tsh (0,5-3,6) 1,88

Er endel flere på lista, men nå orker jeg ikke å skrive opp flere.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Det jeg kan se som en klar fei, er at fT4 er alt for lav, og at TSH ikke responderer på at den er så lav. Derav følger høyt homosystein, og totalkolesterolet vil også øke etterhvert.

De andre blodprøvene kan jo være av betydning så - - - en gang du orker ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hedmark
    Meldinger
    40

Takk for svar n`finn!
    Har sovet en times tid nå, så jeg forter meg og slenge inn resten mens jeg enda har litt effekt av power nappen....

S-Keratinin (45-90) 69
    S-LDL (1,3-4,3) 2,9
    S-LH (syklusavh.) 14,7
    S-Lipoprotein a (0-300) 114
    S-Magnesium (0,71-0,94)0,82
    S-Natrium (137-145)142
    S-Testosteron (under3) 2,1
    S-TIBC (49-83) 54
    S-Transferinmetning (10-50) 32
    S-Transferrin (1,9-3,3) 2,2
    S-Triglycerider (0,45-2,60) 1,49
    S-Urinsyre (155-350) 291
    S-Østradiol (>0,10) 0,19
    U-Osmolitet 516*

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Det var jo ikke så mye her heller, men en av dem kan kanskje peke i retning av at stoffskiftet er lavt :

Osmolalitet er jo også en av der markører som kan bli høye ved lavt stoffskifte. Det kan være mange grunner til at den er lett forhøyet, så den kan ikke bestemt si at det skyldes det lave stoffskiftet.

Grunnen til at lavt stoffskifte kan øke denne, er at alt går jo saktere når stoffskiftet er lavt - også utskillelsen av urin. Den blir da mer konsentrert når vannet i kroppen holdes tilbake.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

med urinen og høy osmolarietet , det betyr den er noe konsentrert, fordi du har drukket for lite.

Men natrium og kalium i blodet er begge høye, og det skal være motsatt, at den ene er høy og den andre lav. Man må alltid se på natrium og kalium samtidig.
    Jeg tipper blodet også ikke har nok vann i. Bare tipper.
    Da er verdiene av det som ble tatt prøver av, kanskje også falskt forhøyet....

Ja, ft4 er ganske lav, og b-12. og homocystein og metylmaleonsyre-prøvene er høye når b-12 er lav.
    Din b-12 er faktisk for lav for å ha det bra, nedre enden av referanseområdet viser når legen kan skrive ut b-12 på blå resept, men du har lavt b-12 hvis den er på 180 også. Skal væære minst det dobbelte.
    Det kan komme av autoimmun gastritt, som de fleste med hashimotos har.

Din TSH er på vei opp, og 1,8 er omtrent dobbelt av 1, som er normalt. TSH er logaritmisk.

Hvis du var i Sverige, ville de kanskje bestilt finnålsbiopsi at thyreoidea for å se om du har hashimotos og kanskje begynt med levaxin ved symptomer på lavt stoffskifte.

Her i Norge så venter man til TSH er 3,6, uansett om man har symptomer eller ei. Det er forresten bare (noen) menn som ikke har symptomer ved høy TSH. Aldri kvinner.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Hedmark
    Meldinger
    40

Standard Har ENDELIG fått levaxin!

ENDELIG 8 år etter at de første blodprøvene viste ft4 i nedre del av referanse området, og sidene har byttet på å være rett over og rett under ref området har jeg endelig fått levaxin!

Indremedisineren jeg går til mente det var verdt et forsøk, så nå skal jeg prøve med 25 mcg pr dag. han ville at jeg skulle starte med b vitaminer også, men ville ikke starte opp med 2 ting samtidig, for da hadde han ikke oversikt over hvilke av dem som virket eller ikke virket sa han og det høres jo fornuftig ut! Så jeg regner med at det blir oppstart på b vtaminer når jeg skal tilbake 14.april!

Medlem siden
    Oct 2009
    Meldinger
    38

Standard Sv: Har ENDELIG fått levaxin!

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan det går?

Jeg har nemlig/ har haft samme problematik med lav T4 og T3 og "normal" TSH.

Mvh Anja

Side 5 av 5 Først 12345

Lignende tråder

1. Min datter på nå 14 år fikk endelig begynne med Levaxin
    Av jorunnhf i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 23
    Siste melding: 13-07-10, 16:35
  2. YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 14-01-08, 22:03
  3. hvorfor har jeg fått hjertebank når jeg sluttet med levaxin?
    Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 5
    Siste melding: 03-05-07, 22:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn