Side 5 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 126

Tråd: Mine prøver

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Som baremeg skriver så er jo dette et tilbud til deg. Dersom kjemien ikke stemmer så godt med denne sykepleieren kan du jo prøve med en annen? Ellers så er det vel kanskje sånn at dersom det er vanskelige ting dere snakker om så kan det være det blir verre en stund før det blir bedre dersom du må prate om ting som plager deg? Det er jo du som vet hva som er best for deg s å er det bare psykologen så syns jeg du skal si det. Det er forresten lov å være sliten og lei seg. Bare så du vet det. Alle har sine dårlige dager og det er lov.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Ja det er bra det er lov og være sliten og lei seg men blir det da det blir for mange mennesker innblanda liksom at det holder med Psykologen og ikke hn sykepleiern uff det blei ikke noe bra den dagen :,( Jeg får ont i magen og gråter og vil ikke ditt vil være i fred SNUFS
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    61
    Meldinger
    151

Standard

Hei Lilja!

Er det meninga at du skal snakke med sykepleieren om det samme du snakker med psykologen om

Jeg trodde hun skulle hjelpe til med det praktiske i hverdagen, slik som f.eks. hvilke rettigheter du har, i hvert fall hvor du kan henvende deg. Og for ikke å snakke om hvilke virkninger/ikke virkninger medisinene dine har på deg.

Jeg mener at du skal kunne snakke med henne om problemer du opplever i hverdagen.

Da mamma hadde kreft fikk hun tilbud om kreftsykepleier som kom hjem til henne, hun satt sammen med mamma og pratet om alt mulig og holdt henne med selskap mens hun spiste lunsj, (det var dårlig med matlyst sammen med cellegiftbehandling).

Håper du får en bedre opplevelse neste gang.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Nye Prøverestultat

Her er tall som ikke jeg forstår he he

S-FT4 pMOL/L 13.0
    S-TSH mIE/L 0.84

Er det lavt litt på disse prøvene ? Hun sa jeg lå innenfor normalen men litt lavt men ikke mer fikk jeg vite :,(

Jeg tar 125 mg Levaxin betyr det at det er for liten dose at den bør økes litt ?

Takker for svar jeg får da jeg ikke kan så mye om denne sykdommen
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Hvor lenge har du tatt den dosen da Lilja.? Fint om du kan skrive referanseområdet bak prøvesvaret om du vet det da. Kanskje du bare trenger tid for å få opp prøve svarene litt til. Det har jo også en del å si hvordan du føler at formen din er.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg tror jeg har tatt den dosen ca 1 mnd er ikke sikker. Jeg er mye sliten, humøret svinger enoooooormt, jeg er urolig hele tia, stressa inni meg føler at jeg får magesår ikke at jeg vet hva det er men så mye stress eller uro uff. Er veeeeeeeeldig trøtt sover lenge vil ikke stå opp liksom.

Referanseområdet er ? Dumt spørsmål fra meg sorry Takker for svar

baremei Gjest

Standard

Men har du merket en liten bedring eller forverring siden du økte dosen? Det kan være et par uker for tidlig å forvente noe særlig, men verre skal du ikke bli, annet enn kanskje litt uro og hjertebank de første par dagene/ukene.

Merker du en _liten_ bedring må du bare holde ut, og evt. øke litt igjen om 2-4 uker. Med 0,25 til, ikke mer og ikke før. Og seff etter avtale med legen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg hadde det bedre før vil jeg tro at nå er det værre men er ikke lett og si om det skyldes Lavt stoffskifte. Jeg hadde litt energi, ikke så trøtt og slapp. Nu er det værre igjen med alt.

KLEMZ

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Nye resultater

Mine prøve resultater

10.08.06 29.06.06 14.06.06 07.03.06 16.01.06
    S-FT4 pMOL/L 13.0 14.1 12.8 13.1
    S-TSH mIE/L 0,84 2.28 2.56 7.29*
    CRP neg 8
    S-ALAT U/L 28
    S-ASAT 23
    S-Folinsyre nMOL/L 6.8
    S-FT3 pMOL/L 4.9 5.2
    S-Glukose mMOL/L 4.9
    S-GT U/L 8*
    S-HDL-kolestero mMOL/L 1.3
    S-Kalium 4.3
    S-Kolesterol 4.3
    S-LDL-Kolestero 2.7
    S-Natrium 139
    S-SHBG 51
    S-Triglycerider mMOL/L 0.72
    S-Vitamin B12 pMOL/L 456 >1300*
    S-Anti TPO U/ML

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg forstår ikke noe av de talla der jeg helt surrete blir jeg he he Så da jeg skriver de så gjør jeg som på skjemaet jeg fikk men her blir det ennå rarere he he ja ja

Håper noen forstår da jeg blir glad for det om noen kan forklare meg

KLEMZ

Side 5 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 17-01-09, 22:08
  2. Kan noen se på mine siste prøver?
    Av Siriusen i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 23-06-08, 09:59
  3. Mine prøver...
    Av nerusvi i forumet Blodprøver