Side 4 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 126

Tråd: Mine prøver

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Forrige prøve var tallene

S-FT4 12.8
    S-TSH 2.56

S-ALAT 28
    S-ASAT 23
    S-FOLINSYRE 6.8
    S-FT3 4.9
    S-GLUKOSE 4.9
    S-GT 8*
    S-HDL-kolestero 1.3
    S-Kalium 4.3
    S-Kolesterol 4.3
    S-LDL-kolestero 2.7
    S-NATRIUM 139
    S-SHBG 51
    S-Triglycerider 0.72
    S-Vitamin B12 456
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Forrige prøve
    Forrige prøve var tallene

S-FT4 12.8
    S-TSH 2.56

S-ALAT 28
    S-ASAT 23
    S-FOLINSYRE 6.8
    S-FT3 4.9
    S-GLUKOSE 4.9
    S-GT 8*
    S-HDL-kolestero 1.3
    S-Kalium 4.3
    S-Kolesterol 4.3
    S-LDL-kolestero 2.7
    S-NATRIUM 139
    S-SHBG 51
    S-Triglycerider 0.72
    S-Vitamin B12 456
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Men viss jeg får for lite medisin så hvorfor sa de da at alt var bra og eg hørte ikke noe om at jeg skulle øke dosen :,( Jeg bør vell ikke gjøre det selv uten og prate med legen? Eller skal man passe på selv uff

Jeg tar 100 mg nu 1 gang om morran er det for lite :,(

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Det er ikke lov for andre enn legen å blande seg opp i dosereguleringer, så det jeg sier gjelder bare for meg selv.
    Så må du selv finne ut om det gjelder for deg.
    Jeg har den avtalen med legen at jeg regulerer dosen selv.
    Og jeg fant fort ut at jeg blei bedre da jeg tok litt mer enn det legen hadde satt meg på, men det resulterte også i et visst overmot og lyst til å bare øke og øke dosen. Og det var ikke bra det heller !
    Generellt så kan man si at de som spiser Levaxin må ha en lavere TSH enn de som ikke er syke.
    Så når en ser på din TSH så er det plass til en liten økning av dosen.
    Det er ikke sikkert at du blir noe bedre av det, men det vet man jo ikke før det prøves.
    Når TSH omtrent som din, så er man jo i nærheten av riktig dose og det skal ikke så mye økning til før en da er på max. Det vanlige er å øke med 100 i uka. (dele denne i 4 og fordele den) og vurdere den dosen etter en par måneder.

Jeg er av den oppfattning at man må få litt erfaring med sin egen sykdom og da må man bare forske seg fram til den beste dosen.
    Og hva blodprøvene viser når DU føler deg best vet ingen !
    Derfor villeder de mer enn de veileder etter at man har kommet på "nestendosen".
    Jeg har funnet ut at man må gå sakte og tolmodig fram. Det nytter ikke med brå eller store forandringer !
    Og det eneste som teller er hva du selv synes !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Takker for svar , jeg får spørre legen neste gang selv om jeg føler jeg er bare til bry og at hun ikke tar meg seriøst men heller setter meg på Antidepressiva og tror jeg er gal :,( Men jeg tror jeg blir gal med de tablettene jeg uff :,(

baremei Gjest

Standard

Det er ikke vanskelig å finne dokumentasjon på at TSH bør enda litt ned, og at FT4 bør litt opp. Nora?

Prøvene er, som Finn sier, litt anderledes for medisinerte enn for friske. Økningen Finn foreslår er fornuftig, og det går an å bare informere legen om at du øker littegranne, fordi du ikke er bedre og har pålitelig informasjon som bekrefter at det kan være lurt å øke.

Men igjen: kan du ikke bytte lege? Si at du føler hun ikke tar deg på alvor og at dette har du ikke tålmodighet til å vente enda lenger på? Om ikke annet går det an å oppsøke en annen lege, og heller betale full pris (2-300?), da kan du få en second opinion uten å måtte bytte fastlege.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei Lilja, de fleste legene ville vel økt dosen levaxin til din TSH er nærmere 1.
    Derfor må vi lære å følge med selv.
    Nå har noen en naturlig hpyere TSh, men det er få.
    Din ft4 på 14 er littegrann lavere enn vi føler oss bra med også, og passer godt til din noe høye TSH.

du kan alltid ringe og høre om det ikke er på tide med doseøkning for å få TSH ned på 1, eller en annen grunn.

Egentlig skulle du hatt prøver 6 uker etter siste økning, og så en ny økning.
    (TSH tar ca 6 uker til å stabilisere seg på et nytt nivå, og doseforandringer gjør man litt om gangen)

Les litt mer om hva de offisielle retningslinjer er, f. eks. i www.legemiddelhandboka.no går ikke an å linke dit direkte men følg linkene endokrine sykdommer thyreoideasykdommer hypothyreose
    "T4-dosen økes vanligvis til TSH-konsentrasjonen ligger mellom 0,5 og 1,5 mIE/l."
    og det fins flere lignende andre steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg synes ikke legen jeg har nå er flink nok eller kan nok om stoffskifte og bare gir meg en dose og så får jeg bare bruke den. Jeg trodde leger kunne om sykdommer og følger opp sine pasienter men det gjør ikke hun jeg har synes jeg.Bare setter meg på andre piller og jeg skal føle meg gal.

Idag klikka jeg her hjemme reiv ned fra oppslagstavla jeg bare måtte ha det ut fikk anfall som jeg kaller det hodet var sprengt med ting inni jeg gråt og gråt til samboern min trøsta meg da gikk det over men hater da jeg blir sånn for jeg ønsker ikke være sånn :,( Er bare så sint jeg vil være i fred liker ikke hu nye Psykitriske sykepleiern og er bare lei lei innblanding jeg vil ikke ha det uff ja ja

Assa jeg er ikke gal men SLITEN men er det lov nei :,( Det er visst ikke det :,(

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    Er bare så sint jeg vil være i fred liker ikke hu nye Psykitriske sykepleiern og er bare lei lei innblanding jeg vil ikke ha det uff ja ja
    Du er klar over at dette er et tilbud til deg, ikke noe du må være med hvis ikke du vil? Er jeg nesten sikker på i hvertfall, hvis ikke aetat osv er innblandet med attføring og slikt og krever det. Kan de det?

Om det er lurt å kutte, eller om du bør be om en annen (for det kan du) må du vurdere selv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg synes det holder med Psykologen jeg og det blir for mye med og prate med hun Sykepleiern føler meg så dum og føler meg ikke noe bedre blir bare værre da jeg er hos henne at det holder med Psykologen og ikke flere liksom. Det tok tid og blir kjent med Psykologen og orker ikke flere og bli kjent med og prater om det samme nesten så bortkasta føles det som

Side 4 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 17-01-09, 22:08
  2. Kan noen se på mine siste prøver?
    Av Siriusen i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 23-06-08, 09:59
  3. Mine prøver...
    Av nerusvi i forumet Blodprøver