Side 4 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 87
    Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    621

Standard Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer

Puha, ja det har været en rutschetur, men det går jo også meget bedre. Jeg føler efter hele tiden, og det generer også mig, at jeg ikke bare kan tage det oppefra og tænke, lad os se, hvad der sker. Desværre har jeg altid været sådan....

Nielsigne, vi er så enige om måden at se på os på (og alle andre ting i livet, for har man helhedssyn, så gælder det alt). Vi er ikke bare en blodprøve. Så jeg deler din drøm om en helhedsorienteret læge. Den endokrinolog jeg har været hos nogle gange er venlig, imødekommende og spørger til, hvordan jeg har det, og vi har drøftet størrelse på dosis (euthyrox) og sammen besluttet, hvordan det skal gøres. H*n har så også meget lange ventetider. Sådan hænger tingene jo sammen.

Ja, det er med at forsøge at finde årsagen. Jeg har købt bogen "Root cause", som jeg er startet på, og så har jeg en aftale med en behandler, som vil hjælpe mig lidt ad vejen. Det bliver så i privatregi. Bogen er omtalt her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16072

På et tidspunkt skriver jeg min historie til min egen læge. Jeg har været hos ham et par gange, og jeg får ikke lov at sige noget, så det gider jeg ikke kæmpe med, men måske (svagt håb ....) kan det være, at han giver mig lidt taletid, når han har læst min historie. Jeg er så også sikker på, at han vil læse det, for stort set alle er nysgerrige.

Men flytning først - og så kan Thyroiden også få sin virketid, inden jeg går i gang med andet.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Det er vanskelig det der med å finne gode leger. Finner man en eller to så må man iallfall holde tak i dem med nebb og klør.

Jeg vil forresten anbefale at du lager deg en symptomliste...
    Hva det er du mener er symptomer du hadde da du ble syk/fikk diagnose og hvordan de var på t4-behandling. Og da med en nokså nøyaktig beskrivelse av hvor ille de var der hvor det lar seg gjøre, eller en skala...

Et eksempel på noe sånt for min del var
    "søvn" (ved diagnose):
    Urolig. Tar lang tid å sovne, våkner lett av "alt" og sliter med å sovne igjen. Må nesten hver natt på do. Drømmer ikke. "Aldri uthvilt", selv om jeg legger meg tidlig. Må sove ut i helgene. Dautrøtt om mogenene.

"søvn" (ved siste status, i sommer):
    Sovner raskt, vanligvis i løpet av 15 min etter at jeg slukker lyset. Våkner svært sjelden i løpet av nettene og må sjelden på do. (Mindre enn 1 gang i uka.) Drømmer ganske ofte. Føler meg greit uthvilt i forhold til antall timer i senga og som regel brukbart opplagt om morgenen.

Og så at du f.eks hver 3. måned sjekker status på disse symptomene opp mot forrige sjekk og opp mot opprinnelig. På den måten kan du holde oversikt over lange endringer, de som hver dag er så umerkelige at de er vanskelig å se. Dessuten er en sånn symptomoversikt en håndfast dokumentasjon, om man skulle trenge det.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    621

Tak igen til dig smgj

Det lyder som en rigtig god ide, og generelt har jeg ikke være så systematisk. Det kan være lidt svært at holde styr på det alt sammen.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Smile Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Det er vanskelig det der med å finne gode leger. Finner man en eller to så må man iallfall holde tak i dem med nebb og klør.

Jeg vil forresten anbefale at du lager deg en symptomliste...
    Hva det er du mener er symptomer du hadde da du ble syk/fikk diagnose og hvordan de var på t4-behandling. Og da med en nokså nøyaktig beskrivelse av hvor ille de var der hvor det lar seg gjøre, eller en skala...

Et eksempel på noe sånt for min del var
    "søvn" (ved diagnose):
    Urolig. Tar lang tid å sovne, våkner lett av "alt" og sliter med å sovne igjen. Må nesten hver natt på do. Drømmer ikke. "Aldri uthvilt", selv om jeg legger meg tidlig. Må sove ut i helgene. Dautrøtt om mogenene.

"søvn" (ved siste status, i sommer):
    Sovner raskt, vanligvis i løpet av 15 min etter at jeg slukker lyset. Våkner svært sjelden i løpet av nettene og må sjelden på do. (Mindre enn 1 gang i uka.) Drømmer ganske ofte. Føler meg greit uthvilt i forhold til antall timer i senga og som regel brukbart opplagt om morgenen.

Og så at du f.eks hver 3. måned sjekker status på disse symptomene opp mot forrige sjekk og opp mot opprinnelig. På den måten kan du holde oversikt over lange endringer, de som hver dag er så umerkelige at de er vanskelig å se. Dessuten er en sånn symptomoversikt en håndfast dokumentasjon, om man skulle trenge det.
    Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
    Tak igen til dig smgj

Det lyder som en rigtig god ide, og generelt har jeg ikke være så systematisk. Det kan være lidt svært at holde styr på det alt sammen.
    Hejsan Tina. Här är några bra verktyg för att hålla reda på effekten av behandling, symptom, doseringen av läkemedlet, etc.:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Til formålet findes hjælpemidler som "kontrol-skema" du kan udfylde for at følge dine egne tal og dine symptomer osv. Du kan downloade "Symptom-Diary" i Excel: http://web.archive.org/web/200604260...ptom-Diary.xls eller et langt enklere skema hos kris her: http://www.stoffskifte.info/document...toffskifte.pdf Jeg selv foretrækker det første skema, fordi det giver bedst overblik over tid...
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    621

Fantastisk - dejligt - tak

Jeg kommer tilbage i december med mine videre skridt. Jeg har læst så meget efterhånden, at min hoved vokser , men tiden er til flytning. Når jeg sidder i mit nye køkken og nyder det, så tager jeg fat igen. Og så skal der fuldstændigt systematisk styr på det her

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    621

Godt nytår til jer alle

Jeg har læst rigtig meget om NAC, og jeg vil rigtig gerne i gang med at tage det. Jeg har indkøbt et par bøtter fra Jarrow Formulars 600 mg.

Nu har jeg forsøgt to gange - de skal tages på tom mave med juice. Jeg er kun nået til at forsøge med en tablet. Når jeg gør det, får jeg reaktion a la alt for meget mavesyre.

Som jeg kan læse, skulle evt. reaktioner komme fra tarmene.

Er der en af jer, der har en ide om, hvorfor jeg oplever dette? Jeg har selv tænkt på om, det kan være hjælpestofferne.

Ødelægger jeg fuldstændig virkningen, hvis jeg tager dem sammen med mad?

Tina

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer

Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
    Jeg har læst rigtig meget om NAC, og jeg vil rigtig gerne i gang med at tage det. Jeg har indkøbt et par bøtter fra Jarrow Formulars 600 mg.

Nu har jeg forsøgt to gange - de skal tages på tom mave med juice. Jeg er kun nået til at forsøge med en tablet. Når jeg gør det, får jeg reaktion a la alt for meget mavesyre.

Som jeg kan læse, skulle evt. reaktioner komme fra tarmene.

Er der en af jer, der har en ide om, hvorfor jeg oplever dette? Jeg har selv tænkt på om, det kan være hjælpestofferne.

Ødelægger jeg fuldstændig virkningen, hvis jeg tager dem sammen med mad?
    Hej Tina Jeg har lige opdateret tråden om NAC... Uanset om man anvender almindelig NAC eller NAC med "sustain release", behøver man ikke tage den på tom mave.

Du skal blot sørge for, at det du har spist lige inden du tager NAC, indeholder færrest muligt proteiner. Det gælder tilskud af alle aminosyrer, at de ikke skal tages tæt på, eller i forbindelse med et proteinholdigt måltid mad, eller med proteinholdige drikke som mælk o.l.

Og man behøver heller ikke tage NAC med frugtjuice.

Jeg selv kan dårlig tåle nogen form for frugtjuice, for uanset hypo-fremkaldt (nu kun tendens til, heldigvis) mavesyremangel, giver juice mig altid "sur mave" alligevel, hvorimod f.eks. æblecider eller askorbinsyre opløst i vand, giver mig ingen problemer. Heller ikke citroner, som jeg (med velbehag) spiser skrællet på appelsin-manér, giver mig "sur mave", så måske kunne du eksperimentere med andre drikke, at tage dine kosttilskud med?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    621

Tak Anisa for svar

Jeg har besluttet mig for at prøve med mad, som du beskriver, og at bestille en anden type og se, hvordan det går.

Du/I har skrevet mange gode ting om NAC her, og hvad jeg ellers kan finde rundt omkring, så kan jeg se rigtig mange fordele. Bl.a. også udrensning af tungmetaller.

At spise citroner på den måde - tosset ide

Kort status på thyreoid:
    Det går godt. Selv min chef har opdaget, at jeg fungerer bedre - så der var lidt ekstra bonus Og det på kun ca. 3 måneder. Det var også det, jeg kunne mærke selv med det samme. Resten af kroppen gir sig lidt, men det er ok og er til at have med at gøre.

God week-end

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    621

I dag har jeg være hos "blodsugerne", som vi i al venskabelighed kalder laboranterne her hos os. Jeg har fået taget T4, fT4, T3 og TSH - fantastisk, ikke I næste uge skal jeg en tur ind til endokrinologen, så er jeg spændt på, hvad det kommer til at betyde - nåe, jeg ved det nu godt

I får lige en positiv historie fra det virkelige liv: Min chef synes også godt om min nye medicin, han synes, jeg tager godt fat i arbejdsopgaverne igen og har belønnet mig med lidt mere i bonus.

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    62
    Meldinger
    621

Altså man skal læse sit forrige indlæg, inden man skriver det næste. Det er ikke bonussen størrelse, der er så meget ved men det faktum, at der efter så kort tid er lys at spore

Side 4 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
    Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 5
    Siste melding: 14-06-11, 11:04
  2. Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
    Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 5
    Siste melding: 14-06-11, 11:04
  3. Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
    Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 12
    Siste melding: 02-06-09, 17:33
  4. Antistoffer?
    Av siri i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-07, 17:54
  5. Antistoffer
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-02-07, 20:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn