Side 34 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Viser søkeresultater 331 til 339 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg er helt enig, aminosyrer er gull verdt og det spises i bøtter og spann både av meg og min mann. Vi trener mye og da kan man slett ikke klare seg uten tilskudd av aminosyrer. Det går både i pulver (som måltidserstatter) og i piller. Vi holder oss i all hovedsak til Now foods fra iherb. Har du noen andre merker du heller vil anbefale? Opplever ikke at aminosyrene hjelper på smertene i seg selv, men de er knallbiltige for generell restitusjon av kroppen. Både etter trening og i forbindelse med sykdom.
    Jo, jeg har et par ideer, virkelig værd at teste: ↓

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Anbefaler hjerteligt denne artikel, og ellers en mere avanceret aminosyre, beskrevet her. Det virker, Blondie.
    Og tusentakk for at din utømmelige kunnskap bidrar til å gjøre det enklere for meg å takke nei til behandlingen jeg blir tilbudt.
    Tak. Masser af denne "utømmelige kunnskap" havde jeg hjertens gerne været foruden, taget i betragtning i hvilken anledning denne viden er blevet tilvejebragt. For nogle år siden blev en yngre kvinde, mor til 3 og hustru.... kronisk smertepatient, tvunget til en (dengang) eksperimental behandling med Lyrica. Ellers havde kommunen stoppet hendes sygedagpenge... Efter tre uger på Lyrica, blev hun psykotisk... og der er hun fortsat den dag i dag, behandlingsresistent (wonder why)! Smerter har hun fortsat iflg. hende selv og flere 64-EEG'r. Alle disse "arrogant'ere" har vasket deres hænder, mens hun lever helt i sit eget, plagsomme, ensomme og smertefulde helvede.

Derudover kender jeg til flere tilfælde hvor lægerne har sat både gravide og ammende i behandling med Lyrica... Deres børn bliver ingen einsteiner. Jeg har oprettet min egen, personlige kategori, jeg emotionelt anbringer denne type læger i: "Mengele-Paradigmen". Hvis jeg selv var helsepersonell, ville jeg nok være nødt til at forlade denne profession, af lede over hvad læger er i stand til.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Mange takk igjen Anisa
    Du kan være sikker på at dette blir bestilt. Smertene har vært plagsomme i høst. Gleder meg til å prøve noe som kan funke og samtidig gjøre kroppen forøvrig godt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Må bare fortelle om min erfaring om endring av tidspunktet jeg inntar erfa på. Har nå lenge kanskje nær et år, tatt erfa kl 0415 om natten. Har prøvd tidligere og senere kl slett uten å merke store forskjeller. Så leste jeg i Vigdis sin tråd at et tips i forhold til å finne rett kl slett å innta t3 på var hvis du våkner til et tidspunkt i løpet av natte, så kunne det være den korrekte tiden. Nå sover jeg vanligvis svært godt og plages ikke mye med å våkne fra skjønnhetssøvnen, men ved et par anledninger hadde jeg opplevd å våkne kl 0345. Jeg tenkte at det kunne ikke skade, så jeg begynte å ta erfa da. Jeg kjente effekten nesten samme dag. Mye enklere å klare seg uten kortison og med mindre kortison. Etter en uke tok jeg morgentemperaturen (jeg måler alltid rektalt, fordi det er den eneste måten å få en korrekt måling på). Morgentemperaturen hadde steget fra 36,6 til 37,0. Ganske signifikant forskjell bare ved å flytte dosen en halv time.
    Har forøvrig fått aminosyrene Anisa anbefalte meg og gleder meg til å prøve dette nå.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg er 40. Fikk målt IGF-1 i forbindelse med synachtèn test. Det er visst rutine det. Ingen har brydd seg med å forklare hva det forhøyede resultatet betyr. Det er visst ikke rutine
    Det kan godt være, at IGF-1 blev målt netop fordi du er omkring de 40 år, og lægen er tilhænger af den teori, at væksthormon/IGF-1 bør undertrykkes allerede i yngre år, for at reducere risikoen for en senere udvikling af kræft. Jeg har hørt beretninger om, at "progressive" læger kan finde på at måle IGF-1 hos alle deres kvindelige patienter, der nærmer sig menopause, for at "holde øje" med risikoen for brystcancer (iflg. denne teori).
    Takk for at du bragte dette innlegget på bane, Anisa. Hadde nesten glemt det. Jeg spurte nemlig legen når jeg kom til kontroll hva resultetet betydde, og mente vel nærmest at dette kunne være normalt for meg. Men at det kunne være grunnlag for å ta en nye prøve, for å se om det har steget ytterligere. Det har han forøvrig glemt når han rekvirerte nye prøver i forkant av neste kontroll

Men slik jeg forstod det er ikke begrunnelsen for å ta prøven å ville ha veksthormonet lavere. Alle prøver som taes i forbindelse med en synachten test taes med tanke på å finne ut om det er svikt i signalsystemet (hypofysen) eller den hormonproduserende kjertel (binyrene). For å sjekke om det er grunnlag for å tenke hypofysesvikt sjekkes alle hormonproduserende kjertler, samt deres signalhormoner (hypofysehormon). Hvis noen av disse er sterkt forhøyet, som prolaktin eller IGF-1, kan dette være tegn på en godartet hormonproduserende hypofysetumor. Så grunnen til at han snakket om pånytt å sjekke IGF-1 er for å kunne utelukke akromegali, som jeg jo faktisk har endel symptomer på. Skjønt han understreket at resultatet mitt var såpass lite forhøyet at han tvilte sterkt på at det var dette det dreide seg om.
    Så er vi tilbage ved IGF-I, fordi i går lyttede jeg til et radioprogram og tænkte straks på... Blondie! Programmet handlede om bl.a. effekten af interval faste på kroppens hormoner, herunder findes der videnskabeligt belæg for den kendsgerning, at forhøjet IGF-I falder hos mennesker der praktiserer "interval faste" således at perioder med almindelig indtag af mad veksles med fasteperioder, der ikke må være kortere end 12 timer. Er de kortere, er der ingen effekt på IGF-I.

Der blev talt om f.eks. to dage med normal kost og en dags faste kun med vand. Eller 8 timer med mad i mængder ad libitum, og 16 timer fastende og vand (så vidt jeg husker), hver dag - altså en slags livsstil.

Jeg har googlet videre med søgeord fasting and IGF-I, og det giver faktisk en hel del træf på forskning i IGF-I i forhold til faste, bl.a.:

Ved ikke om din læge har overvejet muligheden for "baglæns" at spore sig på årsagen til at dit IGF-I er uforklarligt forhøjet, ved at forsøge at finde ud af årsagen til, at IGF-I falder efter perioder med faste? Under alle omstændigheder værd at forsøge, mener jeg. Specielt da du ellers lever med arginin-restriktioner, der måske kunne ophøre hvis man kendte den korrekte årsag til at dit IGF-I har tendens til forhøjet... Arginin-mangel kan i sig selv give en del helseproblemer på sigt, så det er ærgerligt hvis det skulle vise sig, at man ikke behøvede at cutte den?
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Tusen takk for at du tenker på meg Anisa. Det varmer virkelig. Begrepet på denne type faste i Norge er periodisk faste. Det er en velkjent dietteknikk brukt i fittnesmiljøer for vektreduksjon. At denne dietteknikken kan påvirke forhøyet IGF1 visste jeg ikke. Ikke så bra hvis IGF1 faller for de som skal bygge muskler da. Det er en stund siden jeg fikk påvist min forhøyede IGF1 og jeg tror i etterpåklokskapens lys at det ikke er noe som har plaget meg. Holder en finger på at rett kosthold er nøkkelen. Men det hadde vært moro å prøve å ta arginin nå som jeg trener såpass mye også. Men jeg synes fortsatt den forhøyede IGF1 målingen er et mysterium.

For tiden er jeg på jakt etter å bli kvitt de siste 5-6 pyntekiloene. De plager meg virkelig. Vektnedgangen på lavkarbo stoppet for over et halvt år siden så nå følte jeg det var på tide å prøve noe nytt. Som jeg linket til for et par måneder siden, så har jeg sett litt på effekt av faste i forhold til helsa. Er nå derfor på en PSMF kur som noen av dere kanskje har lest om. Ønsker å miste fett og ikke muskelmasse, derav valget. For dere som ikke har hørt om denne dietten som er ment til å være kortvarig, så er det en protein sparende modifisert faste. Man inntar kun rent fettfattig kjøtt eller fisk i tilmålte mengder samt mye grønnsaker og cottage cheese. Det skal være primært grønnsaker som vokser over bakken. I tillegg skal man innta fiskeolje i tilmålte mengder. Jeg er ikke sulten under fasten. Har ikke veid meg enda da det har gått for kort tid, men tiden vil vise effekten. Selv om det er en fastekur så er den protein odifisert fordi man skal tære på kroppens fettlager og ikke på muskulaturen. Melder dere senere om resultatet.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Ja, ja folkens. Da skriver jeg for å fortelle om trivielle ting som vekttap. Er nå på min 3.uke på PSMF. Gikk til min store skuffelse ned kun 0,9kg første uken. Tok litt tak i boka til Jåbekk (min nye "bibel");-) og fant ut at her skulle det forsøkes melkefritt. Det hele boksen med cottage cheese ble erstattet med skinke, grønnsaker og et egg. Jåbekk skriver dette med melkfritt som et alternativ for folk som ønsker ned i vekt, og ganske riktig på uke to gikk jeg ned 1,5kg. Tror nok dette har sammenheng med at jeg spiser uten melkeprodukt.

Har kjent meg ganske bra form denne perioden. Noe slapp til enkelte tidspunkter gjerne i forbindelse med trening. Har derfor kuttet litt ned på antall treningsøkter mens jeg spiser slik. Har også følt at treningsformen har vært litt laber gjennom vinteren. Har ikke økt dosen med erfa i forhold til vinter, fordi jeg har prøvd dette før uten særlig hell. Ikke så lett for en stakkar fra nordnorge å skjønne forskjellen på vinter og sommer, skal jeg si dere:-D. Men nå er det iallefall vinter, tenkte jeg her om dagen (har kommet omtrent en halv meter snø det siste døgnet, så det er vel et kraftig hint selv for en hardbarka nordboer) Så da fleska jeg til å økte dosen med en kvart tablett. Her sitter jeg tre dager etter og har foreløpig ikke en antydning til høydose symptomer slik jeg har fått før. Og det merkelige er at det synes som ompulsen har fallt med en 3-4slag. Så da får vi se hvordan dette utvikler seg videre.

En vakker vinternatt ønskes til mine sonja-venner.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    72
    Meldinger
    852

Post Re: Blondies bok

Hei Blondie

Ha bestilt "din bibel" av Jåbekk. Skal se om jeg kan finne noen tips der. Må ha melkefritt og så ser jeg hen imot boken av Wilson binyretretthet. Han snakker om hva vi skal spise for å bli bedre i våre slitne binyrer. Trenger 6 kg ned for å føle meg vel. (ikke tynn).

Spiser sundt men jeg må finne mitt optimale kosthold. Når jeg er i form er det morsom å prøve ut : Hva er godt for meg.

Fin vinterdag til deg også

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Så spennende at du har kjøpt boka også, Fruemå. Gi tilbakemelding hva du synes da når du får lest den. 👍

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Skrevet et andet sted på forummet, i går:

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie
    Sent på natten og trøtt etteren lang arbeidsuke.
    Det har plaget mig længe. Bare så du ved det, Blondie. Jeg har tænkt på, hvad oprindeligt kunne være medvirkende til at gøre os syge... os, de viljestærke. Tanken om, at vores egen viljestyrke kan faktisk vise sig at være "fjenden", har strejfet mig mere end en gang, når jeg tænker på dig. Jeg vil ikke skrive om det mere (foreløbigt), og du behøver ikke svare, men jeg vil gerne gøre opmærksom på, at jeg personligt altid frygter en viljestyrke, jeg ser udfolde sig ud over, hvad der er plads til i en krop og i et sind. Vi er mange, i denne "klub".

Side 34 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn