Viser søkeresultater 21 til 30 av 82
-
20-04-06, 17:43 #21
Det er helt forskjellig, sies det. Og utgangspunktet er disse 1,6-1,7 µg pr kg som Finn sier.
Det andre som synes å være forskjellig i tillegg er om man har det greit på en TSH på rundt 1, eller om den reiser rett ned i kjelleren.
Uansett må man gå flere uker, ofte 6 mnd på riktig dose før man merker vesentlig forbedring.
Kroppen må helbrede seg selv også, det er ikke nok å få ft4 rett sånn umiddelbart.
nora
-
20-04-06, 18:36 #22
Takk for svar
jeg er litt treig i hodet i dag. Var på jobb i går så jeg er temmelig trøtt. Skal ikke så mye til enda ser dere. Er derfor litt treig i hodet i dag, men etter mine utregninger så skal jeg ha 86,4 ug Levaxin hvor mange tabletter blir det.? Er det noen med ett litt klarere hodet enn meg som klarer å regne det ut for meg.
-
20-04-06, 19:50 #23
Hm. Hvilken tablett da
Det er jo nesten 90% av en 100µG Levaxin. Altså nesten en hel om dagen.
Bruker du 50µG Levaxin så blir 1 + 3/4 slike akkurat 87;5µG.
Men husk at dette bare er et utgangspunkt og ikke noe du SKAL ha !
Det er bare ment som en startdose. Når men har gått på denne en stund må man regulere litt opp eller ned så den passer til deg. Du kan godt havne på 125µG etter en tid.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-04-06, 19:59 #24
Takk
skal du ha Finn. Hva gjør at jeg evt. må ha mer? Dersom jeg ikke legger på meg da og det er slett ikke planen snarere tvert i mot. Jeg har ingen antistoffer.
-
20-04-06, 20:11 #25
Den eneste entydige måten å fastslå om du har autoimmun thyreoditt er biopsi, ellers bruker de veldig ofte ultralyd i tyskland. Autoimmun thyreoditt sees tydelig på ultralyd.
Blodprøver kan slå ut eller ikke.
-
20-04-06, 20:12 #26
Hvis kroppen din ikke er så flink til å ta opp hormonene fra fordøyelsesystemet må du bare ta litt mer for å kompensere dette. Det går jo av seg selv.
Teoretisk er det slik at jo mer du tar jo høyere blir det effektive stoffskiftet. Og slik hadde det vært om Levaxinen hadde vært like flink som det hormonet du en gang produserte selv.
Det er det ikke selv om legene later til å tro det.
Jeg hadde en bestemt dose som var best til å redusere vekt. Gikk jeg over denne så økte vekta, og samme når jeg gikk under.
Slik er det nå når jeg er på Armour også. Vet ikke om dette er vanlig, men slik er jeg da.
For å følge det effektive stoffskiftet kan du måle morgentemperaturen hver morgen med det samme du våkner - i ei uke. Så endrer du litt på dosen og tar ei måleuke igjen om en mnd. Har tempen økt har stoffskiftet det også.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-04-06, 18:58 #27
FRYSNINGER
Noen ganger får jeg sånne frysninger. Det varer ikke lenge ca. 5 minutter ofte kommer det om kvelden eller når jeg ligger under dyna om dagen og hviler. Blir litt sliten i blandt skjønner dere. Er det noen som hvet hva det kommer av ? Ã… fryse er vel en del av sykdommen, men dette varer i så kort tid.
-
21-04-06, 19:49 #28
Du beskriver et symptom jeg har hatt svært ofte. Noen ganger skikkelig var det helt ille.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-04-06, 11:10 #29
Hei. Før jeg fikk LIothyroin sa jeg att "termostaten min er ødelagt serri", for jeg orker ikke varmen om sommeren,men kan også fryse om sommeren og sitte med ett teppe mens alle andre svetter. Har ikke merket noe etter jeg startet med Liothyroin for ca 2 mnd siden og er heller jamt varm. Særlig i panna faktisk, nesten som det står ei varmepære rett på den øvre delen av hue. Kulde har heller ikke vært noe problem, sover m vinduet opp om natta igjen, og HURRA for det!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
26-04-06, 21:47 #30
HJELP
I dag fikk jeg prøvesvarene ( tok dem ut på jobb :P ) Jeg føler meg bare et lite hakk bedre. Sist var FT4 7. På en måte har jeg håpet at det ikke skulle være så høye svar nå heller for da er det i alle fall en forklaring på at jeg ikke føler meg noe bedre. Er sykemeldt 60%. Sist jeg var hos legen var det tydelig at hun mente at når denne sykemeldingen gikk ut måtte jeg begynne å jobbe 100%. Prøvesvarene i dag er som følger TSH 0,32 (0,40-4,40) T4 24 (12-22) og T3 10,3 (3,1-6,3) altså burde jeg være på grensen til å være litt hyper men det er langt fra tilfelle. Jeg er utrolig trett men sliter litt med nattesøvnen og etter jobb så er jeg kjempetrett dagen derpå. Skulle jo ikke være det da med slike prøver. Nå lurer jeg på om det er noen med erfaring som kan hjelpe meg å tolke dem helst litt fort for sykemeldingen går snart ut lurer jo på hvorfor jeg går så raskt opp og ned i disse prøvene. For 6 uker siden var T4 7. Da hadde den rast ned fra 40 på 2 uker. Er jeg veldig ustabil eller? Hva er deres råd bør jeg søke om lengre sykemelding eller bite tennene sammen ?
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 14:47 -
starta med Armour,opp 2 kg på 4 dager......
Av atv i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 14-10-08, 08:09 -
Negative kalorier - hva i alle dager er nå dette?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 20-05-07, 02:34 -
Hva frembringer dårlige dager/ perioder?
Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 23Siste melding: 28-03-07, 14:51 -
DÅRLIGE DAGER
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 19-04-06, 22:09
Bokmerker