Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 41
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kan appelsinhud/cellulitter være ødem/myxødem?

Vil optimal medisinering hjelpe på ødemer? Noen som har merket bedring av medisinene?

Det er snakk om/spørres om - om ødem er vann eller fett - lurer jeg også på og at myxødem kan inneholde puss. Så vidt jeg husker så er også cellulitter noe betennelse i cellene, eller ... ???
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

leste noe veldig gammelt om myxødem, da de hadde nok pasienter med myxødem. Det er bare vann bundet til hyalurinsyre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hva er hyalurinsyre og kan man bli kvitt dette, evt løse opp forbindelsen vann-hyalurinsyre?

Men skal ikke alt dette bli betraktelig mye bedre med medisiner uansett?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Vet ikke om noe som hjelper for ødemer , plages av det selv. Cellulitter også det skal det visstnok være hjelp å få for ved hudpleie salonger, har ikke prøvd for det er dyrt.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

jeg har ødemmer i bena,over håndleddene.det er der jeg merker mest.passer ikke sko,armbåndene som jeg lager må jeg lage ekstra ledd på.pyton
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

vet ikke hva det er , men har ikke tålt strikk i sokkene på ett år. får rett og slett ondt i føttene av de.

Kom plutselig å tenke på en " vane " jeg har, nemlig at med en gang jeg kommer hjem så er det av med bh! Har gjort det sikkert flere år og det siste året tenkte jeg at kanskje jeg må h større bh, er ju ikke akkurat blitt mindre i kroppen, men det har ikke hjulpet. Føler at bh uansett gnager seg inn i huden, så kanskje det er vann der og .he he.

Har og problemer å bruke strømpebukser og trusene må være romslige!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    65
    Meldinger
    61

Standard

Hei

Det hjelper å spise mer basisk mat og ikke så mye syredannende mat. Basisk mat er mat som virker vanndrivende og syredannende er mat som binder væske.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Sussi

Det hjelper å spise mer basisk mat og ikke så mye syredannende mat. Basisk mat er mat som virker vanndrivende og syredannende er mat som binder væske.
    Helt grønn her jeg - har du noen gode eksempler på disse typene mat å komme med?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    64
    Meldinger
    802

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, kris ;)

Skal se om jeg får kikket på det senere. Tar nok tid å sette seg litt inn i (huske, samt finne på noe mat å lage av de ulike). Tenker jo også på at det er en del mat og annet vi hypo'er bør ha og ikke bør ha. Lurer på når jeg skal få satt meg inn i alt sammen? Ta det litt etter litt akkurat som alt annet? Tror det er best for meg det - teflonbelegget er helt nedslitt.

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Hvorfor
    Av passat90 i forumet Blodprøver
    Svar: 6
    Siste melding: 25-03-08, 00:23
  2. Hvorfor er fritt T4 høy?
    Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 11-01-08, 14:34
  3. Lav TSH, hvorfor det?
    Av Snusmumrik i forumet TSH
    Svar: 7
    Siste melding: 17-11-07, 19:51
  4. Hvorfor tar du Armour?
    Av Unn i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 39
    Siste melding: 11-10-07, 20:23
  5. Legebesøk, kortisol, ødemer, sprengte blodkar m.m.
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 18-01-07, 18:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn