Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 49
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    64
    Meldinger
    802

Standard

Da gjetter jeg på at du får problemer med å sove i kveld, mokki... Liothyronin virker fort, og virkningen varer bare i noen timer. Derfor anbefales det å ta en liten dose om morgenen, så en til etter 4-5 timer, slik at man får fordelt "trøkket" litt utover dagen mens man er våken og aktiv.

Og NB! Det som står oppført som vanlige døgndoser for Liothyronin er når man bruker det alene! Ikke når man tar det i kombinasjon med Levaxin. Og da er jo 40 µg en grei dose (tilsvarer sånn omtrent 150 µg Levaxin, for å sammenligne).

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Vi burde sladre til RELIS at leger stadigvekk forskriver 2-3 tabletter liothyronin når det skal være to kvarte tabletter.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    64
    Meldinger
    802

Standard

Ja, det burde vi. Kanskje vi skulle foreslå at de endret teksten i Felleskatalogen - sånn at det også står en anbefalt døgndose i kombinasjon med Levaxin? Eller at det i det minste understrekes at den anbefalte døgndosen de skriver om er når Liothyronin er eneste form for stoffskiftemedisin som gies?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Tror ikke produsentene forandrer teksten.
    Det står jo også i forskriftene at man ikke kan få noe kombipreparat på blå resept som innehoder to virkestoffer i samme punkt eller hva det var så jeg vet ikke om staten vet at vi tar disse to samtidig på blå resept.
    (fra diskusjonen om armour Thyroid og grunnen til avslag)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    64
    Meldinger
    802

Standard

Hvorfor tror du ikke de forandrer teksten? De taper jo kunder på dette...

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

hadde ikke problemer med å sove i natt jeg.
    eneste som har holdt meg våken er en jente med tenner som kommer hehe.. sov som en sten gjennom slagene....

tar en ny kvart nå til morgenen, og en til 4-5 timer senere. siden jeg merket noe i går kveld, så prøver jeg 10 mikrogram i løpet av dagen i dag.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg ville bare prøvd 5 µg i noen dager, grunnen er halveringstidene, en medisin som har mer enn en veldig kort helveringstid bygger seg opp i kroppen og det er ihvertfall slik med levaxin.
    Noe av gårsdagens dose vil komme i tillegg til dagens og den fra i forgår .
    Liothyronin har en kortere halveringstid (skal egentlig stå i pakningsvedlegget) men det summerer seg allikevel over noen dager.
    Med levaxin tar det lenger tid, det heter det tar fem halveringstider for en dose å bli stabil, dt blir vel 20 dager for levaxin hvis man regner 5 dagers halveringstid.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

ja, men jeg endret jo ikke på levaxindosen...
    eller missforsto jeg nå????

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg forvirret vel ved å gå inn i forklaringer om levaxin, men det var ment som generell opplysning om halveringstider for å ha noen eksempler...sorry

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

det går fint.
    bare prøver meg frem jeg. kjenner jo symptomene på overdosering om de skulle komme.....
    takker igjen for hjelpen. hadde jo gått i taket jeg om jeg skulle fulgt legen....

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Nye prøveresultat og tilbake til bare levaxin.
    Av kira i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 15
    Siste melding: 07-06-06, 22:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn