Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 40
    Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    24

Standard Sv: Er meget træt og har T3 = 0.9

Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
    Hej Regal,

Hvis du løber sur i det offentlige, så har jeg nogle navne - send mig en PM, hvis du har brug for det.

Du må ikke lade dig tale ned og til ro af lægerne. Det tager alt for meget af den i forvejen lave energi, og det har vi ikke brug for. Vi har brug for, at der bliver lyttet.

Jeg bliver lige pt. behandlet uden om det offentlige, og jeg er på vej til at lære min krops signaler at kende, så jeg kan være så selvkørende som muligt.

Ha' en dejlig søndag
    Mange tak Tina.

Jeg føler, at min egen læge er ret åben. Jeg vil foreslå ham, at jeg bliver testet for binyretræthed og får tjekket antistoffer. Og derefter starte på Thyroid, eller T3 i tilskud til Eltroxin. Jeg har svært ved at gennemskue, hvad der er bedst af de to muligheder.

Hvis jeg mod forventning løber panden mod en mur, vender jeg tilbage
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Er meget træt og har T3 = 0.9

Hej Regal Grunden til at jeg altid skriver ret lange indlæg, med mange informationer er, at alle tråde her læses af masser af gæster, fordi folk kommer her for at lære af andres erfaringer og beskrivelser. Håber, at du ikke opfatter det jeg skriver, som personligt "belærende", møntet på dig.

Sitat Opprinnelig skrevet av regal Vis post
    Jeg føler, at min egen læge er ret åben. Jeg vil foreslå ham, at jeg bliver testet for binyretræthed og får tjekket antistoffer.
    Medmindre du har decideret Addison's Sygdom, får du ikke noget ud af at blive testet for "binyretræthed" indenfor det offentlige, uanset at din læge er venlig og lydhør. Denne diagnose simpelthen ikke eksisterer indenfor skolemedicinen. Det kan du læse om i kommentarerne til bl.a. denne tråd. Mit råd til dig er: spar dig selv for ulejlighed og skuffelse, og hvis du gerne vil opklare status på dine binyrer, opsøg en privat læge på Tinas anbefaling.

Og derefter starte på Thyroid, eller T3 i tilskud til Eltroxin. Jeg har svært ved at gennemskue, hvad der er bedst af de to muligheder.
    Forskel mellem de to muligheder kan bedst sammenlignes med enten at få en hammer i hovedet (syntetisk T3), eller at blive strøget blidt med et fjer (Thyreoid). Det er nok det sidste, som er bedst for alle, men særlig for os ældre er det vigtigt, at kroppen ikke tvinges ud i at skulle håndtere for meget "frit" hormon-efterligning på en gang. Så er det "blide" Thyreoid langt at foretrække.

Hvis jeg mod forventning løber panden mod en mur, vender jeg tilbage
    Håber at du ikke løber panden mod muren. Håber du har en læge med mod på at tænke udenfor boksen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    24

Jeg vil bare lige informere om, at min læge er gået med til at forsøge med Thyroid fra Glostrup Apotek. Det bliver under tæt kontrol, men det er fint nok, da jeg selv er interesseret i at følge med i tallene så ofte som muligt. Min prøve i sidste uge viste følgende:

P-Triiodthyronin [T3] : 1.1 nmol/l
    P-Thyroid-peroxidase-antistof : 356 × 10 3
    P-Calcium-ion frit (pH=7,4) : 1.22 mmol/l
    P-Thyroxin [T4] : 92 nmol/l
    (P)-Frit T4 index : 98 mlU/l
    P-Thyrotropin [TSH] : 1.66 arb.enh.
    P-Triiodthyronin reaktion : 1.07 pmol/l
    P-Parathyrin [PTH] : 5.8 arb.enh.
    (P)-Frit T3 index : 1.1 U/l
    P-Thyrotropin receptor-antistof;arb.stofk. : ***** nmol/l (resultat mangler - kommer snart)

Jeg glæder mig til at komme i gang, og er naturligvis meget spændt på effekten.

Skal jeg stoppe helt med Eltroxin, inden jeg begynder på Thyroid, eller skal jeg lave en glidende overgang, hvor jeg gradvist erstatter Eltroxin med Thyroid ?
    Sist endret av regal; 07-04-14 kl 23:23
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    24

Så gik det alligevel galt. Min læge fik kolde fødder, da Glostrup Apotek gjorde ham opmærksom på denne artikel:

https://www.sundhed.dk/content/cms/6...fte-med-t3.pdf

Gå tilbage til START og betal 200 kr. i bøde

Nu skal jeg tale med en læge på Hvidovre om 3 uger og håber, at han er mere indstillet på at prøve en ny behandling, så jeg kan få min energi tilbage

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Danmark
    Alder
    81
    Meldinger
    8

Regal du kunne prøve de her private læger :

http://www.iom.dk/

det koster 1200kr for den første konsultation,
    men har ikke hørt om nogen der ikke er blevet hjulpet af dem.
    Tværtimod
    Og så er de ikke bange for at udskrive thyreoid

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Angry Sv: Er meget træt og har T3 = 0.9

Så gik det alligevel galt. Min læge fik kolde fødder, da Glostrup Apotek gjorde ham opmærksom på denne artikel:

https://www.sundhed.dk/content/cms/6...fte-med-t3.pdf
    Vi har skrevet til apoteket i dag for at høre om det kan passe, at apoteket distribuerer denne artikel til læger, der kontakter apoteket med spørgsmål om Thyreoid.

Det virker i den grad usandsynligt, idet det i givet fald ville ikke være nogen fornuftig grund til, overhovedet at producere Thyreoid.

EDIT/Admin 24.04.2014 kl. 15:17

Kære regal. Vi har lige fået svar fra Glostrup Apotek, der skriver bl.a.:

"Vi har ikke distribueret denne artikel."

Apoteket har kommenteret mere detaljeret vores forespørgsel , men det vil vi helst behandle fortroligt for ikke yderligere at øge den byrde, Apoteket i forvejen lever med.

Det betyder, at der findes læger, herunder din læge - der ikke tør afvise en patient direkte og derfor griber til løgn... Det er ikke så kønt og berettiger til en overordnet tvivl om, hvad ellers kan denne læge finde på at tale usandt om.

Vi føler med dig.
    Sist endret av Admin; 24-04-14 kl 15:24
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    24

Mange tak for svaret. Jeg er glad for denne afklaring vedr. min læge, selvom det ikke ligefrem hjælper på mine depressive følelser. Jeg er skuffet. Det er godt nok svært at bevare optimismen

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Unhappy Sv: Er meget træt og har T3 = 0.9

Mange tak for svaret. Jeg er glad for denne afklaring vedr. min læge, selvom det ikke ligefrem hjælper på mine depressive følelser. Jeg er skuffet. Det er godt nok svært at bevare optimismen
    Du bliver nødt til henvende dig til lægen igen, uanset hvor lidt du ellers orker - regal. Alene den kendsgerning, at denne læge i det hele taget, i første omgang har overvejet dit forslag - betyder at han faktisk indser og anerkender, at du går med kronisk hormonmangel som de syntetiske lægemidler ikke har formået at afhjælpe.

Hvad har han så tænkt sig at stille op med denne erkendelse? Det er han nødt til at handle på, og de "kolde fødder" er ikke dit problem, men hans.

Så er det, at du bliver nødt til at konfrontere denne læge med krav om, at hvis han ikke vil afprøve Thyreoid i dit tilfælde - er det hans (forbandede!) pligt at lægge et andet behandlingsforslag frem! Og du bør heller ikke lade dig tørre af med, at du jo er allerede henvist til en endokrinolog fordi - det er faktisk almindeligt at i Danmark er endokrinologer lige så uduelige til behandling af lavt stofskifte, som almindelige praktiserende læge. Det sidste behøver du selvfølgelig ikke sige til ham, men i stedet kan du spørge om din læge hellere ser dig - i mellemtiden - falde død om af hjertetilfælde end han vil forsøge at give Thyreoid en chance?

Det et klart sprog og yderst rimeligt spørgsmål, så hold dig ikke tilbage. Det er ikke dig som er urimelig.

Du er en mand og du er 63 år gammel... for os i vores alder tilsvarer thyreoidea-hormonmangel et forkortet liv, fuld af sygdom og ofte brat afsluttet af hjertetilfælde - hvis vi er heldige. Ellers vanker der mange år med tidlig demens eller værre. Du bliver nødt til at mobilisere dine restkræfter nok en gang, regal. Det er også meget sjovere at være krigerisk end deprimeret.

Jeg håber at du har nogen at leve for, og at du kan bruge denne tanke til at motivere dig selv... Du har ikke anden udvej, som tingene ser ud. Og jo hurtigere du trodser din (gode) opdragelse, og indser at lægerne ikke er dine loyale, personlige venner, jo bedre. Krydser fingre for dig.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Hovedstaden, Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    24

Tak for de opmuntrene ord.

Jeg har nu alligevel opgivet, at få ham til at gøre noget, da han ikke har svaret på mine 2 sidste on-line-konsultationer. Jeg spurgte, om han havde erfaring med Adepend (LDN), og det svarede han ikke på. Min tanke var, at LDN måske i mangel af T3-medicin, som han ikke vil give, kunne forbedre mit T3-niveau.

Sidst jeg fik taget blodprøve sagde hans sygeplejerske, at nu måtte vi se, hvilke forslag endokrinologerne kommer op med. Det var helt tydeligt en besked, som kom fra ham. Han vil ikke ændre på noget 3 uger inden jeg skal til endokrinolog.

Jo, jeg har da heldigvis mine 3 dejlige børn at leve for, og forhåbentlig mange år endnu. Men jeg føler, at jeg må satse på at overleve de næste par uger på Eltroxin. Jeg bliver deprimeret af denne slags kampe, specielt når man ikke får svar - det er virkelig frustrerende

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Er meget træt og har T3 = 0.9

Jeg har nu alligevel opgivet, at få ham til at gøre noget, da han ikke har svaret på mine 2 sidste on-line-konsultationer. Jeg spurgte, om han havde erfaring med Adepend (LDN), og det svarede han ikke på. Min tanke var, at LDN måske i mangel af T3-medicin, som han ikke vil give, kunne forbedre mit T3-niveau.

Sidst jeg fik taget blodprøve sagde hans sygeplejerske, at nu måtte vi se, hvilke forslag endokrinologerne kommer op med. Det var helt tydeligt en besked, som kom fra ham. Han vil ikke ændre på noget 3 uger inden jeg skal til endokrinolog.
    Jeg tror ikke, du får noget som helst ud af en endokrinolog... Det var sandsynligvis denne eller en anden endokrionolog, der har formidlet Bonnema og Hegedus pamfletten til din læge, løgnhalsen. Husk på at samme "skriv" også advarer mod brug af Liothyronin... så tillæg af syntetisk T3 er også udelukket, hvilket alligevel er ligegyldigt pga. de latterlige små doser (5 mcg) som er det højeste de danske læger kan svinge sig op til - og bagefter siger de at det ikke virker.

Jeg kan fornemme, at du er af Den Gamle Skole og derfor gerne vil holde dine aftaler, herunder aftalen med endokrinologen. Jeg håber bare, at du kan modstå endnu en skuffelse og at du kan bruge denne erfaring til at mobilisere dig til at skifte din praktiserende læge ud (hvem har brug for en løgnhals?) og jeg håber også, at du har råd til senere at gå privat, som Tina og Evibeke anbefaler.

Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
    Hvis du løber sur i det offentlige, så har jeg nogle navne - send mig en PM, hvis du har brug for det.

Du må ikke lade dig tale ned og til ro af lægerne. Det tager alt for meget af den i forvejen lave energi, og det har vi ikke brug for. Vi har brug for, at der bliver lyttet.

Jeg bliver lige pt. behandlet uden om det offentlige, og jeg er på vej til at lære min krops signaler at kende, så jeg kan være så selvkørende som muligt.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Evibeke Vis post
    Regal du kunne prøve de her private læger : http://www.iom.dk/

det koster 1200kr for den første konsultation, men har ikke hørt om nogen der ikke er blevet hjulpet af dem.
    Tværtimod Og så er de ikke bange for at udskrive thyreoid
    Jo, jeg har da heldigvis mine 3 dejlige børn at leve for, og forhåbentlig mange år endnu. Men jeg føler, at jeg må satse på at overleve de næste par uger på Eltroxin. Jeg bliver deprimeret af denne slags kampe, specielt når man ikke får svar - det er virkelig frustrerende
    Hvad siger dine børn til dette morads? Ved de hvordan det i virkeligheden står til med dig, eller skjuler du dine plager for dem (man er jo et mandfolk, ikk'?) ? Kan de skillinge sammen til en privat behandling, hvis du ikke selv har råd? Jeg kender til flere ældre med hypothyreose, hvis voksne børn er med til at betale for privat behandling, så det er altså ikke noget, man behøver være forlegen over... bare så du ved det. Kærligheden skal kunne gå begge vegne, uanset hvordan den kommer til udtryk.

Det er i hvert fald en beslutning du bliver tvunget ud i meget snart, hvis du overhovedet skal have en chance. Jo hurtigere du indser det, jo bedre.

Som sagt før: det er meget sjovere at være krigerisk end deprimeret! Kære Regal? Tiden er inde til at rette ryggen!

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Nystartet på Liothyronin - og træt træt træt
    Av gitteh i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 34
    Siste melding: 08-04-15, 13:12
  2. Thyreoid: Hvor meget forskyder I tilskud af jern og calcium?
    Av Luuna i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 03-12-11, 14:53
  3. Hvor meget liothyronin tager du?
    Av paxx i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 27-09-10, 15:29
  4. Mystisk. Meget bedre på Euthyrox
    Av Lene i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 22-08-09, 00:37
  5. Dosis - hvor meget må man øge?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 12-03-07, 14:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine