Viser søkeresultater 21 til 30 av 44
Tråd: Fordøyelse og energitap
-
31-05-13, 21:30 #21
Sv: Fordøyelse og energitap
-
31-05-13, 21:39 #22
Re: Sv: Fordøyelse og energitap
Hei
Jeg fikk ikke noe hjelp av enzymer. Prøvde på nett og helsekost. Så fikk jeg tips her inne fra Pigvinen. Kjøpte Creon 25000 på apoteket. da ble fordøyelsen bedre. Merker det på at jeg har en roligere mage. Nu jobber jeg videre med min magesyre problematik. Det var i forbindelse med dette tema at jeg kjøpte creon. Funker med kun en tab pr dag for meg.Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
31-05-13, 21:53 #23
Sv: Re: Sv: Fordøyelse og energitap
Jeg forstår ikke at du skriver "jeg fikk ikke noe hjelp av enzymer", Fruemå. Creon er enzymer, bare pakket ind i nano-mikrosfære-partikler, i modsætning til de anbefalede enzymer som kommer i ren form, pakket i almindelige kapsler. Det er dejligt at det fungerer for Pingvinen, men mig bekendt har Pingvinen ikke brugt andet end Creon. Det kan dog være et praktisk tips, hvis andet fejler, men det ved man ikke før det evt. sker, tillige med at man skal vide hvad man går ind til. Der er andre end os, og gæster som læser på forummet.
Personligt bryder jeg mig ikke om nano/mikrosfære-lægemidler, og hvis valget stod mellem dem og forstoppelsen, ville jeg afgjort beholde min forstoppelse. Man kan aldrig vide, hvor disse polymer-skallerne fra mikrosfærerne ender efter at indholdet er tømt ud i tarmen. De er så små, at end ikke immunsystemet kan kan registrere dem, og reagere mod dem, når de havner i vævene/cellerne hvor de ikke hører til. De er også for små til at blive "fanget" af kroppens eget "udskillelse-apparat" via urin- og tarmsystemet, så ingen ved hvor de havner, heller ikke deres opfindere. Teknologien er så ny, at langtidseffekterne først kan studeres om mange år. Denne type lægemidler må være en sag mellem lægen og den pågældende. Jeg anbefaler kun, hvad jeg selv er tryg ved. For mig og nogle andre har de anbefalede planteenzymer virket bare perfekt, specielt skyllet ned med noget syrligt som æblecider eller vand med citronsaft o.l.
Det kommer også an på hvilke enzymer den enkelte person har problemer med. Creon's polymer-mikrosfærer indeholder bugspyts-enzymet, men der er mange flere andre enzymer der spiller en rolle i fordøjelsesproblemer, så der er ikke andet for end at prøve sig frem og se hvad der sker. Det gælder særligt test af forskellige kombinationer af planteenzymer, lige til man rammer den rette kombination, og giver tid til at lade kroppen få tid til at nyttiggøre den. Man kan sige slet og ret, at det hurtigt virkende lindrer symptomer, mens det langsomt virkende afhjælper årsagen til problemet.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-06-13, 20:11 #24
Sv: Re: Sv: Fordøyelse og energitap
Nå har jeg brukt enzymer i litt over en uke. Har bestilt Super enzymer, så får jeg se ;-)
Jeg har siden jeg var ung vært plaget med irritabel tarm. Jeg trodde det var gitt seg siden jeg ikke har merket noe til dette i løpet av de siste 5 - 6 årene. Men nå skjønner jeg jo at det sannsynligvis var det lave stoffskiftet som gjorde meg noe forstoppet av og til, og fikk ellers en mer "normal" fordøyelse. Hadde igrunnen glemt plagene jeg hadde med irritabel tarm.
Men nå etter jeg begynte med enzymer er forstoppelsen borte og tilbake er irritabel tarm :-(
Er det noen som har en forklaring på dette?
-
03-06-13, 20:29 #25
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-06-13, 20:41 #26
Alt for løs avføring, men har sjelden eller ikke smerter eller andre plager.
Kosten er vel det man kaller normal med havregryn, linfrø, gresskarkjerner, tørkete bær, cultura, grovt brød, middag med en del fisk, grønnsaker, pasta, pølser. Spiser lite søtt. Og har aldri trang til søtt heller.
-
03-06-13, 23:13 #27
Re: Fordøyelse og energitap
Du har ikke sjekket innholdsfortegnelsen på ensymene, om det kan være noe du ikke tåler i hjelpestoffeneP
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
04-06-13, 08:34 #28
Sv: Re: Fordøyelse og energitap
Min erfaring er, at det ikke er lige meget hvilken slags, jeg bruger. Af dem, jeg har prøvet, kan jeg bedst med Daily Essential Enzymes fra Source Naturals
-
04-06-13, 13:07 #29
Må lige tilføje, at jeg har opdaget, det kan være en fordel at bruge HCL også. Der bruger jeg også den fra Source Naturals. Enzymerne tager jeg, når jeg har spist op til halvdelen af min mad, HCL tager jeg op til tre kvarter bagefter. Jeg har prøvet at holde pause med det en tid nu for at se, hvad der ville ske ved det, og jeg må bare konstatere, at det hjælper min fordøjelse at bruge de der ting. Men jeg skal ikke ha' noget med f.eks. papaya i - så bliver min mave irriteret.
-
04-06-13, 22:09 #30
Lignende tråder
-
Lio og fordøyelse og vektnedgang
Av Cookie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 08-12-12, 13:36
Bokmerker