Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 44
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    61
    Meldinger
    421

Standard Sv: Fordøyelse og energitap

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bille Vis post
    Har kikket litt på enzymer, men er i tvil hvilket jeg skal kjøpe. Hva med dette? http://www.bigvits.co.uk/product.asp...d=19&tid=&bid=
    Jeg fik aldrig svaret på den. Sorry Den du linker til er Pancreatin. Er det denne du har købt?

Nå har jeg tatt enzymer(Now Food) 3 ganger daglig i en uke. 2 ganger mellom måltider og 1 gang til måltid.
    Så lurer jeg på hvor lang tid det kan ta før jeg kan merke positiv effekt Er kanskje litt utålmodig av meg.
    Er i alle fall mindre forstoppet.
    At du allerede er mindre forstoppet er et godt tegn, og det bliver nok endnu bedre hvis du tager enzymer til hvert hovedmåltid.

Hvis du gerne vil vide, hvordan andres erfaringer er med tilskud af enzymer, så gælder det nok om at have to typer: den som du har spurgt til før, Pancreatin og en "cocktail" af flere andre enzymer, som ses på dette link til Super Enzymes: http://www.bigvits.co.uk/product.asp...d=19&tid=&bid=

Fremgangsmåden er, at Super Enzymes tages en af, lige før hvert hovedmåltid 3 gange dagligt, mens Pancreatin tages en af, mellem hvert af disse daglige hovedmåltider dvs. to gange om dagen.

Hvis man skal have et rigtig vikinge-tung-kød-måltid, da er Pancreatin også bedst at tage lige før maden.

Efter nogen tid, når "det hele" har stabiliseret sig, kan man nøjes med kun enzymer til måltider,men en del folk siger ude på nettet, at Pancreatin faktisk også lægger låg på deres autoimmunitet og de oplever færre udsving i de autoimmune sygdomme de har. Så det kan være en fordel alligevel at fortsætte med.

Når man har hypothyreose i mange år, og aldrig har rigtig følt sig velbehandlet, da er ens fordøjelsesenzymer nærmest permanent reduceret, og jeg kender en del som bare fortsætter med enzymer uanset at deres fordøjelse blev i orden igen. Heldigvis er det et billigt tilskud og ret anvendt, også hurtigt effektiv.
    Tusen takk for raskt og utfyllende svar :-)

Da skal jeg bestille Now foods superenzymer :-)

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    72
    Meldinger
    852

Standard Re: Sv: Fordøyelse og energitap

Hei
    Jeg fikk ikke noe hjelp av enzymer. Prøvde på nett og helsekost. Så fikk jeg tips her inne fra Pigvinen. Kjøpte Creon 25000 på apoteket. da ble fordøyelsen bedre. Merker det på at jeg har en roligere mage. Nu jobber jeg videre med min magesyre problematik. Det var i forbindelse med dette tema at jeg kjøpte creon. Funker med kun en tab pr dag for meg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Re: Sv: Fordøyelse og energitap

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    Hei
    Jeg fikk ikke noe hjelp av enzymer. Prøvde på nett og helsekost. Så fikk jeg tips her inne fra Pigvinen. Kjøpte Creon 25000 på apoteket. da ble fordøyelsen bedre. Merker det på at jeg har en roligere mage. Nu jobber jeg videre med min magesyre problematik. Det var i forbindelse med dette tema at jeg kjøpte creon. Funker med kun en tab pr dag for meg.
    Jeg forstår ikke at du skriver "jeg fikk ikke noe hjelp av enzymer", Fruemå. Creon er enzymer, bare pakket ind i nano-mikrosfære-partikler, i modsætning til de anbefalede enzymer som kommer i ren form, pakket i almindelige kapsler. Det er dejligt at det fungerer for Pingvinen, men mig bekendt har Pingvinen ikke brugt andet end Creon. Det kan dog være et praktisk tips, hvis andet fejler, men det ved man ikke før det evt. sker, tillige med at man skal vide hvad man går ind til. Der er andre end os, og gæster som læser på forummet.

Personligt bryder jeg mig ikke om nano/mikrosfære-lægemidler, og hvis valget stod mellem dem og forstoppelsen, ville jeg afgjort beholde min forstoppelse. Man kan aldrig vide, hvor disse polymer-skallerne fra mikrosfærerne ender efter at indholdet er tømt ud i tarmen. De er så små, at end ikke immunsystemet kan kan registrere dem, og reagere mod dem, når de havner i vævene/cellerne hvor de ikke hører til. De er også for små til at blive "fanget" af kroppens eget "udskillelse-apparat" via urin- og tarmsystemet, så ingen ved hvor de havner, heller ikke deres opfindere. Teknologien er så ny, at langtidseffekterne først kan studeres om mange år. Denne type lægemidler må være en sag mellem lægen og den pågældende. Jeg anbefaler kun, hvad jeg selv er tryg ved. For mig og nogle andre har de anbefalede planteenzymer virket bare perfekt, specielt skyllet ned med noget syrligt som æblecider eller vand med citronsaft o.l.

Det kommer også an på hvilke enzymer den enkelte person har problemer med. Creon's polymer-mikrosfærer indeholder bugspyts-enzymet, men der er mange flere andre enzymer der spiller en rolle i fordøjelsesproblemer, så der er ikke andet for end at prøve sig frem og se hvad der sker. Det gælder særligt test af forskellige kombinationer af planteenzymer, lige til man rammer den rette kombination, og giver tid til at lade kroppen få tid til at nyttiggøre den. Man kan sige slet og ret, at det hurtigt virkende lindrer symptomer, mens det langsomt virkende afhjælper årsagen til problemet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    61
    Meldinger
    421

Standard Sv: Re: Sv: Fordøyelse og energitap

Nå har jeg brukt enzymer i litt over en uke. Har bestilt Super enzymer, så får jeg se ;-)

Jeg har siden jeg var ung vært plaget med irritabel tarm. Jeg trodde det var gitt seg siden jeg ikke har merket noe til dette i løpet av de siste 5 - 6 årene. Men nå skjønner jeg jo at det sannsynligvis var det lave stoffskiftet som gjorde meg noe forstoppet av og til, og fikk ellers en mer "normal" fordøyelse. Hadde igrunnen glemt plagene jeg hadde med irritabel tarm.

Men nå etter jeg begynte med enzymer er forstoppelsen borte og tilbake er irritabel tarm :-(

Er det noen som har en forklaring på dette?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Fordøyelse og energitap

Men nå etter jeg begynte med enzymer er forstoppelsen borte og tilbake er irritabel tarm :-(
    Hvad er dine symptomer på irritabel tarm?

Hvad er din normale kost, sådan ca. ?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    61
    Meldinger
    421

Standard Sv: Fordøyelse og energitap

Alt for løs avføring, men har sjelden eller ikke smerter eller andre plager.

Kosten er vel det man kaller normal med havregryn, linfrø, gresskarkjerner, tørkete bær, cultura, grovt brød, middag med en del fisk, grønnsaker, pasta, pølser. Spiser lite søtt. Og har aldri trang til søtt heller.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Standard Re: Fordøyelse og energitap

Du har ikke sjekket innholdsfortegnelsen på ensymene, om det kan være noe du ikke tåler i hjelpestoffeneP
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Re: Fordøyelse og energitap

Min erfaring er, at det ikke er lige meget hvilken slags, jeg bruger. Af dem, jeg har prøvet, kan jeg bedst med Daily Essential Enzymes fra Source Naturals

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Min erfaring er, at det ikke er lige meget hvilken slags, jeg bruger. Af dem, jeg har prøvet, kan jeg bedst med Daily Essential Enzymes fra Source Naturals
    Må lige tilføje, at jeg har opdaget, det kan være en fordel at bruge HCL også. Der bruger jeg også den fra Source Naturals. Enzymerne tager jeg, når jeg har spist op til halvdelen af min mad, HCL tager jeg op til tre kvarter bagefter. Jeg har prøvet at holde pause med det en tid nu for at se, hvad der ville ske ved det, og jeg må bare konstatere, at det hjælper min fordøjelse at bruge de der ting. Men jeg skal ikke ha' noget med f.eks. papaya i - så bliver min mave irriteret.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    61
    Meldinger
    421

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Du har ikke sjekket innholdsfortegnelsen på ensymene, om det kan være noe du ikke tåler i hjelpestoffeneP
    Er ganske sikker på at jeg tåler disse ;-)

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Lio og fordøyelse og vektnedgang
    Av Cookie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 1
    Siste melding: 08-12-12, 13:36

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn