Viser søkeresultater 21 til 30 av 45
-
13-02-12, 21:08 #21
Sv: Ny gutt med høyt stoffskifte
Tenker litt høyt her;er det kanskje litt feil å "jage" en stoffskiftediagnose? KAN jo være noe annet? Noen som har forslag?
#Kreft
#ME
#Matintoleranse&lekk tarmsyndrom
#Annet?Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
Da har jeg gjennomført en guttetur med sykkel i Piemonte!
-
15-02-12, 12:48 #22
Strever fortsatt med å forstå logikken på tallene min!
Er det slik at en svulst på hypofysen vil kunne produsere TSH? Slik at en TSH utenfor referanseområdet kan indikere svulst? Så når TSH øker øker også Tf4? Så når TSH er i normalområdet mens Ft4 er i øvre ende så hva betyr det kontra svulst i hypofysen?Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
-
15-02-12, 12:59 #23
Det vet jeg ikke helt, men endoen jeg var hos ville i alle fall undersøke om jeg hadde svulvst på hypofysen med høye FT4 verdier og høye TSH men innenfor referanseverdien. Heldigvis var det ikke noe der.
Tallene kan nok indikere mye forskjellig, og hos meg er jeg ikke klok på tallene min, og det er ikke legen eller de endokrinologene jeg har vært hos heller.
Har du struma? Hos meg er en av teoriene betennelse i skjoldbruskkjertelen. Men det har også være noen teorier på hormonresistens, altså at man bare har forhøyet stoffskifte.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
18-02-12, 13:41 #24
For gøy har jeg målt blodsukker:
0817 5.9 før frokost
1027 4.4
1458 5,6 etter en brus
1539 3,2 etter en tur med 15 min i sone 1(130 i puls)
1544 2.9
1558 3.8
Snitt på 10 målinger(noen ikke nevnt her ) er 4.5
Noen kommentar?Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
-
18-02-12, 14:42 #25
Siden du ikke skriver hva og når du har spist (antar du har spist mer enn frokost + 1 brus på sju og en halv time når du i tillegg har trent?) sier ikke tallene så fryktelig mye. Hvordan var f.eks. blodsukkeret 1/2, 1 og 2 timer etter mat sier mye mer, om du da også vet hva og hvor mye du spiste.
At blodsukkeret er helt nede i 2,9 kan skyldes at du har trent for hardt uten og tilføre kroppen nok næring - det kan skje med helt friske mennesker.
Noen mennesker kan ha reaktiv hypoglykemi, nesten som en omvendt diabetes, men utifra målingene dine uten og kjenne til hva og hvor mye du har spist, har jeg ingen anelse om dette gjelder deg.
Du kan lese mer om det her
http://blodsukker.wordpress.com/about/
-
18-02-12, 20:49 #26
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-02-12, 09:52 #27
Tok en runde på Volvat med Ultralyd. Skjoldbruskjertelen er normal mht størrelse og ingen knuter eller cyster. Sjekket også lever,nyrer,bukspyttkjertel,tarmer osvosv. Alt normalt på UL ihvertfall
I dag drar jeg opp til Harald Mortensen. så får vi vel se på "innholdet" om jeg spiser riktig osv?
I morgen venter fastlegen min med oppdaterte stoffskifte tall tatt på morningen og fastnde. Så får jeg sparra litt med han. Kan virke som han er i tvil om det virkelig er noe å gjøre med de tallene ? Kan jo være en bettennelse i skjoldbruskjetelen som gir litt forhøyet.Men jeg føler meg like jævlig "fyllesjuk" fortsatt så får jo presse litt på. Hvis han henviser meg til spesialist hører jeg med han om Volvat eller Oftebro er et alternativ.
Mandag er det hjerteutredning på riksen. Hypokonder? Jeg? ok da!Sist endret av jan erik; 22-02-12 kl 10:32
Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
-
31-08-12, 17:47 #28
Det har skjedd litt siden sist: Gikk på neo merc i stadig høyere doser frem til slutten av juli. da hadde jeg gått på 40 mg i 10 uker og begynte å misslike situasjonen. Stoffskifet var gått ned til 19.5 i mai men ville ikke lengre ned til tross for de høye dosene. Valgte å ta radiojodbehandling og fikk det 12 juli. Tiden deretter ble ikke som ventet. Jeg klarte meg fint de første 5 ukene til tross for at jeg hadde forventet en forværring. Dette skjedde ikke. Var bare litt sliten til tider men ingenting av de vanlige muskelværkingene ,svettinga osv. Nå de siste uken har jeg begynt å værke og pulsen er "urolig" Får "anfall" en times tid på morgenen hvor jeg føler meg helt ille, svak,skjelving,svette.Influensasymptomer. Men det går over ila kort tid slik det er nå.
Idrettsformen er fortsatt bedre,er ikke så sliten som jeg var. Er ute å går i rask gange uten å gå helt tom. Sykler litt i sone 1 en gang i mellom
Har fått meg en frozen shoulder og fikk en kortison sprøyte for dette. Leser på nettet at den kan gi tilsvarende bivirkninger som beskrevet. Kanskje det er den som har skylden for hvordan jeg føler meg? Armen er bedre ihvertfall,men foretrekker syk arm i stedet for hypo!
Ellers tok jeg en ct av kransareterier(hjertet) i begynnelsen av mars. Leser nå at kontrastvæsken er jod og at denne kan ta etper måneder før den er ute av kroppen. Dette kan kanskje forklare hvorfor neomercen ikke var veldig virksom! Fikk aldri noen lege til å innrømme dette
Ellers synes jeg det er litt uklart hva jeg har. Ikke fått påvist knuter(ultralyd,scientografi) har ikke mere en 4o i anti tpo. Endon min sier Graves uten antistoffer.
Hva kan jeg forvente av symptomer? Hvorfor føler jeg meg værre nå etter 7 uker som radioaktiv? Har ikke målt t4 osv ennå men det gjøres til uka. Tar Batablokker så lenge.Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
-
03-04-13, 09:52 #29
Levaksin etter radiojod
Fikk radiojod i juli 2012 etter vedvarende symptomer på høyt stoffskifte. Hadde T4 i grenseland på ca23-26 (11-21 ref) men ingen antistoffer. 3 måneder på Neomerc hadde liten virkning(ned til 20) men følte meg rimelig høy og med masse angst og i dårlig form. Gikk på Cipralex
Etter dette følgende blodprøver
26/9 -t4 11,tsh45 fritt t3 3.7 begynte å behandle men husker ikke startdosen
16/10 14,7-50-3.4
13/11 15.4-32-3,9 Her ligger dosen på 50 microgram/dag og jeg føler meg bra!
4/12 14.3-44-3.9 Starter på 50/75 annenhver dag. Trappet ned og bort med Cipralex
8/1 15.2-33-4.2 . Her starter jeg trening for alvor og føler meg i kjempeform!
14/1 starter på 100 hver dag Men føler meg høy
30/1 20.5-4.7-14
12/2 Går ned til 75 pr dag. Føler meg ok
14/2 17.9-4.6-15 Gjennomført noen kjempetreningstimer. I snitt trente jeg 70 minutter om dagen i den værste uken med bla.a 1 time på grensen til anarob sone 4. Men så smalt det. Totalt ute av form . Orket plutselig ikke 1 time rolig spinning. Tvinger kroppen til litt intervall men det er slutt på moroa. Samtidig kommer uroen tilbake. Værking i kroppen,sover dårlig. Er ikke trøtt men slapp og helt mo i knærne
8/3 17,9-4-24. Går ned til 75/50
26/3 Fortsatt kjempeurolig. Nærmest angst samt tom for krefter. Orker ingenting. Ikke trøtt,bare sliten. Også i hodet. Grubler&grubler. Går ned til 50 om dagen. Prøvd litt betablokker og det hjelper jo. Men blir ikke akkurat i noe treningsform av de!
Jeg har en måling fra 2008 som viser t4 på 13. ettellerannet.
Har holdt følge med hvilepulsen min om morgenen. Når dette skjedde så gjorde den et hopp fra 52 til opp mot 60. Temp har alltid vært stabil,kanskje en tidelsgrad opp eller ned
Som det sees så har jeg en tett og god dialog til min fastlege,som behandler meg og ikke en rad blodprøver.
Spørsmålet er om når i alle dager jeg kan forvente å "lande"?
Samt om noen her har erfaring av å trene på levaksin? Går vi fortere "tom" altså det noen kaller overtrening?
Noen kommentarer til prøvesvar? Fastlegen min vet ikke hvorfor TSH er høy fortsatt,men mener vi kan se bort i fra den. (noe jeg er enig i)Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
-
03-04-13, 10:50 #30
Sv: Levaksin etter radiojod
Jeg synes det høres ut som om du burde se litt på andre hormoner, om de har gått litt ned? Kortisol i spytt og døgnurin for eksempel. Les om binyrer og binyreinsufficiens og se om det kan være et problem.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 13:16 -
Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour.
Av hias i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 7Siste melding: 30-04-09, 10:58 -
Høyt stoffskifte behandlet med Levaxin. Hvor dårlig er det mulig å bli?
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 21-05-08, 21:35 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 09:55
Bokmerker