Viser søkeresultater 21 til 30 av 78
-
03-09-06, 21:32 #21
Så grei lege du har 1-2-3
Du bor ikke i Stavanger vel , måtte bare spørre for jeg er på jakt etter ny lege skjønner du.
Katten du har bilde av var flott.
-
03-09-06, 22:02 #22
Det er nok desverre slik du frykter sandra.
Det autoimmune angrepet mot kjertelen skaper en betennelsliknede tilstand i kjertelen som ikke lar seg stoppe. Man har rett og slett ikke midler mot dette og må bare se på at betennelsen brenner ut og kjertelen blir ødelagt - og man kjører så videre med tilførsel av hormoner gjennom munnen.
I Norge velger man et behandlingsregime hvor man erstatter alle de hormonene kjertelen produserer med bare ett av dem - T4. Og dette er produsert uberørt av menneskehånd (les griselabb) - det er syntetisk Levaxin.
I følge legene selv så vil 88 til 90% av oss være fornøyd med dette, men de kan ikke vise til vitenskapelige undersøkelser om dette. Ingen !
Men de, som altså etter eget utsagn (10-12%) ikke har det godt med dette har man altså ikke noe tilbud til. Og man VIL IKKE HA DET HELLER. Man kjemper med nebb og klør mot de stakkars få av disse igjen, som på egenhånd og MOT systemet har funnet ut at Armour kan hjelpe dem litt bedre enn Levaxinen kan..
Min sak er nettopp avslått av trygderetten som er høyeste organ innen trygdevesenet, og det har tatt 2,5år å få en dom.
Avslått på grått papir - betal selv viss du vil ha en akseptabel livskvalitet !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-09-06, 22:20 #23
1-2-3 med den nydelige pusen ;)
Det er ikke farlig for hjertet da med så høy hvilepuls?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-09-06, 22:25 #24
til n`Finn
Synd at du fikk avslag. Det er veldig urettferdig at vi skal måtte betale for å ha et liv. :(
Til Stina
Jeg har hatt like høy hvilepuls som 1-2-3 og hjertet mitt har ikke tatt skade av det.
-
03-09-06, 23:08 #25
Hvilepuls er egentlig et fast begrep. Mange tror at en oppnår hvilepuls ved å sette seg ned å hvile en stund - det gjør man ikke.
Hvilepuls måles bare om morgenen når du akkurat har våknet - akkurat som kroppens basaltamperatur.
Jo større hjertet er, jo større "slurker" tar det - jo jo færre slag er nødvendig for å pumpe blodet rundt i den farten kroppen krever.
Hvilepulsen er individuell og en kan ikke sammenlikne sin hvilepuls med andres. Den er din egen.
Men du kan sammenlikne den med deg selv - sånn for å finne ut om du trener riktig eller om thyroxindosen er høy eller lav eller har begynt å virke.
Til det trenger du å lage deg DIN hvilepuls. Den du har når du føler deg bra og så sammenlikne med den. Og følge litt med på den av og til når du har noen stille morgener som passer for det.
Jenter har litt høyere enn gutta og jo bedre kondisjon du har, jo lavere er pulsen. Dette fordi opptaket av oxygen er mer effektivt da.
Jeg må likevel si at 94 var høyt da - jeg har det best når den er under 50.
De som trener mye styrke (med vekter altså) styrker selve hjerteveggen slik at denne blir tykkere. Da blir rommet inne i hjertet mindre - og hvilepulsen går da opp.
Så da trener du mye styrke• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-09-06, 23:16 #26
-
03-09-06, 23:16 #27
-
03-09-06, 23:48 #28
Du har vel trent mye ensidig styrke kanskje
Husk på at man kan ikke sammenligne pulsen med hverandre - bare med seg selv - og jeg faller jo litt for eget grep der - men likevel 94 ? Er den tatt en silde morgen da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-06, 12:47 #29
jeg er litt sjokkert over avslaget du fikk finn.jeg har selv fått innvilget midlertidig ufør,etter å ikke ha greid noen ting.jeg ble først sendt ut på en vernet bedrift for å vise yteevnen min,jeg var da så dårlig at jeg ikke greide møte opp alene,satt i møte der mens kroppen dirret og jeg var virkelig ikke tilstede,greide ikke holde tråden i noesomhelst,mindre svare for meg.så måtte jeg gå 9 mnd uten penger,det var liksom straffen jeg måtte igjennom for å være syk,så jeg er ikke så strålende fornøyd med helsevesenet jeg heller.
jeg synes du har vært utrolig flink som har greid å ført saken din så langt opp..og..men ,det er kanskje det som har ødelagt for deg,du har vært for sterk.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
04-09-06, 17:14 #30
Det er helt for jævlig sandra. Dem henger fast i gamle tankemodeller virker det som. Jeg ville søkt om å få betalt for den straffeperioden !
Jeg forklarte ikke at søknaden min var om å få Armour på blå resept da - og det burde jeg jo.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte eller ikke?
Av Hella i forumet Normalverdiene?Svar: 5Siste melding: 19-04-11, 11:04 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 19:08 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 6Siste melding: 29-05-07, 19:08 -
høyt eller lavt stoffskifte dere som har peilin på dette
Av lene84 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 05-05-07, 09:56 -
Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 14-01-07, 23:34
Bokmerker