Viser søkeresultater 21 til 30 av 105
-
15-06-07, 10:29 #21
Hei alle sammen. Har nu brukt lio i 3 og en halv mnd.
Siste blodprøver viste----
TSH 0,24
T4 13
T3 4,9
Føler meg bedre,humør,tiltakslyst også videre.Sover bra når jeg endelig sovner.Blir ennu fort sliten,kan ikke ha for mange "baller" i lufta,mye vond rygg.Føler vel kanskje at T4 må opp litt,men kansje bør vente litt og la kroppen komme etter.Formen er jo stigende!!!!!
-
16-06-07, 00:08 #22
Godt å høre at du er bedre Pusur
Er enig med deg at det er bedre å ta tingene rolig. Det er så alt for lett å krasje på disse hormontilskuddene.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-08-07, 21:56 #23
Bedre mentalt, men verre fysisk med Liotyronin
Hei
Etter jeg beg med Lio i juni, har hjernefunksjonen blitt vesentlig bedre. Klare skarpe tanker, bedre konsentrasjon, hukommelse, har begynt å lese aviser igjen, humør og tålmodighet er tilbake til akseptabelt nivå.
Men kroppen blir ikke med på oppturen ser det ut som. Tvert imot, det kjennes ut som jeg blir verre og verre. Har økt levaxin fra 125 til 137,5 mcg/dg, og trudde ei stund det var økningen som gjorde det, men da skulle det vel roet seg etter en stund, og ikke blitt verre vel.
Er heller ikke overmedisinert, har lav puls og temp, ikke hjertebank heller.
Får stort sett høre at det ikke er rart jeg føler meg dårlig, for kroppen min har gått gjennom så mye med kreftbehandling. Men det er snart to år siden, og det er uvanlig lang restitueringstid. Dessuten var jeg bedre i fjor høst/vinter, trente 4-5 g i uka hadde ikke ork til så mye mer enn det, men hadde ikke disse smertene i hvert fall.
Fikk influensa i februar, har aldri følt meg så syk av virus før, og ble ikke bra igjen etter det. Orket ikke trene lenger, men var hypo før det, t4 var veldig lav. Fikk mast meg til å måle t3 etter dette, den var veldig lav.
Her er symptomene mine nå:
Hjernetåke, men ikke sånn som når t3 var lavt, mer et trykk bak øynene. Gjør meg svimmel og vimsete. Av og til når jeg er svært sliten er dette skremmende kraftig, og må bare ligge rett ut.
Vondt i korsryggen, spes når jeg våkner.
Pustestopp og snorking
Dunkende, lav puls
Sliten, stiv og støl etter 8-9 timers søvn
Muskel- og leddsmerter, spes fingrer, hofter, føtter
Kraftløshet
Kvalme, spes når sulten
Søtsug og salthunger
Mørke ringer under øynene
Veldig tynne og svake negler
Vondt å tråkke på føttene når jeg har vært stille en stund.
Svake ankler
Ømme bryster (gjør ikke noe for å redusere angsten for tilbakefall av brystkreft akkurat…)
Veksler mellom å svette og fryse
Merkelig følelse i halsen, et forsiktig kvelertak liksom.
Hevelse i fingrene
Overvekt
Begynner å gråte når jeg blir stressa
Har forsøkt å smøre meg hydrokortisonkrem et par dager, og følte meg klart bedre.
Må også nevne at jeg går hos kinesiolog som fant ut jeg hadde lite jern. Har ikke målt siden sep i fjor. Men fikk voldsom jernhunger da jeg starta på Lio, lystet bare på kjøtt og leverpostei og blodpudding og sånt…namnam Hun satte meg også på "vannkur" for avgifting, drikker 3,5 l vann/dg nå.
Så må jeg vel bare innrømme/akseptere at det er slitne binyrer da..? Ã…Ã…Ã…, jeg orker ikke tanken på å ha enda en lidelse som legen ikke har peil på! :x Og nå vet jeg ikke helt hva jeg gjør. Skal få time hos legen, men stoler overhode ikke på at hun kan hjelpe meg. Lurer på hvor ellers jeg kan få hjelp?
Skal til Oslo i slutten av mnd og vurderer time på Balder hvis jeg får, noen anbefalinger? Eller andre råd?
Og viktigst av alt – har noen av dere med slitne binyrer fått behandling og blitt bra igjen? Jeg trenger en solskinnshistorie her!
hilsen AnitaHar måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
04-08-07, 22:20 #24
Kan absolutt høres ut som slitne binyrer ja. Kan dessverre ikke hjelpe deg, skulle hatt hjelp selv på området, men jeg håper at det ordner seg for deg - du må fortelle oss fortsettelsen ;)
Men et par ting "kan" jeg. Du kan f.eks. ta 200 mikrogram Selen om dagen for å avhjelpe binyrene dine litt. Unngå også mest mulig aspartam, kanskje også kaffe - i hvertfall hvis du føler deg ubehagelig "giret" av det. For noen anbefales Rosenrot, for andre ikke - ikke dem med ME f.eks. pga et allerede for ivrig immunforsvar, kanskje dette da også gjelder for andre med for ivrige immunforsvar som f.eks. Hashimotos?
Noen har hjelp av å smøre med f.eks. Progesteronkrem. Og du kan lese litt her, om du vil:
A normal adrenal gland produces 20-25mgs of hydrocortisone daily. Most of this is in the morning with production tailing off as the day progresses. It is linked in with the internal body clock. When I prescribe cortisol I only do so in patients with a proven deficiency, I use 5-10mgs (rarely 15mgs) to be taken either in the morning, or morning and lunchtime. Levels do not need to be monitored at this low dose.
The safety of low dose cortisone has been long established but the following is an abstract from a recent paper in the Lancet. It shows how low dose cortisol in unselected patients not only improved symptoms in patients with CFS but there was no adrenal suppression at follow up.
(Du kan jo også ha utviklet andre ting, så som fibromyalgi og/eller ME - eller kan stå i fare for å gjøre det pga de tingene du allerede er i/har vært gjennom. Men jernet ditt må du jo få opp, om du ikke har gjort det, har hørt andre kan føle seg ufattelig dårlige på lite jern - så om du ikke har gjort det, så er det nok det første du bør gripe tak i.)
God bedring!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-08-07, 00:41 #25
Re: Bedre mentalt, men verre fysisk med Liotyronin
Opprinnelig skrevet av anitab
Hei Anita! Her kan står det mye om binyrebarkproblemer: http://www.stoffskifte.info/binyrebark.html
Min erfaring er at det tar lang tid før jeg får full effekt etter doseøkning, ca. 8 uker. Håper at formen din snart blir bedre, men denne sykdommen tar tid, dessverre.
-
05-08-07, 10:38 #26
Dette høres ut som det jeg slet med i vår. Hadde en skikkelig infeksjon i vinter og var utslitt i flere måneder etterpå. Det eneste som har hjulpet for meg er å slutte å trene. Jeg har testet kortisolnivået, men det var helt normalt sa legen.
Jeg har også begynt med Lio, for et år siden. Merker at hjertet slår hardere, men har fortsatt lav puls selv om jeg er littegrann høydosert.
kanskje må du hvile mer enn du gjør nå. For all del -ikke stresse!! Og ta hensyn til at du klarer mindre.
Håper du finner ut av det!
-
09-08-07, 15:30 #27
Ja jeg prøver så godt jeg kan å ikke stresse, og synes jeg klarer å unngå det jeg kan styre unna, men så er det alt man ikke har kontroll over da... Uansett, skulle begynt på jobb 1. aug, men må nok forlenge rehab-pengeperioden. Må hvile/sove minst en gang om dagen, og da blir det ikke så mye jobbing akkurat.
Progesteronkrem tør jeg ikke ta, kreftsvulsten jeg hadde var både østrogen- og progesteronreseptiv, og jeg går på antiøstrogener, så det virker ikke helt trygt. Men jeg skal spørre kreftlegen hva han mener hvis jeg treffer ham igjen. Har jo heldigvis slutta å gå dit lenger
Men jeg må melde med glede at jeg har hatt flere gode dager den siste uka enn på lenge. Det kan være at jernet har gått opp, tar hemofer+sånn grønt Udo's choice pulver og spiser mye grønne grønnsaker. Sper også på med 1000mg c-vit flere ggr om dagen. Jeg vet ikke. Eller det kan være polaritetsterapi som jeg prøvde for første gang på tirsdag. Da forsvant nesten alle smerter i korsryggen og nedover baksiden av skinke/lår, og pulsen dunker ikke like kraftig. Hodetrykket er også borte. Ja ikke vet jeg, men som dere skjønner prøver jeg alt mulig nå...
Fikk time hos Lars Omdal på Balder, men ikke før i slutten av okt, men jeg er happy, for han tar egentlig ikke imot nye pasienter.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
-
09-08-07, 18:10 #28
Kan du ta hydrokortisonkrem/salve eller annet som kan stimulere binyrene til dannelse av mer kortisol?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
09-08-07, 22:37 #29
Ja, hydrokortison skal nok ikke øke risikoen for tilbakefall såvidt jeg vet. Og jeg smurte noen dager i forrige uke og følte meg bedre. Men skal til lege neste uke, og vil be om å få tatt blodprøver da, så jeg unngår Hkortison frem til da. Nå har jeg vært bra i noen dager uten å smøre også, så kankje var det tilfeldig at jeg ble bedre med å smøre...
Håper å finne utav det med temp-måling og blodprøver.Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
-
09-08-07, 22:41 #30
Lurt å vente til du kommer til legen.
Beste ønsker til deg"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 18:30 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 23:54 -
Hvor finne referanseverdier?
Av Vilde i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 05-05-06, 19:00 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 08-09-05, 15:01 -
Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 22:02
Bokmerker