Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
Tråd: Det var kreft...
-
09-08-10, 13:36 #21
Sv: Før radiojodbehandling og etter
Blir en rolig tur med strand og avslapning. Føler jeg trenger en ferie etter alt i år. Hvordan følte du deg før radiojoden?
-
09-08-10, 16:58 #22
Hmm, de to siste ukene før radiojod var ikke noe gøy! jeg hadde nesten "alle" plagene man kan få av lavt stoffskifte, men det snudde ganske fort når jeg begynte på tabletter igjen. Jeg begynte med liotyronin og trappet ned på den i ca 10 dager mens jeg ventet på at levaxinen skulle begynne å virke. Begynte å jobbe 50% etter 3-4 uker.. I ettertid har jeg skjønt det sånn at noen får stimulerende sprøyter i stedet for disse ukene uten levaxin, og hadde jeg fått tilbudet, hadde jeg definitivt valgt sprøyter!
Uansett virker det som om man reagerer ganske forskjellig på denne behandlingen, så vanskelig å si hvordan du vil ha det! Men som sagt, jeg opplevde at jeg følte meg ganske dårlig med lavt stoffskifte, og likevel kunne jeg nok dratt på ferie etter noen uker.. Det eneste som jeg tenker kan være et minus (kanskje mest for den du reiser på ferie med), er at jeg opplevde at kreftene "tok slutt" utover dagen, og jeg var veldig trøtt og sliten på kvelden. (og det opplever jeg dessverre fortsatt, så det er mulig det er meg det er noe galt med ;) )
Lykke til med de neste ukene
Hilsen Idea
-
09-08-10, 18:22 #23
De sprøytene kan jeg jo spørre om. Tar en tlf imorgen jeg. Ellers får jeg jo bare holde ut. Håper formen tar seg opp ganske greit etter det her da. Takk for svar :-)
-
16-08-10, 21:48 #24
Heisann Tiks! Forsøkte å svare på privat mail da du sendte til meg, men vet ikke helt om jeg fikk til å sende svaret...? Angående spørsmål om ferie tror jeg også det skal gå bra med ferie i november når du får jod-behandlingen i begynnelsen av september. Jeg var jo svært dårlig før jeg fikk jod´en, men merket raskt bedring etter oppstart med thyroxin. Ville dog ikke satset på noen særlig "aktiv" ferie, men har stor tro på at du skal kunne dra nytte av avslapping og kos. Det bør du virkelig unne deg! Håper da også at du får positive svar etter helkroppsscintigrafien så du virkelig kan slappe av og kose deg litt ekstra! :-D
Lignende tråder
-
Kreft og tiden etterpå og sånt....?
Av DALIA i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 29Siste melding: 12-01-10, 18:44 -
nyoppdaget kreft
Av tulla i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 16Siste melding: 16-10-08, 21:49 -
nyoppdaget kreft
Av tulla i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-08, 18:46 -
Kreft i skjolbruskkjertelen og arr
Av miss:-) i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 17Siste melding: 09-06-07, 09:15 -
Kreft
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 11Siste melding: 03-05-06, 00:28
Bokmerker