Side 3 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 101
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg får treg mage når jeg er hypo det er et av de første symptomene jeg merker. Det kan være lurt å måle temperaturen i endetarmen også da ser du i alle fall om du har normal temperatur. Har du vært hypo lenge kan denne ha ligget lavere enn normalt.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    49
    Meldinger
    205

Standard For tidlig med blodprøve etter 14 dager på armour?

Er det for tidlig med blodprøve etter 2 uker? Føler meg hypo, men er redd for å trappe opp om jeg tar feil!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

I følge legen min er det i alle fall det. Imidlertid har jeg hatt STORE endringer i blodprøver etter 14 dager for min del.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    49
    Meldinger
    205

Standard Armour økning etter blodprøvesvar

Bruker nå armour 1 grain, etter gradvis opptrapping i 3 uker. Brukte levaxin 100mcg tidligere. Har fått blodprøvesvarene mine i dag: TSH 1,71 FT¤ 10, FT3 4,4. Fra siste målinger på levaxinen hat t4 sunket fra 16 til 10, TSH er omtrent det samme, T3 har øket fra 4,1 til 4,4.

Føler at jeg er varmere nå enn tidligere, sover MYE bedre på armour. Fungerer best for meg om jeg tar dose nr to på ettermiddag istedet for rett før jeg legger meg. Tror dere at det går greit å øke med 1/4 grain midt på dag? Føler at kreftene ikke har komt helt tilbake ennå..kan jeg øke eller risikerer jeg det store krasjet da...?

Dele Armour i tre doser? Noen som har erfaring med det?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Det er vanskelig å råde andre i dosespørsmål, men jeg tror 3 uker er for kort tid. Ser jo at TSH viser at du tåler en økning, men det er denne type vurdering som fikk meg til å ta gale valg. Nå ser jeg (nesten) helt bort fra blodprøvene som legen tar når jeg skal prøve å finne rett dose.
    Hvis jeg skulle råde deg, så må det bli små steg av gangen og at du må huske på at det går lang tid før dosen får full virkning.
    Armourbrukere pleier å få lav TSH, lav fT4 og høy fT3 men også dette varierer.
    Det viktigste er at du lærer deg hva som er høyt og hva som er lavt og at du finner den dosen som passer for deg på den måten. Ingen blodprøver kan si noe om hvordan du synes det er best.

Pakningsvedlegget som er med Armourboksen er med små skrift, og vanskelig å lese. Jeg har gjort et forsøk på en oversettelse som du finner under "nyttige linker". Nå ser jeg at dette har blitt forandret litt på den siste boksen jeg fikk, så jeg skal prøve å komme med en revisjon - når jeg får ork.
    Men i dette vedlegget anbefaler de bare en dose om dagen. Men det står ikke at de ikke anbefaler flere, og flere har skrevet at de har nytte av å dele opp dosen. Jeg kan bare tenke meg hvorfor : 1Grain inneholder også 9 µg T3 og den direkte virkningen av denne er ganske kortlivd. Bare noen timer. Kanskje det er grunnen til at noen synes flere doser er best.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg deler dosen min i 2. Tar mesteparten når jeg står opp. Så tar jeg litt etter middag slik at jeg kan få kommet meg på trening eller ryddet litt i leiligheten.

Har faktisk tenkt litt på å dele den i 3 også for noen ganger etter lunch så blir jeg så innmari trøtt.

Hansen skrev: Ingen blodprøver kan si noen om hvordan du syns det er best.

Dette var veldig klokt skrevet. Men hva med dem slik som jeg som må ha det høyt da og som har det supert på T4 på 31? Legen var ikke fornøyd og jeg er jo redd for at det skal bli for høyt også.

Noen som vet om det er blitt endringer for hvor ofte en skal måle de siste årene? Husker at jeg hadde en kollega med hypotyrose og hun måte her annen uke. Nå må vi jo vente i 6 uker. Jeg syns det er lenge for min del.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    49
    Meldinger
    205

Standard

takker for svar! Tenkte å prøve å ta 1/2 til frukost og midt på dag, dvs 4-5 tida, og en kvart til natta. Blir så innmari kald på ettermiddagen! Merker at temperaturreguleringen min på armour er veldig opp og ned, det var det også på levaxinen, men nå er jeg jamt over varmere hele døgnet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Prøvde å ta 1 grain til morgenen i dag jeg. Det var ikke vellykket. Jeg var trøtt om morgene. Etter lunch var jeg imidlertid veldig våken og det varte i mange timer etter at jeg kom hjem. Så jeg tok ikke tablett. Plutselig ble jeg kjempetrøtt og sovnet til klokken 2130.

Det ble ingen trening i dag :( . Må legge til at jeg har sovet dårlig i det siste så kanskje det var derfor jeg var trett i morges.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    49
    Meldinger
    205

Standard Deler dosen i tre

Har begynt å dele dosen i tre. Det funker kjempefint! Om jeg tar den bare to ganger, blir jeg veldig trøtt på e middag og utover hele kvelden. Nå posjonerer jeg jamt hele dagen , og klarer å holde tempen oppe. Med en gang armouren begynner å avta blir jeg iskald, og får elveblest (kløe) på rygg og nedover ene armen, rart men sånn er det med meg.

Side 3 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
    Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 21-03-13, 12:55
  2. Var veldig hyggelig å treffe dere!
    Av Carro i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 5
    Siste melding: 30-09-09, 20:07
  3. Andre i Bergen med hypothyreose?
    Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 15-04-09, 23:06
  4. Svar: 6
    Siste melding: 08-09-07, 12:18
  5. hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
    Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 13:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn