Viser søkeresultater 21 til 30 av 54
-
06-11-09, 00:19 #21
Sv: Tomt for Armour, stressa nå. Hjelp!
Grisen er et usedvanlig GODT dyr
Du mixer ja, da ville jeg vel endret litt på mixen før det ble heeelt tomt for Armour. Økt Levaxinen og senket Armour dosen.
Da varer jo Armouren lenger.
er det 100µgLev+2G Armour så er det jo 176µg T4 du bruker nå
I 1,5Lev + 1G Armour er det 188µg T4
I 1,25Lev+ 1G Armour er det 163µg T4
En av disse kunne kanskje brukes som passende "nød-dosering"?
Så er det jo DU som bestemmer da ella
Jeg mener bare at hvis du syntes dosen er ålreit, så skal du bare smikke dem på snuta som prøver på å endre den !
Ingen vet hvordan DU har det - heller ikke legen ! Denne sammenlikner dine blodprøver mot en statistikk laget på friske mennesker - ikke mot det som er best for deg, for det vet......
du best selv.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-11-09, 08:36 #22
Mornings.
Jeg bruker bare 50iu levaxin - det var det lille ekstra som skulle til (i tillegg til Armour) for å bli helt kvitt "frossenheten".
Armour er jeg helt tom for....så dette kan jo bli "spennende" fremover.
Siste måling TSH var <0.01 Mener det var derfor jeg skulle kutte ned til 2g....(selv om jeg følte meg bra på 2.5. men men...nytter ikke spekulere nu lenger) - venter på ny resept på ett eller annet alternativ til Armour....
Kommer tilbake her når jeg har fått vite hva alternativet er.
Ha en fin dag alle sammen.
-
06-11-09, 08:45 #23
Jo, litt håpløst forslag, kanskje. Og håpet svinner litt mer for hver dag som går. Men det var faktisk slik jeg klarte å få tak i en boks på et lite Boots-apotek i Oslo i forigårs. Det er vel det man kaller Griseflaks da.
Synes hele situasjonen er uvirkelig. Skjønner nesten ikke at det er mulig. Men det er det jo åpenbart.
-
06-11-09, 10:02 #24
Seriøst er det tomt for armour
Fullstendig panikk her, er de andre produktene helt like? Jeg er gravid og det passer mildt sagt j...lig dårlig å bytte om på noe nå.
-
06-11-09, 10:14 #25
Gaaa det er sant, ringte til apoteket de er tom
Noen som har fått en dato for når det kan komme inn igjen?
Nå har jeg talt piller jeg har faktisk i 2 måneder til, hvis jeg ikke må øke veldig mye nå da.
Himmel og hav hva gjør jeg nå
-
06-11-09, 14:13 #26
Hei ella.
"Siste måling TSH var <0.01 Mener det var derfor jeg skulle kutte ned til 2g...."
Nei - absolutt ikke. TSH kan ikke brukes til å styre dosen etter !
Det er jo DU, og hvordan du føler det som skal avgjøre i dosespørsmålet.
Så er det greitt at man i faglige miljøer vil ha en viss kontroll med - for dem ukjente menneskers stoffskiftesituasjon. De må gjerne ta alle de prøver de vil, og råd må de også gjerne gi - men skal bare avholde seg fra å overprøve min dosering.
Jeg bestemmer !
Så trodde jeg at "Tar i tillegg 1 Levaxin" betydde 100 µg - men det betyr altså 50µg ?
Da blir doseregninga litt endret :
Du brukte 2,5µgArmour+ 50µgLev = 145µg T4.
Nå som du er tom for Armour vil det være naturlig for deg å sikte deg inn på en dose på 150µg Lev.
Det kan tenkes at den skal være høyere, for denne dosen skal jo også levere den T3 som var i Armour.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-11-09, 21:23 #27
Nu er jeg veldig frossen..og det er meeeget lenge sia sist - lurer på om det er forkjølelse på gang, eller om det er pga at jeg måtte slutte med (tom for) Armour Th. Har økt Levaxin i noen dager, men har egentlig liten tro på den, sia jeg forsøkte med kun Levaxin (uten noen virkning) før jeg for endel år sia fikk Armour.
Virker som termostaten er litt løpsk her.
Venter fremdeles på en ny rspt med ett eller anna alternativ...
-
09-11-09, 21:44 #28
Det er jo en fortvia situasjon da !
For mitt vedkommende er jeg ikke itvil om at Det var Levaxinen som gjorde meg frossen. Ble jo bra med en gang på Armour.
Får inderlig håpe at ett eller annet kommer på lager snart - ellers får vi gå på skalteriet å kjøpe grisekjertler, skjære dem i passe biter .........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-09, 12:32 #29
hehe, ja kanskje det n´Finn, man må ta turen og handle grisekjertler.
Jeg fikk forøvrig ny resept idag , på Thyroid - produsent Erfa Canada. legen la ved et skriv hvor det står at det er ventetid, men apoteket skal klare å skaffe dette preparatet. Da er det bare å ta turen til apoteket og sette i gang prosessen. Kjempeglad jeg nu - spent på hvor lang tid dette tar...
-
11-11-09, 12:48 #30
I følge en mail fra importøren skulle det tidligst komme til Apotekene idag
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-02-07, 12:03 -
Amming og Levaxin gir søvnløse og stressa babyer?
Av RIGG i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 11-09-06, 20:30 -
Hjelp til linker til Armour
Av Leya i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 22-05-05, 18:14
Bokmerker