Viser søkeresultater 21 til 30 av 76
-
09-09-09, 13:22 #21
Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi
Bare til temaet Ny Armour.
Den nye bærer også Armour logoen merket TF, men er helt lukt og smakløs.
Den har en sandaktig konsistens om man tygger på den.
Når man deler den med den blå ServoMed deleren blir den lett knust i flere deler og noe pulveriseres.
Dette skyldes nok tablettdelerens konstruksjon. Iallfall delvis.
Deleknivens festeanordning (oppe i lokket) trykker på tabletten, og det er dette som årsaker knusingen.
Tablettdeleren er nok ikke beregnet på så tykke tabletter.
Den gamle tabletten var hardere, og sprakk i to før det kom så langt.
Jeg klarte å modifisere knivfestet slik at dette ikke når ned i tabletten ved å skjære bort deler av det med en papirkniv. (sånn man kan skyve fram bladet og brekke av dette i biter)
Er bedre å bruke etter modifisering, men noe pulverisering oppstår.
Ellers har jeg bare brukt den nye i en uke og merker ikke noe uvanlig enda.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-09-09, 21:55 #22
Strategi kommite
Fra Save Natural Thyroid på Facebook av Mary Shomon:
Jeg ønsker å dele en oppdatering om hva som skjer bak scenen med Save Natural Thyroid Coalition.
Vi er i ferd med å gjøre klar en Save Natural Thyroid Coalition Steering/Strategy Committee, som inkluderer noen av de smarteste, mest inflytelsesrike og integrerte/holistiske (helhetstenkende)leger og praktikere (?) på den thyroide scene i USA og utenfor. disse legene og praktikerene, som er svært opptatt av at naturlig tyroksin skal fortsatt være tilgjengelig for pasientene deres, legger nå en plan for å samarbeide med en strategi og en plan for å hjelpe og beskytte legers og praktikeres og pasienters rett til naturlig tyroksin.
La dette være klart: Dette er ikke en kampanje mot FDA. Dette er en en måte å planlegge og se på alle veiene som er involvert for å beskytte våre rettigheter til naturlig tyroksin.
Jeg er så glad for å kunne si at vi allerede har fått tilsagn fra en rekke av disse landskjente legene, og flere kommer hver dag! En rekke relaterte organisasjoner har også sagt ja til å bli representert i Save Natural Thyroid Coalition's Steering/Strategy Committee.
Vi planlegger innkalling til en konferanse snart med Save Natural Thyroid Coalition's Steering/Strategy Committee medlemmer.med en gang ting er mer bestemt, gir vi beskjed.
På tross av at problemene med for lite naturlig tyroksin øker, og mange av oss kaver med å finne lovlydige måter å få naturlig tyroksin på resept, føler jeg meg langt mer positiv enn før, vitende om at vi pasienter skal ikke bære dette alene, vi hat et team med smarte, pasientorienterte leger og praktikere som også er villige til å investere tiden og energien sin for å hjelpe og beskytte retten til naturlig tyroksin.
Mer kommer senere, og hold fast i håpet....
------------------
Beklager kjapp og ikke så god oversettelse....
----------------------------------
Save Natural Thyroid Coalition Update -- Steering/Strategy Committee Formation in ProgressDel
I går kl. 02:05
I wanted to share an update on what's been going on behind the scenes with the Save Natural Thyroid Coalition.
We are in the process of finalizing a Save Natural Thyroid Coalition Steering/Strategy Committee, which includes some of the smartest, most influential integrative/holistic physicians and practitioners on the thyroid scene in the US and abroad. These doctors and practitioners, who are truly committed to ensuring that natural desiccated thyroid drugs remain available to their patients, are signing on to work together to develop a cohesive strategy and contingency plan to help protect practitioner and patient rights to natural desiccated thyroid drugs.
Let's be clear, though. This is not a campaign against the FDA. This is a fact-finding and planning effort to look at the many avenues involved in protecting our rights to natural desiccated thyroid drugs.
I am so excited to report that we already have commitments from a number of these nationally-known practitioners, and more are coming on board every day! A number of related organizations have also agreed to be represented on the Save Natural Thyroid Coalition's Steering/Strategy Committee.
We'll be scheduling a conference call soon with the Save Natural Thyroid Coalition's Steering/Strategy Committee members to get underway. Once we have things more firmed up, we'll let you know more.
But despite the shortages deepening, and more of us scrambling to find legal ways to fill our natural thyroid prescriptions, I'm feeling much more positive than before, knowing that we patients are not going to have to go it alone...we have a team of smart, patient-oriented physicians and practitioners who are also willing to invest their time and energy to help protect the right to natural desiccated thyroid drugs.
More to come...and keep the faith--
Mary Shomon• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-09-09, 22:44 #23
Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi
Det høres jo bra ut Vigdis - fint at du kommer med nyheter i en så viktig sak for mange.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-09-09, 21:12 #24
Dr Lowe om knappheten på http://www.thyroidscience.com/editor...sp.8.18.09.pdf Nature-Throid og Westroid
Han snakker blant annet om at en del pasienter rett og slett reagerer allergisk på en del stoffer i Armour. Det må være hjelpestoffer/tilsetningsstoffer? Han har gjort tester på pasienter. Men det er en liten del av pasientene som reagerer allergisk.
På grunn av dette er det mange leger som foretrekker å skrive ut resept på Nature-Throid og Westhroid.
han sier også at på grunn av en meget stor økning av etterspørselen, han bruker ordet oversvømmelse, så ligger RLC Labs langt etter med produksjonen av Nature-Throid og Westhroid.
Han sier også at Forest, som produserer Armour, ikke har vært veldig imøtekommende ved forespørsler om mangel på Armour. og at Forest ikke gadd å informere leger eller pasienter om forandring av ingrediensene i Armour. Mange pasienter klaget over annerledes smak på tablettene, hyposymptomer kom tilbake, noen følte seg like dårlige som da de gikk på syntetisk tyroksin.
han nevner også at en annen grunn til at mange har byttet fra Armour til Nature-Throid og Westhroid, er at Forest skal ha mottatt millioner av dollar gjennom illegal markedsføring av antidepressiva Celexa og Lexapro for barn og tenåringer. Det falt visst ikke i smak hos mange.
"According to the authors of the report, “Forest has fraudulently obtained millions of dollars through the illegal marketing of popular antide- pressants Celexa and Lexapro for unapproved uses in children and teenagers. Prosecutors are charging that Forest covered up studies showing negative results for Celexa and Lexapro in children, paid kickbacks to doctors who prescribed Forest’s drugs, and ran studies that were in actuality marketing efforts to promote the use of these antidepressant drugs.”
------
dette betyr at Forest blir assosiert med handlemåter som Big Pharma er kjent for, og som mange av oss har litt dårlig erfaring med, vil jeg tro?
Mange linker hos Mary Shoman om det samme
http://thyroid.about.com/b/2009/09/1...roid-drugs.htm
For dere som driver med Facebook, vil jeg anbefale http://www.facebook.com/pages/Save-N...d/121680434089 også, for å følge med hva som skjer. meld der einn, støtt det som støttes kan!Sist endret av Vigdis; 19-09-09 kl 21:18 Begrunnelse: tillegg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
19-09-09, 23:50 #25
Vil jo bare si at jeg har vært å besøkt a Ruth idag, og det var meget anbefalesesverdig. Håper du får besøk av riktig mange Ruth.
Så må jeg bare si at etter 2 uker på den nye Armour kjenner ikke jeg noen forskjell. Så kan man si at det er for tidlig å bedømme, og sikkert ha rett i det.
Men jeg pleier å kjenne en reaksjon på en doseendring etter 2 uker.
Det som skjer i USA vurderer jeg som et spill.
Hvorfor i allverden er det mangel i markedet ?
Jeg har ikke oppdaget noe som skulle senke produksjonen hos alle produsentene. Og hvorfor opplever man øredøvende taushet fra samtlige produsenter ?
Lille bortgjemte Norske meg har iallfall ikke fått svar fra noen.
Og nå har korresponansen med ERFA også stoppet opp ser det ut til.
Men time will show ?Sist endret av Admin; 20-09-09 kl 00:27 Begrunnelse: Link tilføjet
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-09, 10:09 #26
ja, dette med mangel på naturlig tyroksin virker underlig. Det er vel ikke plutselig flere millioner som har byttet merke?
Men Mary Shomans samling av ressurssterke mennesker i Save Natural Thyroid Coalition Steering/Strategy Committee virker lovende.
Vi får holde håpet oppe!
ja, veldig fint med besøk på atelieret, kom igjen! Og innspill på det jeg jobber med er også bra!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
20-09-09, 13:21 #27
Bare et skudd i blinde fra meg...
Men kan det ha noe med svineinfluensaen å gjøre? Eller rettere frykten for denne influensaen? Kan salget av svinekjøtt ha gått ned, slik at det påvirker antall svin som slaktes?Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
20-09-09, 14:40 #28
Bare at svineinfluensaen går ikke på svin.......
Høres unektlig merkelig ut, men slik er det.
Den journalistiske betegnelsen "svineinfluensa" er en mix som oppsto med en blanding av fugleinfluensa, svineinfluensa og menneskelig influensa.
Og det er bare mennesker som får den.
Svin og fuggel er untatt - så ord kan bedra......
Likevel - tru kan flytte fjell, og har vel gjort det til alle tider.
Bare navnet er nok til å sette igang gansek mye rart på ryktebørser og andre børser.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-09, 14:56 #29
Det var en som ringte All American Laboratories, og de er en liten familiebedrift som lager all USP Thyroid extrakt som fns å få, det er dem alene.
Ja, det har vært mangel fra dem, delvis pga økt etterspørsel.
De har nå sendt ut alle bestillinger (men ikke den hele mengden nødvendigvis) til alle som hadde bestilt. (de sender bare ut i tønner høres det ut som, til grossister, og de pakker i mindre kvanta til apoteker og fabrikker høres det ut som)
Jeg personlig synes det vi være en fordel å få det godkjent.
Og at vi i Europa har i alle år bedt om feil medisin, vi skulle bedt om Nature-throid fra RLC som jo har gått gjennom den store og vanskelige godkjenningsprosedyren i Europa mange år siden, og erfa som har gjort det samme.
Støtt dem som tar dette alvorlig, RLC og Erfa.
Erfa skal etter sigende komme med en NDA i amerika, og amerikanske leger kan få lovlig tilsendt erfa Thyroid mot et skjema om at det er en eksperimentell medisin og resultatene derfra brukes i søknaden om å få Naturlig Thyroxin godkjent i USA.
Og det vil gagne oss alle, for da kan vi offsiielt si at det er godkjent og trygt i USA. Og de onde tunger som sier det er ikke trygt eller godkjent kan stoppes.
(i virkeligheten så er Thyroid selve referansemedisinen, og t4-thyroxin ble aldri søt godkjenning for i usa fordi de referete til at det var det samme som det velprøvde Thyroid.)
Her er forresten et dokument som utgår fra FDA:
http://www.fda.gov/ICECI/Enforcement.../ucm136661.htm
og forresten så var det Time Caps som lagde Thyroid for omtrent alle andre, bl.a. for RLC, og kanskje for Armour? Ikke rart det blir borte når de ikke har lov å lage det etter mai 09)
-
20-09-09, 20:16 #30
Oj, forsøker å få inn et bilde, men det skar seg. Dinosaur...
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Mensen hele tida !
Av ung mor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 21-10-09, 00:54 -
Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 85Siste melding: 28-07-07, 11:44 -
Hele Norge bortreist?
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 13Siste melding: 06-06-06, 03:11
Bokmerker