Viser søkeresultater 281 til 290 av 340
-
30-11-06, 11:42 #281
Hei Stina
Takker takker for linkene jeg skal prøve meg på dem jeg Så snill du er
KLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
04-12-06, 12:36 #282
Noen Spørsmål fra Lilja :)
Idag ringte jeg og fikk vite jeg har lavt Stoffskifte ennå men fikk ikke talla får hente de en dag da utskrift
Så var det lavt Kalsium :,(
Men høyt B12 og hva betyr det ? Jeg tar b12 vitaminer bør jeg slutte med dem da jeg forsto ikke det :,( Hm
Tok også Røntgen av høyre kne der jeg har hatt Leddgikt og det blei funnet noe der men husker ikke hva hu sa mye rare ord de sier uff, får vite mer da jeg skal til legen om 2 uker
KLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
04-12-06, 16:52 #283
Hei Lilja
Har du høyt B12 så bør du nok slutte å ta tilskuddene. Så kan du spørre legen neste gang du skal til han om du bør ta litt eller ingenting.
Du bør heller ta kalsium tilskudd enn B12Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-12-06, 18:20 #284
Men hva er det som gjør at det er for mye B12 hva slags matvarer er det for eks ?
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
16-01-07, 19:05 #285
Nu skal jeg ta 100 mg med Levaxin
Nu skal jeg ta 100 mg med Levaxin og ikke 125 mg som jeg har gått på en stund.
Jeg føler meg litt rar i hodet og øynene føles tunge at det er på en måte vanskligt og holde seg våken uff. Men så liten forskjell på en dose kan man bli sånn da? Vil det gå over igjen? Det kan jo være annet også at det er sånn kansje.
Kan det at man går ned dose gjøre at tallene på blodprøvene blir bedre ?
KLEMZ FRA LILJASnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
16-01-07, 21:38 #286
Ja det kan de. Går ut fra at dine prøver var for høye siden du skulle gå ned på dosen? Selv kan jeg merke at jeg blir trett selv om jeg er hyper.
-
16-01-07, 22:36 #287
Hei og takker for svar
Her er mine siste prøve svar jeg forstår ikke så mye av dem uff
Det var 15.12.06
S-FT4 14.8
S-TSH 0.08*
S-FT3 Der bei det ikke tatt for de tok ikke den på sykehuset ja ja
Har sendt inn her før alle mine Prøveresultater
Det var et tall legen sa hun ville prøve få ned men hva uff :,(
Er ikke flink med dette jeg kan om tall og alt som dere er flinke med så setter stoooooooor pris på hjelpen her
Skal ta nye blodprøver i Februar
-
17-01-07, 12:20 #288
Hei jeg tror de vil ha TSH opp.Til minst 0,5.
Men da blir jo ft4 lavere etter min logikk.
Synd de ikke ville kjøre ft3, her sender de prøven videre til et annet lab hvis den automatiske analysemaskinen ikke kjører ft3. Til og med TT3 ville hjulpet.
Grunnen til at jeg lurer på hva din ft3 er , er at din lave TSH kan tyde på at du er hyper, men din ft4 er bare midtpå eller lavere, husker ikke hva referanseområdet er hos deg.
Da kan muligens ft3 være høyt.
Men jeg antar egentlig at den er normal, og at din TSH blir bare lav slik det er hos meg og en del andre når vi tar levaxin.
Tro meg, jeg har slike tall også.
Skal man øke da, eller senke dosen?
Jeg personlig må ha både ft4 og ft3 minst halvveis opp (på 50% eller noe mer) for å ha det ok. Da blir min TSH 0,02. Jeg er ikke hyper da.
Lav TSH--de tror man er overdosert , kanskje man er det , kanskje ikke
Høy TSH--vanligvis er man da underdosert.
Og den lave TSH kan komme av de nyoppdagete antistoffene som Brokken har oppdaget, de senker TSH slik som hos meg. Tror ikke det fins en test for dem ennå.
nora
-
17-01-07, 20:42 #289
Noen mener at man kan få T4 høyere opp med magnesium. Kanskje dette er noe å forsøke for deg Lilja? ;)
Ellers har du ikke så lav FT4 hvis referanseområdene fra ditt laboratorie er det samme som mitt (10 - 19). Du hadde 14,8. Vi vet jo ikke hvor mye du vil gå ned - OM du går ned noe. Du må vente og se til neste gang du tar blodprøve. Men prøv gjerne magnesium uansett.
(Om meg kan jeg fortelle deg at jeg hadde FT4 på 23,2 den 13.06.06. og da hadde jeg som alltid vært elendig i mange år - så det er langt fra sikkert at det er FT4 din som gjør at du ikke har det så bra. FT3 min var nesten helt øverst i ref. område - men likevel - elendig!)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
14-03-07, 23:38 #290
Litt spørsmål fra meg :)
Da jeg spiste mindre og trente masse da var det mye frysing. Men nå da jeg øker på mat igjen og trener sikkert for lite ja ja tar pause fra slitet da Så er jeg varm koka idag ikke vet jeg hvorfor og målte Tempen og den var høyre enn før ivertfall.
Men om jeg prøver trene litt øvelser på Treningsmatta her hjemme føler jeg meg så svak og utmatta så fort jeg begynner og det blir varmt :,( Synes det er ekkelt :,(
Hva kommer det av at jeg ikke fryser så mye mer nå ? Rare spørsmål men :,( Jeg koka i kinna idag kansje har det med den Pencilinen jeg tar?
Så er det vondt i ryggen smerter der kjennes ut som det i halsen men man har vel ikke kjertler bak på ryggen eller? Uff for noen spørsmål føler meg dum men :,(
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 14:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 21:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 20:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 21:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 23:46
Bokmerker