Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
14-04-10, 03:53 #11
Sv: Homøopati for høyt stoffskifte?
Jeg skrev til en homeopatklinikk en gang og spurte om de kunne hjelpe meg med stoffskiftet og alt det andre. Jeg fikk hyggelig svar tilbake om at det kunne de dessverre ikke, det var altfor omfattende problemer til at de turte å ta fatt i det. Det var i det minste et ærlig svar, selv om det var negativt.
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
14-04-10, 11:07 #12
Ja, det kommer meget an på det det med ærligheden.
At man siger, hvad man kan /ikke kan og at man står for det, man siger, man står for ... Det med at presse en patient med sine religiøse ideer imens man masserer vedkommende er nok den model, jeg hader mest. For jeg kom jo for at få massage, og det var også det, de hver for sig sagde, de leverede - ikke prædikener!
Men med hensyn til de ledende salgsspørgsmål, tror jeg, man kan træffe på dem mange steder. Jeg har fx været på en privat lægeklinik, hvor jeg kom til at købe en lille bunke kosttilskud, hvoraf noget viste sig at kunne være en dårlig idé (jod 1000 µ )
Men jeg købte også nogle ting, som er ok.
Og jeg har da i øvrigt også prøvet homøopati, som har virket. Det må jeg da retfærdigvis tilføje. Det har været i forbindelse med allergiske reaktioner og bihulebetændelse. Det ene præparat, Histaminus, var fra homøopat Gunnar Hvass i Jyderup å Sjælland - som har hjulpet min mor og indtil flere andre, jeg kender - og så et præparat, Sinusan, fra Allergica, som jeg ellers havde min tvivl ved. Men selvom det så viste sig, at jeg ikke skulle bruge noget, der kunne få bihulerne til at trække sig sammen, så kunne jeg tydeligt mærke, de gjorde det. Så hvis der havde været noget snør til barterne derinde, så var det da kommet ud med det
Til vores datter, der ofte er noget vild ved sovetid, når der er tænder i brud, har vi altid brugt Viburcol fra Heel. Og sådan findes der altså noget, der virker, selvom det er homøopatisk.
Jeg abonnerer ikke på det livssyn, der ofte præsenteres i sammenhæng med homøopati. Jeg har faktisk oparbejdet en slags allergi over for det. Men jeg tænker, at når nu i hvert fald noget af skidtet virker, så gør det jo det .... Og muligvis af andre grunde end det der fis med, at vand kan huske og sådan noget
Men i øvrigt: Det er lidt foruroligende, at der er en smag ved Viburcol, eftersom det er homøopatisk ... Er det måske et beroligende middel forklædt som harmløs homøopati Eller måske 'bare' en for stærk urtSist endret av Nielsigne; 14-04-10 kl 11:09 Begrunnelse: rettelse
-
14-04-10, 12:52 #13
Jeg tror NoraH bare vil si fra at det finnes bruddne sjeler.
Det er det viktig å si fra om, og dette er en førstehåndsberettning det er all grunn til å ta seriøst.
Og det skal vi være åpne for kan skje, når vi fremstiller oss for behandling - uansett for hvem - uansett ærestitler !
Og vi har jo ofte snakket om at dette skulle vi hatt en "Fy-liste" om.
Det er nok ikke så lett å få til, og vil den noen gang bli komplett ?
Det jeg antar man kan lære av alle beretningene, er at man ikke skal finne seg i at behandlingen man mottar ikke fungerer. Og si fra !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-04-10, 21:11 #14
Hei!
Så artig at dette skaper litt debatt! Det er kjempeviktig å få fram i lyset både ulike meninger og erfaringer. Desverre er det slik at når leger ikke lykkes med å kurrere oss, så er det noe vi aksepterer og synes er greit - og de får både to, tre og fire nye forsøk. De fleste her inne er vell smertelig klar over at skolemedisinen ikke kan løse alle utfordringene til stoffskiftepasienter.
Mitt valg ift. å prøve andre alternativ har i allefall spart meg for mange år på medisiner. Fastlegen gjør store øyne og tror ikke helt det som skjer....
Placebo - tja, det er jo godt dokumentert at det virker på katter, hunder og kyr.... Det finnes ikke dokumentasjon på at det virker sier noen - jo da det gjør det faktisk, masse dokumentasjon. Bare google homeopati+spanmskesyken.... Det det ikke finnes dokumentasjon på er hvordan og hvorfor det virker. Men det plager ikke meg så mye i allefall, jeg vil bare holde meg frisk, om mulig uten medisiner.....
Du synes det er rart at Iodum virker Finn! Hold deg fast på enkelte med Hyperthyreose virker faktisk potensert koksalt! Arcenikk virker på forgiftning.... slangegift for halsbetennelse. Ingen har enda klart å løse homeopatiens mysterier - hadde vært artig å levd lenge nok til å oppleve at menneskeheten kom på sporet av en forklaring..... for den er jeg faktisk sikker på kommer en dag. Og Sonja - å vekke de døde til live er veldig vanskelig, så en død kjertel er det lite å gjøre med, men for en med begynnende hypothyreose kan det faktisk for noen være håp om å bli frisk hvis en er riktig heldig. ...
Det største problemet er at det er opp til oss som kunder å finne ut av hvor seriøs homeopaten er. En god homeopat bør være medlem i Norske Homeopaters Landsforbund og etter min mening helst ha NAN 5årig utdanning, helst bør han/ hun ha en god refferanse fra noen jeg kjenner også......
-
14-04-10, 21:36 #15
Nei nei Beate, jeg synes IKKE det er rart at iodum virker !
Det er jo jod, og dette gjør at kjertlen får rikelig tilgang på deler itl produksjonen.
I noen tilfeller er ikke det bra - og det er slett ikke slik de (få i den store sammenhengen) homeopater jeg har vært borti,la ut som sannheten.
Så enkelt er ikke dette skrudd sammen.
Det har vært stor grunn for meg til å konsultere internett etter sannheten.
Den har jeg ikke funnet, hverken hos skolemedisin eller i det alternative tilbud jeg har oppsøkt.
Og det melder jeg bare om.......
Mine preferanser ?
Det blir omtrent som å velge mellom to Amerikanske presidenter.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Homøopati og lavt stoffskifte
Av Bille i forumet Alternativ behandlingSvar: 29Siste melding: 16-02-11, 19:38 -
Har jeg høyt stoffskifte?
Av Daisy_flower i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 02-11-09, 17:57 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 09:55 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 21:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 23:46
Bokmerker