Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    64
    Meldinger
    802

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av anha
    Men jeg begynte på Levaxin 1.mars, har ikke blitt skikkelig regulert enda. Bruker 75µg. Jeg har nå de samme symptomene som jeg har hatt før på at jeg tar for lite medisin, jeg fryser og føler meg syk,særlig på kveldstid. Dette er symptomer jeg ikke ser i sammenheng med graviditeten.

Betyr det at jeg ikke kan forvente å øke dosen?

Jeg hadde faktisk med meg den artikkelen fra Haug da jeg var hos legen på mandag, hun gadd ikke se på den engang . Ringte til en annen lege for å forhøre seg om jeg burde ta mer levaxin
    og sa til han ; "hun har lest litt på internett"......
    Arrrgh... "Lest litt på internett"... *mumle, mumle* Jeg skulle ønske leger kunne lære seg å i det minste kikke på kilden og vurdere den før de sier sånt. Den artikkelen er faktisk hentet fra deres eget tidsskrift. :evil:

Da jeg skrev det jeg skrev lenger oppe, trodde jeg du hadde hatt en lavere TSH, anha. Det jeg mente var at TSH ikke trengte å stige til over referanseområdet, det holder at den stiger. Uansett var det en høy TSH til å være gravid. Flott at du nå fikk dette bekreftet fra endokrinolog - lykke til videre i den spennende tiden som kommer!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Lykke til med graviditeten.

Legen din likte tydeligvis ikke at du hadde lest på internett, men hetter å ha snakket med endokrinologen har vedkommende tydeligvis fått seg en lærepenge. :twisted:

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    58

Standard Trenger litt hjelp.....

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne:-)
    Har hatt det egentlig ganske bra det siste året etter jeg begynte med levaxin. Har vært gravid og fikk en baby i januar.
    Nå bruker jeg 800µg i uka etter at jeg gradvis har økt dosen etter fødselen (jeg brukte 800µg når jeg var gravid også men måtte gå ned på dose og gradvis øke)

Jeg lurer nå på om jeg kan øke litt til? med 25µg kanskje? Jeg har det ganske bra, men føler at der er rom for å øke litt.
    Jeg har litt høy hvilepuls, hva kan det komme av? har ikke hypersymptomer, pulsen stiger bare ved tanken på å ta pulsen..eh..

MIne blodprøver etter fødselen:
    i februar:tsh 0,04(0,40-4,30) ft4 19(9-23) gikk ned 100µg
    i april: ft4 15 husker ikke tsh, men fikk øke dosen med 50
    i mai tok jeg nye prøver men vet ikke resultatet, jeg økte da til 800

Har en lege som sier at jeg kjenner kroppen min best selv, så jeg skal ikke bry meg så mye med blodprøvene:-)
    Det jeg lurer mest på er dette med hvilepulsen, trodde det var vanlig med lav hvilepuls, min har alltid vært høy selv på liten dose levaxin.

Dette ble nok litt rotete skrevet(er trett;-) men håper noen har svar til meg..
    Hypo og på levaxin siden mars 2006

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

De fleste trener jo ikke mye kondisjonstrening, og da er jo hvilepulsen høy. Styrketrening øker hjertemuskelens tykkelse og sommet inni blir da mindre med øket hvilepuls som resultat.
    Lange rolige jogge/sykkelturer øker hjertets størrelse og senker hvilepulsen.
    Og : lavt stoffskifte senker - høyt øker hvilepulsen.

Bra lege du har !
    Jeg syns det beste må være å finne fram til en dose som passer selv. Konsentrere seg om det som er viktig - nemlig hvordan man har det - og være svært bevisst på at dette er langdryge saker og små styre med små variasjoner.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Gratulerer med babyen.

Så grei lege du har. Min er ok han også, men dersom prøvesvarene er for høye selv om jeg har det fint så blir han helt på tuppa.

Jeg ordner dosen selv og har ikke tatt blodprøver på flere måneder ( redd for å få høre at det ar veldig høye verdier)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    58

Standard Hvordan øke dosen nå?

Jeg tar nå 125 µg levaxin pr dag. Skal mest sannsynlig øke til 150 , hvordan gjør jeg det? er det ok å øke fra 125 til 150 med det samme, eller bør jeg ta det gradvis?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Etter min mening bør du ta det gradvis - veeeldig gradvis.
    Nå nærmer du deg jo en dosestørrelse som er i nærheten av idealdosen.
    Det er fort gjort å gå forbi denne, og man er nok også mer følsom for doseendringer i det doseområdet.
    Kan hende er 125 nok, kan hende du skal til 175 ?

Det finnes tabletter i 25µg styrke. disse er ganske små, runde og har ikke delestrek. Jeg ville forsøkt å dele dem likevel og økt med 12,5µ/dag.
    Apoteket ahr tablettdeler.
    Det tar også lengere tid å tilpasse seg doseendringen så jeg ville beholdt denne flere måneder før jeg eventuellt prøvde en ytterligere økning.

Så ville jeg målt fT3 når jeg har oppnådd maksimaldosen for å se om den blir høy nok.
    Hvis ikke ville jeg prøvd Liothyronin.

Så finns det jo Armour om ikke resultatet da er bra nok.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

fikk faktisk litt vondt i brystet av å tenke på så rask økning:P

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Jeg økte med 12,5 pr dag for 8 uker siden og først nå har jeg fått høy puls og hjertebank så jeg tenker jeg trapper ned litt igjen. Det tar med andre ord ganske lang tid før det går inn i cellene i kroppen! Så ta det med ro du!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    58

Standard

takk for svar:-)

jeg har ikke økt dosen enda, tar det gradvis:-) tenker jeg bør gå på 125µ noen uker til, er inne i min 4 uke (tror jeg).
    Er det mye å øke 12,5µg pr dag?
    Har nettopp tatt nye prøver og ft3 var 3,7 for to uker siden(2,4 forrige gang) så den har jo blitt høyere:-)
    Jeg skal på legekontoret å hente blodprøvesvar for hele året i morgen, så da kan jeg kanskje legge de ut her...

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Her kommer jeg
    Av annisen i forumet Presentasjoner
    Svar: 10
    Siste melding: 07-03-09, 22:40
  2. Hva skjer hos endokrinologen?
    Av El-Ella i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 21-02-07, 21:38
  3. Hva skjer hos endokrinologen?