Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
06-10-08, 17:13 #11
Re: Telefonsamtale med Aker 6/10/2008
Finnes ikke bevis på at hypothyreose 2 finnes ?
Det er vel bare bevis på at den du snakket med ikke har lest leksa.
Celleresistent hypothyreose skyldes en eller diverse arvelige genfeil. Det har vi vært innom før vel ?
Jeg linket for sikkerhets skyld til en artikkel i Tidsskriftet.
Det dukker stadig opp flere gener som kan skape vansker for at thyroxinet entrer cellene, men felles for dem, er at TSH blir høy og fT4 veldig høy.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-10-08, 21:43 #12
Hvis ikke det er forandring på leger på Aker, så er altså Egil Haug(prof. dr.med-UiO) OVERLEGE/sjefen for hormonlaboratoriet på, ja, på AKER. I hans retningsgivende artikkel om behandling av hypotyreose, sier han at en del må ha "Lio" til slutt, for å bli bedre!!!
Går du til kontroll på selve hormonavd, eller med.poliklinikk?
Har lest inne her at det er stor forskjell på hvor en er der inne.
Men når det gjelder hormoner her, burde jo Haug være overordna.
"Armour" vil de nok "aldri" offisielt tilby deg der, tror jeg.
Min endo. som jobber i det private, anbefalte meg å prøve, men sa han IKKE kunne skrive det ut pga de retningslinjene han var pålagt å behandle etter!! Så fikk jeg det ikke av fastlege, var det bare å kjøpe via nettet. Han skulle hjelpe med medisineringa. Så slik med den saken!!!
Du avventer vel nå svar fra "Balder", og hvis de viser noe mere konkret, bestemmer du deg vel for å ikke "ri to hester"...
samtidig?!
Har du prøvd med hydrokortisonsalve?Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
06-10-08, 22:02 #13
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Så du sier at det Finnes en tilnærming av diagnosen Hypotyreose Type 2 som faktisk er anerkjent?
Og så spørs det da, om jeg har tatt alle nødvendige gentester? Hvilke må jeg ta, isåfall? Vi snakket om det, men kom ikke frem til noen konklusjon.
Linken din er nok borte!
Jeg har aldri hatt veldig høy FT4 eller høy TSH, ikke som jeg vet om iallefall.
De første stoffskifteprøvene mine noensinne, fra April 1997, viste ingen antistoffer (Anti-TPO og TRAS målt) og heller ingen abnomaliteter i FT4, FT4 eller TSH.
Men min mor sa senest til meg i dag at jeg var helt på trynet på den tiden: Treg, både i hode og kropp, ingen tanker, jeg hadde problemer med å snakke (stor tunge), jeg var aldri ute, orker ingenting, klarte ikke å konsentrere meg om Noe, klarte ikke å lese skikkelig, hadde forstoppelse hele tiden, nyrestein plager, kunne få anfall hvor jeg ble kjempesint og ute av kontroll og begynte å knuse ting rundt meg, bare for å nevne noen ting.
Har time på Aker i morgen. Vet ikke hva det skal komme ut av den timen.
-
06-10-08, 23:02 #14
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1283204
Mye her av anerkent stoff. Rull ned til celleresistens.
http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=380454
En forklaring på hvorfor man blir fortvilet ved lavt stoffskifte.
http://www.minestartsider.no/hypothyreo ... ypotyreose
Her er det sikkert mye, rull ned til : Tilleggsmedisinering med liotyronin ved hypotyreose? og videre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-10-08, 23:43 #15
Takk!
Problemet mitt er imidlgertidig at jeg fort sitter på For mye informasjon, og når jeg skal representere ting for leger osv. blir det bare rot!
Men jeg har printet ut en side fra en av disse linkene jeg skal bruke fremover.
-
09-10-08, 12:31 #16
Telefonsamtale med Aker 9/10/2008
Hei igjen folkens.
Etter en kort samtale med Aker har jeg dette spørsmålet fra Aker, rettet mot teorien om Hypotyreose Type 2:
"hvorfor virker ikke årsaken til Hypotyreose Type 2 i Hypofysen også? Hvis stoffskiftehormoonet blir nedbrutt i cellene, og hjernen er laget av celler det også, hvorfor stopper denne innvirkingen ved halsen?"
- Og jeg må jo si at dette er et meget relevant spørsmål. Noen som har noe svar på dette?
Vi snakket også om kjertelen min, og ultralydsvaret.
"Så små knuter gjør man ikke noe med."
"Undersøkelser på døde personer viser at de nesten aldri er ondartete når de er så små" (4x6 mm i størrelse)
"Hvis vi skal sjekke knuten videre, må du først slutte med Levaxin. Etter 5 måneder uten Levaxin kan vi sjekke den."
"Knuten er for liten til at man kan gå inn med nål og ta prøve av den på den måten."
- Jeg føler at mye at dette kan stemme, men jeg føler også at alt blir sagt på en pengebesparende måte, som jeg ikke liker i det hele tatt.
Lignende tråder
-
Spesialist??
Av Evelina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 15-02-10, 13:51 -
Er alle utreda hos spesialist
Av Alice i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 23-02-08, 21:54 -
Øre-nese-hals-spesialist --- folk er rare ;-)
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 09-11-07, 11:18 -
THYRA-PRISEN 2008
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 30Siste melding: 10-07-07, 00:18 -
Får ikke time hos spesialist
Av Kvinne, 42 i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 18-04-05, 13:31
Bokmerker