Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
23-04-08, 20:17 #11
Jeg prøvde å slutte med Levaxin flere ganger og det tok nesten 2uker før jeg merka det. Jeg hadde så mye symptomer at jeg gjorde det rett og sliett for å få fri en stund.
Så var det like elendig med det samme jeg begynnte igjen.
Det er ikke godt å si hvordan du tar det, men det er jo bare å hive seg på.
Det er jo en god nyhet !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-04-08, 20:49 #12
Jeg sluttet en gang brått og det var ikke ille, men symptomene kom og ble verre etter noen uker og TSH var 4,5 da.
Mulig det er bedre å slutte brått for æ kicksstarte kjertelen og sjekke om den virker.
Det kan ta opp til 8 måneder for kjertelen å starte igjen skrev baremei, hun prøvde det selv etter radioaktivt jod som skulle bare ta knutene. (men hun ga opp etter 6 måneder velidg hypo synes jeg å huske) (radioaktivt jod skal bare ta knutene og resten av kjertelen kan godt våkne igjen, mend a må det ha gått maks c.a 18 mnd med lav TSH . Ved lav TSH over lengre tid vil kjertelen erstattes med bindevev, derfor liker ikke legene veldig lav TSH)
-
23-04-08, 21:08 #13
Hmm...skjønner...greit å høre erfaringer!! Veldig ute etter det nå....selv om det selvsagt bare er å prøve....er bare redd for at hvis jeg etter uker uten LEV skal innse at jeg må starte igjen og det tar 2-3 mnd igjen før virkningen til LEV kommer tilbake! Det blir lange uker...urk...
Og hvor mye vet egentlig kirurger om slikt...jeg følte han var så svevende i henhold til mine spørsmål idag....vet ikke helt om jeg stoler på det han sa....de er kanskje ikke verdensmestere i medisinering?Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
23-04-08, 21:45 #14
Du må kanskje prøve å få time hos dem på thyreoideapoloklinikken på Aker. De vanlige endokrinologene, altså. Du var bare hos en kirurg høres det ut som.
var du på avdelingen, eller på poliklinikken? er forskjell.
-
24-04-08, 08:03 #15
Jeg var nok på poliklinikken....det var det som stod på bygget...bygg 21... Kirurg Paulsen... Får nok ikke time hos endo på Aker jeg nei. De bare "ler" av blodprøvene når jeg ber om henvisning antar jeg *s*
Det står jo så mye rundt omkring at man kan ha symptomer på stoffskiftetproblemer selv om blodprøver alltid er normale, hvorfor er det ingen leger eller spesialister som støtter dette??...
Det skjønner jeg ikke...
EDIT/d.2.01.2009 Andre tråder av Nettverk:
- Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
- Hva bør TSH ligge på når man er medisinert....
- Nå går det brått veldig dårlig.....
- Hoven i halsen....
- Hm. Bedring...?
- Urolig i kropp/psyke og deprimert/på gråten
- P-pille-stopp........
- Lavt stoffskifte grunn nok til å få yrkesrettet attføring?Sist endret av Admin; 08-01-10 kl 11:43
Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
24-04-08, 18:43 #16Det står jo så mye rundt omkring at man kan ha symptomer på stoffskiftetproblemer selv om blodprøver alltid er normale, hvorfor er det ingen leger eller spesialister som støtter dette??...
Det virker på meg som om det innad i legestanden menes at blir man ikke bra på Levaxin, så er det ikke thyreoidea-relatert. Og det på tross av det forskningen i norge sier..
Kanskje jeg bare er naiv når det kommer til dette... ;) Lever i håpet om bedre tider..Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Bokmerker