Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
-
31-03-08, 21:37 #11
Glemte å liste opp erfa Thyroid, og historien bak det:
et belgisk legemiddelfirma kjøpte tilfeldigvis opp rettighetene til Thyroid i kanada noen år siden, og fikk masse henveldelser fra apasienter om at de måtte skaffe det igjen (Parke-Davis hadde kuttet ut produksjonen akkurat da) og sjefe, Geoges Sondervorst,postet til og med på about.com forumet om leveringsplanene osv. Han la link til diskusjonen på forumet på erfa kanada sin nettside.
Nå postet han i høst om at de hadde sendt en ladning til europa og at det var tilgjengelig på det europeiske markedet.
Jeg synes vi burde være litt lojale og prøve å bestille/etterspørre Erfa Thyroid her. det er tross alt en del papirarbeide å få godkjent et legemiddel her. Forest og Armour Thyroid kommer aldri til å gjøre det. De har heller ikke eksportrettigheter utenfor USA.
-
31-03-08, 22:27 #12
Takk for svar Nora!
Er dette Erfa Thyroid likt Thyroid USP? Vet du??Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
31-03-08, 22:42 #13
Er enig i at vi skal prøve å bruke Erfra eller Thyroïda fordi det er europeisk, men Forest har jo avdelinger i Irland og Storbritania så Armour er vel på en måte europeisk det også (hvis det lages der da)
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-04-08, 15:31 #14
Sånn da har jeg vært hos legen og fått det svaret jeg forventet. Han vil ikke skrive ut. Så da får jeg nærmere på nett bestilling da Han er klar over at jeg kommer til å gjøre det og kommunikasjonen er klar begge veier ;)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-04-08, 17:35 #15
Jeg må si det nærmer seg en parodi !
En lege skal jo sørge for at pasienten får en behandling for sin tilstand som virker best mulig. Det er derfor det finnes ørten slag sovetabletter, og blodtrykksmedisiner og..... you name it. For å gi pasienten en individtilpasset behanding så godt det lar seg gjøre.
Og det bestreber de seg også på å få til - i alle andre sammenheng enn vår !
Da jeg i sin tid spurte om det ikke fantes annen medisin enn Levaxin sa alle jeg spurte bare NEI, og det var ikke få. Også endokrinologene på Aker svarte nei.
Da jeg var der like før jeg begynte med Armour spurte jeg om å få prøve Armour og det ble blankt avslått. Og jeg må si at jeg hadde det så jævlig i den tia at folk sa det til meg, og jeg begynte med Armour selv om jeg var sterkt påvirket av legenes antikampanje mot medisinen. Jeg tenkte at det kan være det samma hva jeg dør av.
Dette så jo såklart legene også, men jeg kunne altså bare hadetsågodt !
Nå i disse internett-tider klarere de ikke ljuge seg fra det, men nekter fremdeles å behandle pasienter med en medisin de etter å ha mottatt en mislykket behandling selv etterspør.
Det får være grenser for hva man skal tåle av en proffesjons toskeskap bare for at den skal ri sine kjepphester.
Dette dreier seg ikke om annet - man gjorde et fagelig valg i 1970 - den avgjørelsen tviholder man på langt ut i galskapens parodi.
Jeg må også si, selv om det blir å rippe opp i gamle sår, at en pasientforening som ikke tar tak i dette er jaggu ikke mye verd !
Her ofrer man pasientenes soleklare rett til en individuellt tilpasset behandling på "samarbeidets" alter. Det er til å grine av !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-04-08, 21:21 #16
Om erfa Thyroid, det er laget av akkurat samme råstoff som Thyroid USP; Geoges Sondervorst postet på forumet dengang om at de hadde forsinkelser med å få leeveranser fra amerika fordi det hadde skjedd en forurensning på fabrikken som lager det.....jeg vet også fra andre kilder at det er den eneste fabrikken i verden som lager råstoff til Thyroid USP.
Altså svaret: det er samme som Armour Thyroid .
http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... ab-thyroid
-
01-04-08, 21:22 #17
Faktisk enig i det der n'Finn..
Selv om det er en undergruppe som blir bra på naturligfremstilt thyroxin, så bør det være mulig å få prøvd ut om man er en av dem. Rett og slett fordi det er logisk, og det er ikke skadelig.Hilsen Anne Ma
-
01-04-08, 22:59 #18
Minner meg styggelig mye om skoselgeren som gir kunden en sko, og kunden sier : den klemmer litt her.
Og skoselgeren svarer, men det er den eneste vi har fordi vi vurderte denne til å være best og kastet de andre !
So eat it or die !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-12-15, 01:30 #19Uregistrerte Gjest
Sv: Naturlig thyroxin er planlagt i fremtiden, trenger hjelp....
Naturthyroid har vært i 100 år, også i Norge. Det var legemiddelfirmaet som betalte seg inn på markedet med et billigere kunstig alternativ som de sa tilsvarte det naturlige. Og dermed ble det naturlige skvist ut. Legene kan skrive det ut, står bakerst i Felleskatalogen og må søkes registreringsfritak for. Flere og flere forlanger den naturlige i dag. Men Bergen er et u-land ang kunnskaper om det. Legene tror at alt er ok bare det er innenfor ref.området. Det har ikke vært noe interesse blandt endoene på HUS ang stoffskiftet. De kan faktisk nesten ingen ting. Vågen Spesialisenter har et par som er bedre.
Bokmerker