Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 49
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

jeg mister begrepsforståelsen også innimellom jeg...
    jeg har opplevd å høre et ord, et simpelt hverdagsord, og jeg aner ikke hva det betyr
    det eneste eksempelet jeg husker er da jeg ikke visste hva en varebil var...
    hjernen min klarte ikke å koble samen ordet varebil med begrepet, aldå bildet av en varebil... det tok 3 dager før jeg husket hva det var
    Huff ja dette er kjipt! Jeg fikke en slik en her en dag. jeg kunne ikke huske om jeg sa rett navn på eksen min. For navnet hadde ingen betydning for meg lenger. Satt og undret meg på om jeg hadde sagt feil navn til den jeg snakket med! Flaut!

Ellers synes jeg det er verst når jeg ikke forstår hva mennesker sier til meg. De snakker og jeg klarer ikke å skjønne hva som blir sagt.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Hi hi sånn er det her også. Morsomt når man finner igjen mobilen i kjøleskapet, pepperbøssa i medisinskapet, lar vannet stå å renne hele dagen når man er gått ut.
    Litt ekkelt de dagene man ikke husker navn man burde husket. Noen som er plaget med konsentrasjonen? Var lesehest før, men nå er det mest innholdsrike jeg klarer å få med meg Det Sanne, og Her å Nå.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg er generelt bedre nå om dagen pga Levaxinen. Men jeg var slik før medisinen. klarte ikke tunge, alvorlige eller triste ting. ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

baremei Gjest

Standard

Jeg var helt amøbe i hodet før, ble bedre på Levaxin men helt bra etter et par år på Armour. Nå er jeg bortimot som før, og husker igjen alle disse unyttige detaljene om de underligste ting som ingen trenger å vite men som imponerer stort.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

skulle ønske jeg bare huske alle de ingene som gjør at jeg blir sett på som normal je..., ikke rett og slett dum.
    det er vanskelig en hverdag som "dum" når man var klassens beste i matte på ungdomsskolen og gikk ut av yrkesskolen med nesten bare 6ere... det var den gangen.
    jeg pugget juleevangeliet og leste det opp uten jukselapp på juleavsluttningen i 2.kl.... nå klarer jeg ikke å huse 5 tall etterhverandre, knappt nok 4... :(

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg pleier å si at jeg er 15 hakk dummere enn før, men ser litt fordelen i det også jeg da. Det er deilig å slippe å ha 1 million tanker i hodet hele tiden ;)

Men det er ikke kjekt å føle på at man har blitt mindre skarp. Jeg takler vel det meste med galgen-humor.
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

det er bra dere også har det sånn.jeg pleier har gått til legen tidligere når jeg har hatt det sånn å fortalt det,,,da vet han det,,,og vil jeg ha sykemelding, å ikke får det .så står han med ansvaret -.....jeg har altid hvert en lesehest.men klarer ikke å samle meg kan lese litt i perioder.min sønn sa i dag ,mamma du er helt ute::............................jeg tenker er det minus i kassa på jobben?kan jo ikke spørre heller.men jeg ler av det også..):(,,deg kjenner på døren 3 ganger før jeg legger meg .må gjerne gå tilbake for å kjenne,helt sykt ,,
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Amøbe i hodet---det var treffende sagt. Amøben er vel encellet? Aløtså at man føler seg som om man bare har en hhjernecelle som funker.....

Brain fog heter det på engelsk og utallige er historiene på nettet om hva folk har gjort i brain fog.

Kan komme av hypo eller fibromyalgi og annet. Vi har ikke enerett på brain fog eller amøbe i hodet....

http://www.google.no/search?hl=no&q=+br ... %B8k&meta=

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Amøbe i hodet---det var treffende sagt. Amøben er vel encellet? Aløtså at man føler seg som om man bare har en hhjernecelle som funker.....
    Nemlig. Også blir man så ensporet også.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

jeg tåler ikke å bli snakket hardt til lenger,,,,da begynner jeg å grine,,,kan bli såret av små ting også;(
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Begynte mine sykdommer i hjernen?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 14-09-07, 02:02
  2. Hjernen min er fortsatt veldig tåkete
    Av Dolphin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 3
    Siste melding: 22-12-06, 13:06

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn