Side 2 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 82
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Uff føler meg dum men spør hva er Bechterews ?
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    Uff føler meg dum men spør hva er Bechterews ?
    Revmatisme.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Ok takker for svar Det er ikke godt og ha en sånn sykdom. Jeg hadde barne leddgikt jeg som barn inn og ut av sykehus, operere og medisiner. Hadde det bare i et kne jeg da men uff alle de som har det i hele kroppen det er ikke godt smertene og stivhet og alt som hører med :,( Jeg vet ikke om jeg har leddgikt jeg for etter at jeg blei 18 år fikk jeg ikke mer oppfølging :,( Men jeg har ikke vondt eller tar medisiner de slutta jeg på så aner ikke om det fremdeles er Leddgikt i kneet synes det er rart ikke vite men så lenge jeg ikke er plaget så er det kansje borte.
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Meldinger
    101

Standard

Har også gode og dårlige dager men føler jeg har flere gode nå enn før. Er vel om å gjøre å finne riktige doser, riktige medisiner, vente lenge nok............., og før kroppen er helt i lage, tror jeg det er viktig ikke å gjøre alt for mye på de gode dagene og kanskje hvile innimellom selv om en ikke føler for det. Får det igjen senere. Er ikke noe flink til det og tar meg i det flere ganger. Jeg er også oftere utmattet, har bare lyst til å sige sammen, i dårlig eller skiftende vær. Legen min sier jeg bør flytte til varmere og tørrere strøk, helt seriøst, men faktisk trives jeg veldig godt eller bedre i tørt, kaldt og stabilt vintervær . Andre som gjør det samme?
    Høy og lav på samme tid
    • Smil fra meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Ada :-)

Jeg trives også bedre i kulde enn i varme. Sånn har jeg alltid vært. Så jeg ville heller ikke flyttet til varmere strøk. Trørrere hadde kanskje vært bra ;-) siden jeg bor i Stavanger..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    61
    Meldinger
    151

Standard

Tørt, kjørlig vintervær er det beste for meg også. Trives ikke i stekende sol og varme.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg også - nå som jeg er blitt varm i kroppen igjen.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg liker ikke kulda jeg ville hatt mer sol men ikke steikende sol da så det ikke går ann og overleve .) Men kulda og vintern uff brr he he

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard DOSERING AV LEVAXIN

Noen som vet hvordan man går frem for å finne riktig dose Levaxin, har det noe med en persons vekt å gjøre eller. Selv bruker jeg 75 mikrogram 1 gang daglig, har brukt 150 men det var for mye og jeg fikk en T4 på 40 og måtte slutte med medisiner en stund hvilket førte til T4 på 7 så der er jeg nå skal måle T3, TSH og T4 om 2 uker så får jeg se da. Noen som vet hvor mye ( hvor mange tall) T4 stiger pr. uke? Dere er bedre enn legen min om dere vet det for det visste ikke han. Kan ellers opplyse at jeg er et relativt lite menneske sånn i høyden, men har noen kilo for mye dersom det er av betydning for doseringen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Det har med vekt å gjøre, men også svært mange andre variabler.
    1,6µG x kroppsvekt har jeg sett nevnt som et utgangspunkt.
    Hva som er i tarmen når tabletten kommer dit har veldig mye å si for hvor mye T4 kroppen tilslutt får. Har sett tall som 50 - 80%.
    Og du kan være en type som trenger mye - eller lite.

En bør passe på at man tar tabletten på samme tid og måte, så har ikke det over nevnte noen betydning.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 14:47
  2. starta med Armour,opp 2 kg på 4 dager......
    Av atv i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 14-10-08, 08:09
  3. Negative kalorier - hva i alle dager er nå dette?
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 20-05-07, 02:34
  4. Hva frembringer dårlige dager/ perioder?
    Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 28-03-07, 14:51
  5. DÅRLIGE DAGER
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 17
    Siste melding: 19-04-06, 22:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine