Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard

Okidok Var bare et tips. Hjelper nok ikke for alle. Skjønner det da.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

baremei

Ja, jeg drikker masse vann. I dag 4-5 liter (hittil), og jeg har bare sittet i sofaen hele dagen. Helt utslått og vondt i hodet. Letter littegrann nå på denne tiden (fra kl. 22.00 og utover, bortsett hvis vi får "tropenatt"), men jeg er dødtrett av å gjøre ingenting.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

For mye vann er like galt som for lite. Du kan bli vannforgiftet. Helt sant!
    Man skyller salter og ymse ut av kroppen, og det kan bli ganske ubehagelig.

I denne varmen er 4-5 liter helt sikkert ok, men jeg måtte bare nevne det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Tusen takk skal du ha!

Når ikke det er så varmt, så drikker jeg vel ca 3 liter om dagen.

Her på kvelden er jeg så lei av vann, at nå har jeg gått over til Taffelvann, eller hva det heter - som Farris og liknende. Tror det er salter og diverse i det (bare ikke så bra med kullsyre, man føler seg sulten av det).

Ellers har jeg ikke drukket så mye vann at jeg har blitt dårlig av det - er nok dårlig før det. Men er så tørst, samt at kaldt vann kjøler bittelitt (håper jeg da) ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard

Finnes noen "drops" på apoteket som stiller tørste, men husker ikke hva de heter. Prøvd de? Reseptfritt altså.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, det tror jeg - bare dyrere og ikke mer effektive enn Fisherman's ;)

Dessuten trenger jeg 3 liter vann daglig pga vekta ++ Og nå i varmen trenger jeg det også fordi jeg innbilder meg at det kjøler litt i alle fall.

Så alt i alt tror jeg ikke at væskeinntaket mitt er skadelig høyt, men det selvfølgelig plagsomt med tørstinga og tissinga når man skal ut (for det som kommer inn, må jo ut igjen) - og for ikke å snakke om om natta.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    61
    Meldinger
    151

Standard

Så alt i alt tror jeg ikke at væskeinntaket mitt er skadelig høyt, men det selvfølgelig plagsomt med tørstinga og tissinga når man skal ut (for det som kommer inn, må jo ut igjen) - og for ikke å snakke om om natta.
    Dette her er et typisk symptom på Diabetes. Har du tatt en sukkertest hos legen?

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Men er så tørst, samt at kaldt vann kjøler bittelitt (håper jeg da) ;)
    Det beste i varmt vær er faktisk å drikke varmt. Prøv en kopp te, og se hva du synes. Og kald drikke når det er kaldt. For når kroppen får kaldt i seg øker termostaten for å varme opp, og den forsøker å kjøle når du får i deg varmt.

I varmerer strøk er det vanlig å drikke varmt når det er varmt og kaldt når det er kaldt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Så sant som det er sagt baremei
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

jorunn

Har testet meg for diabetes en gang - intet. Var til legen 13. juni? Ringte 9 dager etter for å høre svar på prøver (ba da også om å ta blodsukkeret eller hva det var, lurte også på C-peptidet, men hadde tatt et par Fiberrik, visste ikke jeg måtte være fastende), men uansett - viste seg at legen hadde tatt mange flere prøver enn jeg ba om, så hun hadde ikke tid til å lese alt opp i tlf. Hun sa hun ville sende meg utskrift av resultatene, og her sitter jeg da og lurer på hvilken nabo som har fått mine blodprøve-resultater. ;) Hadde tenkt å gå opp å hente dem selv, men jeg har vært sengeliggende siden fredag nå pga varmen, orker ingenting.

baremei

Jeg har forsøkt det med kald drikke i kulde. Da rister jeg hele tiden av grusom kulde i motsetning til ellers - da rister jeg bare noe av døgnet av grusom kulde. Drikker jeg noe varmt når det er varmt, så vil jeg virkelig besvime. Så dette råder virker absolutt ikke på meg. Her er jeg nok som før: Ingen brems på temperatur-påvirkning, det overmanner meg fullstendig.

Uffamæ - jeg er visst et veldig håpløst tilfelle. Godt å ha alle dere andre her inne i alle fall.

PS Forresten blir jeg ekstremt tørst hvis jeg har inntatt et litt større måltid, f.eks. etter middag, og spesielt før når jeg spiste kjøtt - tror jeg. Tørster da meget i mange timer. Kan sammenligne litt med f.eks. å spise Fiberrik - dette er jo grusomt tørt, så det blir jo som en ørken i munnen, men da blir jeg tørr - ikke tørst. Forstår dere forskjellen?

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. høy varme skader levaxin
    Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 13-09-08, 21:48
  2. Svar: 11
    Siste melding: 11-05-07, 18:36
  3. flere som plages med rosen?
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 26-12-06, 14:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder