Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
Tråd: Har vært hos Oftebro jeg
-
20-06-06, 09:04 #11Opprinnelig skrevet av noraHyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
18-02-07, 14:40 #12
Oftebro
Hei!
Jeg har forsøkt å søke på Oftebro i forskjellige søkemotorer men jeg finner ikke ut annet enn at han har vært landslagslege eller noe i den duren...
Kan dere fortelle hvor han holder til og hvordan jeg kan komme i kontakt med han?
På forhånd takk
-
18-02-07, 15:50 #13
Han holder til i Oslo, Drammen og ett sted til som jeg ikke husker. Kan sende deg en PM med telefon nr om du vil?
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
18-02-07, 16:16 #14
-
20-02-07, 00:38 #15
Kjære heisann
Så spennende... Håper alt går bra for deg. Ikke gi opp om du ikke klarer alt på en gang, ja ikke om du ikke klarer alt etter ei god stund heller. For alt hva du gjør i riktig retning, kan nok være med på å gjøre deg bedre.
Når det gjelder sukker og sånn, så blir man jo litt avhengig av det, men det er ikke en så sterk form for avhengighet, så du klarer nok dette, selv om du kanskje detter noen ganger Så er det 'opp å 'tå'.
Så snill pappa du har
Men fælt å høre om disse bekymringene for barn(a). Grusomt å være i en slik situasjon. Mine beste ønsker her!
Det var merkelig det du skrev om at du fikk hyperthyreose pga p-piller. Når jeg fikk ITP første gang, så var legene veldig opptatt av om jeg hadde tatt noen form for hormoner. Jeg hadde da kun tatt p-piller i et halvt år, og har aldri kunnet ta dette siden - fordi de mente det kom pga dette, og de sa at jeg aldri noen sinne måtte bruke hormoner. Ja, ja, det ble jo veldig feil, ettersom jeg senere fikk hypotyreose og måtte ta hormoner. Dette var forresten i Danmark. Ved mitt andre utbrudd av ITP i Norge, så var det ingen som spurte om p-piller eller andre hormoner. Og for min del, så tror jeg mye er genetisk betinget/latent, men kan dette indikere at p-piller kan være en utløsende faktor til f.eks. autoimmune sykdommer (var din hyperthyreose av autoimmun karakter?)
Lykke til med alt sammen. Babysteps!!! - om nødvendig
Abra
Inspirerende å høre at det nytter. Lykke til med treninga"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-02-07, 20:14 #16
Hei Stina
Takk for hyggelige svar!!
Jeg er vel så godt som på beina nå, jobber 60% og 40% ufør. Men er mye bedre enn jeg har vært!!!
Har vært en del bekymret for minsten, for det var han jeg gikk med som Hypo, datter gikk jeg med som Hyper. Datter har perioder som stoffskiftet svinger, men har ennå (heldigvis) ikke mått bli medisinert. Det bare merkes veldig på formen hennes. Minsten er snart 3,5 og virker IKKE som om han kan ha noe lavere iq enn andre barn, men skal følge med når han kommer i nevnt alder, 5-6år.
cola drikkinga mi, er så godt som forhenværen, selv om jeg omtrentlig sikler bare jeg ser ei cola-reklame.....
Har også vært flink med maten, potetene er vel det værste. Spiser fedon-brød og det er knallgodt.
Har også prøvd meg på en "kjøpe-på-internett"-diett, men det ble for hardt, men skal prøve igjen snart, men skal bare komme helt inn i min egen diett før jeg hopper på den litt hardere typen!!!
Håper alt er fint med alle, og krysser fingrene for att formen skal gå rett i taket for oss alle!!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
20-02-07, 22:49 #17
hm... bare et lite regnestykke:
din datter er 10 år (?)
om 15 år er hun 25...
innen da burde hun kanskje ha begynnt på p-piller tror du ikke... eller en annen form for prevensjon
eller er planen om å bli bestemor veeeldig tidlig hihi... jeg begynnte på p-piller når jeg var 16... og jeg var ikke akkuratt tidlig ute med debyen egentlig
men tilbake til temaet ditt; så flott at du har fått svarpå så mye
håper virkelig det vil hjelpe på formen din etterhvert
de kostholdsrådene du fikk kjennte jeg igjen mange av. mye av dette fikk jeg også når jeg var hos ernæringsfysiolog.
du burde kjøpe ren villris og smake på det... desverre vansklig å få tak i, men det er verd det - smaker nyydelig (helsekost har detnoen ganger).aldså ikke den som er blandet med vanlig ris, men bare de mørkebrune, lange kornene... :PJeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
21-02-07, 00:02 #18
Kjære heisann
Du må tilgi meg og den forferdelige hukommelsen min, men klokkene begynte å ringe etter at jeg hadde logget av i går.
Du var jo til Oftebro for lenge siden, mente jeg. Så nå sjekket jeg jo dato'en for første innlegg i dag, og bitene falt på plass. I går husket jeg ikke at det var DEG som hadde vært der, altså ikke før jeg hadde logget av. Jeg er altså helt håpløs (Grunnen til jeg husket det, var cola'en ;) )
Men det er godt å lese at du er bedre enn du var. Kjempeflott!
Og så er det i alle fall bra at du er så veldig obs på diverse med barna dine, så diverse hjelpetiltak kan iverksettes så fort som mulig, om noe skulle bli nødvendig. Dette er jo også veldig bra. Hvis jeg nå husker riktig, så er det du som er så glad i barn, så da tenker jeg de har jeg kjempe-mor!
Du har vært veldig flink med maten. Et godt eksempel for meg å følge ;)
Håper også at vi alle vil bli meget bedre.
(Og ungene må vi bare få sperret inne til de er minst 25, så de ikke får laget noen ulykker, så det så! Kan vi sende dem til Sibir på forskningsprosjekt eller noe? Rene guttelag og jentelag, da selvfølgelig. Vi kan ikke orke å komme på beinene selv engang, så da kan vi ikke ha noen barnebarn på leeeeeeeenge enda!)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-02-07, 08:27 #19Opprinnelig skrevet av Stina
Har nå fristet datter med "muligens kino alene når du er 35" jeg.... Og syns jeg er storveis!!!! 8)Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
22-02-07, 14:27 #20
Hahahaha
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Thyreoidea prisen til Helge Oftebro
Av Tor i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 9Siste melding: 08-12-12, 18:12 -
Oftebro Helse
Av Bonzo i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 30-05-07, 18:15 -
Kommer ikke inn på web siden til oftebro
Av gutt_81 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 29-05-07, 18:59 -
Oftebro`s ernærings tips
Av heisann i forumet Helbred og kostholdSvar: 23Siste melding: 23-09-06, 19:48
Bokmerker