Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Gratulerer Unn
    Dette høres jo veldig oppløftende ut. Babyen din hadde jo helt perfekte mål.
    Jeg har ikke snakket med legen om dette med babyens stoffskifte enda, men det er slik at det skal taes stoffskifteprøver av babyen når mamma har lavt stoffskifte eller??? Greit å orientere seg om det, man vet jo aldri hva legene har av kunnskap...

Jeg er bare 25+2 enda, så det er en stund igjen, men det har gått fort hittil.

Kos deg hjemme med babyen din

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Gratulerer så mye med babyen Unn

Da jeg fikk min datter for 1,5 år siden, var stoffskiftet mitt "nokså" normalt. Var ikke medisinert da. Lå kanskje litt for høyt til tider.... På sykehuset var de var oppmerksom på dette via min jornal, og tok bl.prøver av datteren min. Viste seg at hun hadde litt forhøyet fT4 (28 ), og tok derfor en oppfølgningsprøve en mnd etterpå. Den var fin.
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Jeg har en gutt som et 1 år idag! Hadde også lav stoffskifte de jeg ble gravid med han (og storeboren på 4) - fikk det etter første fødsel (7 1/2 år siden). Ved andre svangerskap ble det ikke gjort noen endringer, mens ved siste ble jeg justert NED på dosen med Levaxsin. Følte meg kjempefin i begge disse svangerskapene og har 3 friske gutter.

Har imidlertid slitt etter sistemann kom. Sjekk derfor stoffskifte flere ganger med ca 2 mnd mellomrom dersom du ikke føler deg bra etter fødsel. Det er ikke sikkert det er babyen som gjør at du er så sliten. Da jeg endelig fikk kommet meg til legen igjen etter ca 1/2 år var TSH 83 (6 uker etter fødsel var den normal).

Er nå på bedringens vei, men ennå er TSH på over 8 - etter å ha økt dosen med levaxin fra 50 til 125.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    204

Standard

Takk for gratulasjoner

Stoffskifteprøver er obligatoriske for alle nyfødte. De blir tatt etter 2-3 dager samtidig med Følling prøven. Men det er sikkert en god ide å informere om at man har lavt stoffskifte slik at de er ekstra obs på prøvene til barnet.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Stoffskifteprøver er obligatoriske for alle nyfødte. De blir tatt etter 2-3 dager samtidig med Følling prøven. Men det er sikkert en god ide å informere om at man har lavt stoffskifte slik at de er ekstra obs på prøvene til barnet.
    OK. Dette visste jeg ikke, men så var jeg ikke så fokusert på stoffskiftet med førstemann (jeg fikk lavt stoffskifte først etter fødselen). Jeg var mer opptatt av Føllingprøven. Men det står jo på helsekortet mitt at jeg har hypothyreose, og da bør de vel være ekstra oppmerksomme, regner jeg med. Jeg kommer helt sikkert til å nevne det også.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Gratulerer med babyen Unn!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Gratulerer så mye med datteren
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    172

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. etter graviditeten...
    Av lotten i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet