Side 2 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 80
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    49
    Meldinger
    307

Standard Sv: Knogleskørhed!!!!

Så har jeg læst og læst og min printer har været rødglødende Når hukommelsen ikke er i top er printeren helt fantastisk Fordragene har jeg endnu tilgode men glæder mig til at se dem.

Jeg fik Erfa allerede i torsdags selv om der stod 2-4 uger i mailen men det er jeg bestemt ikke utilfreds med - pillerne er på 125 mg og jeg deler dem i 4 og tager 1/4 morgen og 1/4 ca 1 time inden frokost, så jeg starter meget stille og roligt.

Jeg har læst mange spændende artikler og er endt op med at jeg vil tage D3/K2, Calcium og Magnesium og ingen medicin mod knogleskørhed. Jeg har fået tid hos en zoneterapeut for at få rettet op på det østrogen, som jeg ikke producerer og som sansynligvis er årsag til alt det her. Derudover skal jeg have homøopatiske dråber til at understøtte zoneterapibehandlingerne.

Jeg har talt med et par kloge kvinder (en af dem min dejlige mor ) som sagde at det er helt hen i vejret at lægen vil give mig medicin mod knogleskørhed, når han ikke har fundet årsagen endnu. Østrogenmanglen er sansynligvis primær årsag og knogleskørheden er sekundær og hvad vil lægen gøre ved det ? Hmmmmm tænker hvor skal jeg mon hæfte stofskiftet og stress - hvem kom først hønen eller ægget

Jeg har spist efter Atkins principperne siden november sidste år og jeg elsker det, men tænker på om jeg kan blive ved med det, for der er jo en meget proteinrig kost. Jeg tænker på om det er for syredannende?
    Mælkeprodukter er jeg også blevet i tvivl om er ok?
    Anisa det må være dejligt at have knogler som en 25 årig det er en solskinshistorie

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Du må heller ikke glemme at østrogen og progesteron virker til dels sterkt inn på stoffskiftet. I hver sin retning.

Ad erfa - så fikk jeg beskjed om å begynne gradvis med 15mg i en uke (ta bort 25µg t4 samtidig), og så bytte ut en ny del levaxin hver uke til jeg var "tom"). På grunn av delingsproblemer byttet jeg 50µg levaxin mot 30mg Erfa første uke, og så 100µg levaxin mot 60mg erfa 2. uke osv.
    For meg gikk dette helt fint, men av mine 125µg levaxin skulle jeg da teoretisk ha hatt 90mg Erfa. Dette ble for lite og jeg går nå på 150mg Erfa. For meg ser dette ut til å være passe.

Og jeg tar alt om morgenen. Det fungerer fint for meg.

Håper du finner noen med fagkunnskap som ser HELE deg, ikke bare biter. Hils din mor og si hun er et klokt menneske.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    49
    Meldinger
    307

Østrogen og progesteron virker i hver sin retning og har stærk indflydelse på stofskiftet..... Jeg har vist sovet i timen for jeg husker ikke at jeg har læst om det før. Står der noget herinde for det lyder da som noget jeg skal sætte mig lidt ind i
    Jeg kan se at du også er gået meget langsomt frem og det kan da være at jeg skal vente en uge mere inden jeg øger, for inden da havde jeg gået underdoseret længe og de sidste 14 dage havde jeg ikke medicin. Det er nok bedre at have tålmodighed
    Jeg vil hilse min mor og fortælle at hun er et klogt menneske - det bliver hun glad for

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Her har du en begynnelse så kan du lese mer utifra det. (Da får du jo engelske søkeord)
    http://www.thyroid-info.com/articles/ray-peat.htm

Det finnes helt sikkert stoff her inne også.

Ad økningen så vil du vel kjenne det raskt om det går for fort. Med hjertebank eller svettetokter, tenker jeg.

Ditt utgangspunkt vil jo være annerledes om du har vært "lav" på forhånd. Min sakte opptrapping var i stor grad for å unngå å få for mye i overgangen (t3 både fra levaxinen i blodet OG fra erfa).

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    49
    Meldinger
    307

TAK smgj

Anisa, jeg har lige været inde og kigge på Bigvits side og ledte bla. efter Selen 200mg, C1000mg, Calmag stress formula fra NOW men jeg kan ikke finde dem på den side. Jeg har fundet dem på Iherb hvor jeg køber Pregnenolone men har endnu ikke bestilt dem. Er den styrke lovlig at købe på Bigvits hvis jeg kan finde et andet mærke end NOW? Ja du må undskylde men jeg syntes altså at det med de toldregler er lidt indviklet

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    55
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Jeg vil tage D3/K2, Calcium og Magnesium og ingen medicin mod knogleskørhed.

Mælkeprodukter er jeg også blevet i tvivl om er ok?
    Å - Cirkeline ..håper du orker å se en video til

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Sjekk ut denne uhyre interessante videoen av en lege i Canada, som har kommet frem til noe jeg aldri før har hørt noen si.. At folk flest har for MYE kalsium, at kalsium bla er årsaken til HYPOTYREOSE (TYPE 2), og mange andre helseplager.

Websiden til legen er:
    http://www.calciumlie.net/

At blodprøver kan vise seg å være "mer og mer uåplitelige" er ingen overraskelse. Vi trenger nye målemetoder. Og vi trenger å gjøre de målemetodene som eksisterer utenom blodprøver, ALMENKJENT. Det er utrolig skremmende å tenke på at vi alle, og da mener jeg nesten 100% av oss, er hjernevaskede siden dag 1 vi kommer til jorden - Det alle tror på, er det som er sant. Eller? Nei, på tide å høre på hva minoritetene har å si. De vil også forbause oss når vi finner ut hvor mange som egentlig ikke tror på/hører på/vil følge "normalen" innenfor lege/helseskolen. En dag kommer vi alle til å gå på Armour, folkens. Og en dag blir det kanskje også kjent at kalsium, nei det er noe vi egentlig ikke skal ha, og at vi tok feil før i tiden.

En ting er at jeg lærer mer og mer ang. stoffskiftet, en annen ting er at jeg innser mer og mer hvordan ting henger sammen. Ikke bare med helsen vår, men også hvordan ting fungerer i verden. Hvor lettpåvirkelige folk er.

Jeg tror jeg trenger Armour snart...

Og, jeg får mer og mer lyst til å bli lege, så jeg kan hjelpe folk. Folk som er i lignende situasjon som meg, og andre, som er veldig syke, men som ikke får hjelp noe sted.
    Ansia har også skrevet om melk. Hvis jeg ikke husker helt feil så bør du iallefall styre unna melk som er homogenisert.
    Homogenisering foregår ved en slags sentrifugering av melken:
    fettpartiklene i melka blir "slått" til så små dråper at de trenger igjennom tarmveggene og går rett i blodet

Røros meieri har en økologisk melk som Anisa har anbefalt - sjekk bakpå kartongene på andre økologiske varianter,
    for det er ikke selvsagt at de dropper homogeniseringen selv om produktet er økologisk.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    61
    Meldinger
    421

Du bør også ta tilskudd av grunnstoffet bor. Selv ha jeg bestilt et "beinstyrkemiddel" fra Iherb.
    http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas...blets/272?at=0

Det står litt om urter og benskjørhet her
    http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdo...enskjorhet.htm

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Anisa, jeg har lige været inde og kigge på Bigvits side og ledte bla. efter Selen 200mg, C1000mg, Calmag stress formula fra NOW men jeg kan ikke finde dem på den side. Jeg har fundet dem på Iherb hvor jeg køber Pregnenolone men har endnu ikke bestilt dem. Er den styrke lovlig at købe på Bigvits hvis jeg kan finde et andet mærke end NOW? Ja du må undskylde men jeg syntes altså at det med de toldregler er lidt indviklet
    Mail BigVits - om de kan tar de inn det du vil ha for deg.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    49
    Meldinger
    307

smgj - god ide med at mail Bigvits - det vil jeg gøre når jeg er 100% sikker på hvad jeg skal have

Kevlin - om jeg orker... jo mere jeg lære jo bedre
    Hvis den læge har ret så....... Jeg er overrasket over det han siger - det lyder helt rigtigt men det strider imod alt hvad hvad jeg er blevet lært - men det er jo efterhånden ikke nyt Han fraråder jo brugen af calcium...og anbefaler at man får alle sine vitaminer og mineraler gennem kosten. Det han fortæller mht calcium lyder rigtigt men vitaminerne tror jeg ikke på at vi i dag kan få gennem kosten så der må et tilskud til. Han fraråder også c-vit.... Han taler meget om at tilføre mineraler og spormineraler via havsalt, men da jeg har for højt blodtryk er det nok ikke vejen, så jeg må se om jeg kan finde nogle kosttilskud.
    Kan det virkelig være rigtigt at det jeg har brug for er en god multivit, D3/K2 organisk selen samt mineraler for at få stærke knogler igen - det lyder næsten for godt til at være sandt

Bille - hvis jeg skal tro linket i Kevlins indlæg så er calcium ikke nogen god ide... men linket du sendte til Urtekilden ser rigtig spændende ud og der er massere af spændende læsning - TAK for det

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Jeg har mailet dem flere ganger og de har aldri knuslet på å ta inn varer fra produsenter de allerede har i sitt sortiment. Det hender de krever at man må kjøpe et vist kvantum (4 bokser for min del de gangene det har skjedd) og da kan man jo velge der og da.
    Personlig har jeg bare gode erfaringer med dem. (handler stort sett hos dem eller health-monthly på amazon.co.uk for swanson-produkter)

Side 2 av 8 Først 12345678 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn