Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Hva er dette??

Du kan jo ta noen enkle tester selv da: Er det bedre når det er varmt? Er det bedre når det er kaldt? (Badekaret er fint å teste i!)
    Har du det i ansiktet også? Eller kan det være vaskemiddel/tøymykner du reagerer på? Jeg reagerer iallfall lettere når huden er tørr, som på denne tiden.

Ellers kan du lese til du klør over det hele på denne siden....
    http://www.healthy-skincare.com/diag...skin-rash.html

*god bedring*
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Red face Sv: Hva er dette??

Jo, jeg kan sikkert teste selv... Den nye hobbyen...hehe.. Kan i hvertfall si akkurat nå, at jeg kjenner at huden ikke liker acryl/ulljakka jeg slang på meg.. Om det er fordi huden ble varmere eller om det et selve tøyet eller vaskemiddelstoffer vet jeg ikke.. Har kjent det før også...

Kjenner også utslettet svir værre hvis jeg blir stresset eller "nervøs" av noe..

Merkelig er det uansett....

Har førresten sett utslettet i ansiktet før, og har også hatt det i hodebunnen.. Det er der i liten grad nå også..
    Takk for linken
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jo, jeg har tenkt på allodyni (Anisas tråd:https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11833) fordi jeg har fått råd om at det kan være dette før også.. Men huden er liksom ikke direkte smertefull ved trykk, friksjon osv; vanskelig å forklare; den virker mer sår og irritert, og ja; brennende.. Men den brenner jo og svir mer når jeg sitter på den da.. Men denne plutselige trettheten som følger med..?? Det hele startet jo med at jeg følte meg influensasyk; så kom alt dette andre.. But, you never know.. Kanskje det er allodyni.... Uansett var det underarmene som startet å brenne og svi som værst de første dagene; og det var da jeg prøvde å smøre hydrocortison på fordi huden virket varm, litt hoven og hissig brennende.. nei, jeg vet ikke.. Mange symptomer stemmer med et meste av det som er nevnt av dere.. allergi, autoimmunitet, og allodyni..

Forvirrede tanker herfra altså..

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    372

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Jerene: Prøvde og se om jeg har kuldeallergi ved å trykke en isbit til huden; ikke noe større skjedde.. Men det er et godt forslag.. Kanskje jeg er en av de som har en eller annen merkelig allergi?? Les her for mere merkelige allergier: http://www.side2.no/helse/article2664475.ece
    Det skal nok mer til enn en isbit for å teste ut det! Du må nok fryse litt mer og litt lenger. Og omvendt - sjekke om sol og varme letter. Ta en tur til syden da vel.

Jeg håper faktisk at det er problemet; for da er det en av de vanlige greiene alle legene har hørt om.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jerene: Takk for innspill Jo, jeg leste på helsenett skjønner du om å prøve det ut med en isbit (ift. kuldeallergi) Hvis en hadde det skulle huden hovne opp der isbiten var..hehe.. Så da prøvde jeg det da vet du

Dette er ikke lett, så jeg bare tenker litt.. Sydenturer gjør meg alltid godt og jeg får aldri noen negative reaksjoner på soleksponering.. Jeg har vært en ivrig svømmer, og svømte hyppig under forrige periode med dette (pga vonde muskler) og etter.. Husker jeg da lurte på om klorvann gjorde det værre.. Det var gyselig kaldt vann noen ganger pga dårlig oppvarming i helgene, men jeg kan ikke huske jeg ble spesiellt dårlig av det.. Hmm... men hva var det som gjorde at jeg lurte på om det ble værre... klødde det værre tro?? Men første gang jeg fikk dette (kan ikke huske at huden var så ille da) satt jeg lenge ute på sensommeren på kvelden og frøys edlere deler på meg.. Andre gang var det i slutten av august eller begynnelsen av september og da var jeg utsatt for ekstremt stress...

Sitter å leser litt om erythem nå... Mange slag med leddsmerter og muskelsmerter som symptomer.. Blir lettere gal av dette også.. Tror jeg må gå meg en tur og teste ut utslettet..

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Kjære Jeanette
    Hud er IKKE enkelt og henger tett sammen med revmatisme. Å lete etter diagnose på nett selv, uten å få tatt ordentlige prøver/biopsi av utslettet er dessverre ikke løsningen slik jeg ser det. Skjønner at du som de fleste stoffskiftepasienter ikke er godt vant med hjelp hos legestanden, men du burde henvises til hudspesialist i første omgang. Du har gått såpass lenge med disse plagene at du fortjener å bli sett på av noen som kan mer enn fastlegen din. Det burde han vite også.

Dokumenter plagene dine godt ved å skrive ned symptomer både fra muskulatur og hud og ta bilder av utslettet. Det vil være nyttig når du først kommer i kontakt med hudspesialist

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Kjære Jeanette
    Hud er IKKE enkelt og henger tett sammen med revmatisme. Å lete etter diagnose på nett selv, uten å få tatt ordentlige prøver/biopsi av utslettet er dessverre ikke løsningen slik jeg ser det. Skjønner at du som de fleste stoffskiftepasienter ikke er godt vant med hjelp hos legestanden, men du burde henvises til hudspesialist i første omgang. Du har gått såpass lenge med disse plagene at du fortjener å bli sett på av noen som kan mer enn fastlegen din. Det burde han vite også.

Dokumenter plagene dine godt ved å skrive ned symptomer både fra muskulatur og hud og ta bilder av utslettet. Det vil være nyttig når du først kommer i kontakt med hudspesialist
    Hei du!
    Nei, det er ingen løsning, men det gir meg styrke til å ta opp kampen... enda en gang.. Og den har jeg tenkt å ta.. TRO DU MEG!

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    49
    Meldinger
    800

Hei du:-)

Har ikke så mye å bidra med av hud-kunnskap. Ville bare si hei, håper du finner ut av dette

Ellers er det godt å lese at du har kampånden på lur

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jo, takk BeritM! Det har tatt noen dager å få kampånden opp å gå, men den er der.. Og som Blondie skriver så syns også jeg at jeg har fortjent å bli tatt litt på alvor.. Ikke minst har familien min fortjent det også.. Dere her på forumet gir meg styrke ved å anerkjenne at dette er ubehagelig og vondt for meg. Det gjør dere på mange slags måter!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Red face Sv: Hva er dette??

Da har jeg vært hos min kjære fastlege og tatt blodprøver ift sjøgrens sykdom og IgE prøve ift allergisk reaksjon.. Biopsi skjønte han ikke poenget med, så han mente det var allergi eller muligens sjøgrens... eller noe annet han ikke finner ut av eller kunne forklare sa han.. Grei nok respons i dag da..på en måte.. Jeg er trøtt fremdeles, og det er nesten det værste syns jeg.. og huden svir og brenner og musklene gjør vondt... Så får vi si at dette er siste kapitlet i denne saken så lenge. Poster når blodprøvene kommer

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Svelgvanskene har kommet snikende
    Av Flower i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 41
    Siste melding: 26-08-10, 12:47
  2. Svar på binyrestatus er kommet...
    Av Jeanette Ws. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 18
    Siste melding: 27-07-10, 19:32
  3. Svar: 75
    Siste melding: 18-02-10, 20:35
  4. Svar: 75
    Siste melding: 18-02-10, 20:35
  5. - Neivel, så får du bare gå med plagene dine, da!
    Av Sonja Midtlien i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 31-05-09, 09:45

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn