Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Uten reseptorer - ingen hormonpåvirkning

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Uten reseptorer – ingen hormonpåvirkning!!
    Eller ved for meget hormon - færre "åbne" receptorer. Iflg. denne korte (excerpt) Guide to Hypothyroidism lukker kroppen receptorerne ned ved for meget hormon i blodet.

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    61
    Meldinger
    735

Standard Sv: Uten reseptorer - ingen hormonpåvirkning

Jeg kom til dvele litt ved denne, siden den var limt inn i en annen tråd.

Slik jeg forstår artikkelen, er det ikke mulig å behandle hypotyreose som er på cellenivå, fordi problemet der er manglende eller defekte reseptorer.

I boka "Det trøtta folket" av H R Svensson, omtales vevshypotyreose, det er vel samme problem ? (Normale prøver, men symptomer). Det konkluderes med at behandling som inkluderer T3 også hjelper disse. Det brukes ikke spesielt høye doser, og pasientene som omtales i eksemplene har ikke fått store utslag på blodprøver etter behandling, men behandlingen har likevel gjort noe for dem.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Tily Vis post
    I boka "Det trøtta folket" av H R Svensson, omtales vevshypotyreose, det er vel samme problem ? (Normale prøver, men symptomer). Det konkluderes med at behandling som inkluderer T3 også hjelper disse. Det brukes ikke spesielt høye doser, og pasientene som omtales i eksemplene har ikke fått store utslag på blodprøver etter behandling, men behandlingen har likevel gjort noe for dem.
    Godt bemærket! Jeg tror du har ret, Tily Fænomenet kaldes også for "funktionel hypothyreose" dvs. netop hypothyreose opstået af kroppens celler manglende evne til at "lukke thyreoidea-hormoner ind", selv om der ellers cirkulerer hormoner nok i blodstrømmen. Supplerende i tråden Funktionel hypothyreose.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Likevel tror jeg at mange kan påvirke helsa enormt med nok hvile, riktig mat, riktig aktivitetsnivå. Dette vil jo på sikt påvirke cellenes behov for hormoner og de vil kunne restitueres og danne flere reseptorer. Men det krever laaang tid og masse tålmodighet. Selvsagt må det ligge en riktig medisinsk behandling i bunn.

Til inspirasjon

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Thumbs up Sv: Uten reseptorer - ingen hormonpåvirkning

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Likevel tror jeg at mange kan påvirke helsa enormt med nok hvile, riktig mat, riktig aktivitetsnivå. Dette vil jo på sikt påvirke cellenes behov for hormoner og de vil kunne restitueres og danne flere reseptorer. Men det krever laaang tid og masse tålmodighet. Selvsagt må det ligge en riktig medisinsk behandling i bunn.

Til inspirasjon
    I den grad vel talt, Blondie Jeg har lånt dit indlæg til min gammel tråd her.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. normale (?) prøvesvar, men ingen bedring..
    Av caspar i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 24-10-07, 16:31
  2. Ingen Armour alligevel
    Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 14
    Siste melding: 21-06-07, 08:47
  3. Er jeg frisk likevel siden jeg ikke har antistoffer nå?
    Av ung mor i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 09-06-05, 21:57

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn