Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
25-11-10, 22:56 #11
Sv: Uten reseptorer - ingen hormonpåvirkning
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-04-12, 15:14 #12
Jeg kom til dvele litt ved denne, siden den var limt inn i en annen tråd.
Slik jeg forstår artikkelen, er det ikke mulig å behandle hypotyreose som er på cellenivå, fordi problemet der er manglende eller defekte reseptorer.
I boka "Det trøtta folket" av H R Svensson, omtales vevshypotyreose, det er vel samme problem ? (Normale prøver, men symptomer). Det konkluderes med at behandling som inkluderer T3 også hjelper disse. Det brukes ikke spesielt høye doser, og pasientene som omtales i eksemplene har ikke fått store utslag på blodprøver etter behandling, men behandlingen har likevel gjort noe for dem.
-
24-04-12, 15:44 #13
Godt bemærket! Jeg tror du har ret, Tily Fænomenet kaldes også for "funktionel hypothyreose" dvs. netop hypothyreose opstået af kroppens celler manglende evne til at "lukke thyreoidea-hormoner ind", selv om der ellers cirkulerer hormoner nok i blodstrømmen. Supplerende i tråden Funktionel hypothyreose.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-04-12, 21:13 #14
Likevel tror jeg at mange kan påvirke helsa enormt med nok hvile, riktig mat, riktig aktivitetsnivå. Dette vil jo på sikt påvirke cellenes behov for hormoner og de vil kunne restitueres og danne flere reseptorer. Men det krever laaang tid og masse tålmodighet. Selvsagt må det ligge en riktig medisinsk behandling i bunn.
Til inspirasjon
-
24-04-12, 22:06 #15
Lignende tråder
-
normale (?) prøvesvar, men ingen bedring..
Av caspar i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 24-10-07, 16:31 -
Ingen Armour alligevel
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 14Siste melding: 21-06-07, 08:47 -
Er jeg frisk likevel siden jeg ikke har antistoffer nå?
Av ung mor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 09-06-05, 21:57
Bokmerker