Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Rogaland
    Alder
    45
    Meldinger
    8

Standard Sv: Høy TSH, høy T4 og "normal" t3

Tusen takk for det Kevlin

Jeg håper alltid på det beste

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Hadde operasjon i 98. Fjernet da 90% av Kjertelen.

Tilslutter mig Kevlin. Men vil gerne spørge, hvorfor du ikke tåler de naturlige hormoner? De burde vel være en god erstatning for dem, du ikke kan lave selv?
    Er der tjekket andre hormoner? Og vitaminer og sådan noget?

Nielsigne

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Rogaland
    Alder
    45
    Meldinger
    8

Standard Sv: Hadde operasjon i 98. Fjernet da 90% av Kjertelen.

Takk for velkomsten. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke tåler biologisk materiale, men jeg har prøvd en solid runde med Armour ifjor og en virkelig god runde med ERFA nå nettopp og begge gangene reagerte kroppen med kraftig feber og diaré som jeg aldri har opplevd før.

Ja vitaminer og mineraler er sjekket, tar tilskudd av d vitamin og Magnesium. Venter på resultat av hårmineral analyse og prøve av cellestoffskifte. Vil ta nye blodprøver om noen uker for å sjekke resten av hormonene.

Med solid fartstid med sykdommen klarer jeg meg, jeg forstår bare ikke disse prøvene og denne formen jeg har nå.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Buskerud
    Alder
    60
    Meldinger
    38

Standard Sv: Høy TSH, høy T4 og "normal" t3

Sitat Opprinnelig skrevet av kjellulf Vis post
    Heisann Forum.

Jeg fikk svarene mine idag.

TSH 7,5 0,35 - 4,9
    T4 16.1 9 - 19
    T3 4,8

Sist gang jeg målte de andre THyroidea verdiene ( anti etc så var det ingenting å påpeke.
    Litt lavt på dhea sulfat den gang. 3,7 Så tar kosttilskudd ( Barbasco ) for at Binyrene skal henge med.

Forstår ikke disse prøvene helt. Jeg gikk på 100 ug Levaxin og 10 ug Liothyronin i vår sommer og følte meg bedre men ikke bra. TSH på under 1. Men Så ble det for lav dose og jeg fikk disse svarene etter sommeren.

TSH 11
    T4 13,4
    T3 4,5

Jeg føler meg som ett krasj mellom høyt og lavt. Skal ha konsultasjon med lege 28.okt men måtte nå inn her for å lufte hodet litt.

Kommentarer?

Jeg kan også si at jeg er operert, uten kjertel, vært syk siden jeg var 8 år og har hatt TSH 500+ uten å gå i koma for 3 år siden. Har prøvd overgang til biologiske hormoner men tåler de ikke i det hele tatt, så jeg er dømt til syntestiske hormoner ut livet ser det ut som. Fikk Liothyronin for ett år siden.
    Hei!

Slik jeg ser det sladrer TSH om for lite Levaksin. Greia er å titre opp sakte til du føler deg ok. Muligens bør du opp i en liten overdosering for å føle på det.Ta bittesmå step opp på 10 micro/måned og blodprøver hver 3-4 uke. Få tak i 25 micro levaksin og en deler.Husk at det kan ta lang tid(men det er du jo vant med!) og at du tar blodprøver på pillefastende og samme tidspunkt vær gang..

Og det faktum at det du føler ikke er i samsvar med blodprøve verdier der og da. Så gi det litt tid! Lykke til

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Nyoperert og nettopp fjernet hele kjertelen
    Av Bastian i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 36
    Siste melding: 10-01-11, 13:11
  2. Jeg ble operert i 2006 og fjernet hele...kjertelen
    Av dordi i forumet Operasjonssalen
    Svar: 2
    Siste melding: 14-08-10, 11:52
  3. Svar: 8
    Siste melding: 23-01-10, 09:11