Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Lavt stofskifte og sangstemme

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Min far som er 61 liker å synge og han opplevde stor forandring etter etpar timer med bel canto teknikk.

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    119

Standard Sv: Lavt stofskifte og sangstemme

Så arti anisa, de hadde jeg ikke sett!!!!

Her er Pavarotti og Berle's lærer, Carlo bergonzi i hans kanskje siste konsert. Han er 72 år her. Anbefaler selvfølgelig alle å høre hvordan han sang da han var yngre

men de holder ut lenge de som har bel canto teknikk. Har hørt ham sammen med yngre sangere som han sang fletta av selv om han var mye eldre og hadde steppet inn som vikar. arti!!!!

Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Oslo
    Alder
    62
    Meldinger
    3

tar gjerne imot et råd eller to Annis - sangen er så viktig i livet mitt.
    Lev livet, det kommer ikke i reprise

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    71
    Meldinger
    263

Takk for alle linkene, Annis og Anisa.

Nå er situasjonen den at jeg er lyrisk sopran og av erfaring mer kirkemusiker enn operasanger.

Jeg tror nok at "bel-canto-teknikken" har mye å bidra med. Og ser ikke noen motsetning til mitt ideal: få fram den "naturlige" stemmen, med naturlig vibrato (minst mulig etter min smak) og mye (og inderlig) innlevelse.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Unhappy Sv: Lavt stofskifte og sangstemme

Hej igen, til Blondie og andre

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg kan aldri huske å ha hatt sangstemme, Anisa. Men likevel renner tårene, for noe i meg forstår så inderlig vel hva di sier.
    Det er nok andre "tab" af samme årsag som vækker vemod, længsler og indsigt, Blondie. Lige når man troede at man har forliget sig... banker det på indefra nok en gang.
    Det er over to år siden sidst vi skrev sammen om den tabte sangstemme, og de renner fortsat, Blondie. Min søn og jeg talte nok en gang om det i går. Og lige som sidst, også nu er mit svar det samme: jeg ville hjertens gerne bytte min førlighed og sidde i en kørestol for resten af mit liv, bare jeg kunne få min sangstemme tilbage.

Forstå det hvem kan, men sådan har jeg det fortsat og det ændrer sig nok ikke. Savnet af min sang bliver jeg aldrig fri for... Håber andre i tråden er heldigere end jeg.

Sitat Opprinnelig skrevet av tralletone Vis post
    Jeg kjenner meg så godt igjen, jeg elsker å synge har sunget hele mitt liv. Har opptrådt på Tv som solist, og nå føler jeg meg som en kråke. Jeg ønsker meg stemmen min tilbake, slik den var, uten harking, hosting og dagen derpå røst...

Jeg synger fremdeles i kor, men hører på stemmen min når jeg synger alene og tenker - hvor har nattergalen flydd og hvilken kråke er nå dette?
    Kjære, snille, kroppen min - gi meg sangen tilbake.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    53
    Meldinger
    2,404

Noen ting må man kanskje godta at er tapt i kampen mot sykdommen. Men håpet kan ingen ta i fra oss

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 07-07-13, 21:35
  2. "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" av Mark Starr, M.D.
    Av Thomas W H i forumet Bøker om lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 30-03-10, 19:03
  3. E-bok: Hypothyroidism
    Av Anisa i forumet Bøker om lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 13-02-09, 12:58

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder