Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
Tråd: Tilbake igjen...
-
29-06-15, 14:53 #11
Sv: Tilbake igjen...
Min medisindose var 5 dager med 150 mcg, og 2 dager (mandag og torsdag) med 175 mcg. Jeg vet av erfaring at jeg er følsom for endringer, så uttrykte ønske om å bare trappe ned til 150 mcg hver dag foreløpig. Det var ikke min fastlege jeg snakket med - han har ferie, så hun jeg pratet med aner ikke hvem jeg er engang. Men fastlegen har jeg kun hatt i snaut 3 år, så han kjenner meg heller ikke så godt... enda! ;)
Jeg har ingen pårørende som kan ta noen rolle ift dette - dessuten er jeg (typisk nok) kontrollfreak, så jeg må ha oversikten selv! Men det går bra - jeg har huskelapper og noterer meg viktige ting. Skal ta en leseøkt etterhvert her, men kjenner jeg må litt opp først. Merker jeg er svært nedstemt for tiden - om det er forholdet vårt (mannen), mye stress generelt, økonomi eller hva det er, vet jeg ikke. Men jeg vet jeg skal prioritere meg selv litt fremover, og det er mannen enig i. Så det blir litt turer i skog/mark/fjell og jeg skal prioritere å slappe av litt.
Når jeg fikk beskjed om at jeg var overmedisinert, falt det litt brikker på plass egentlig, føler jeg. Jeg har ekstremt tankekjør - jeg tenkte det var fordi jeg overkompenserte for dårlig hukommelse osv. Jeg er svært stresset inni meg (type småskjelvinger, lett hjertebank), men tenkte igjen at det var fordi jeg stresset og prøvde å ha kontroll (ref. kontrollfreak). Men alt kan jo forklares med at stoffskiftet er høyt akkurat nå... ;) Og jeg vet fra tidligere at jeg blir råsliten når jeg ligger for høyt.
Så - tusen takk for alle svar og innlegg! Jeg skal ta meg tid til å lese litt gjennom ting en dag jeg har ro rundt ørene... ;)
-
29-06-15, 17:09 #12
Sv: Tilbake igjen...
Hei
Kjenner meg så godt igjen i det du beskriver, og når jeg nå tenker tilbake kan jeg ikke skjønne hvordan jeg orket å stå oppreist. Når det gjelder dine blodprøver har jeg hele tiden hatt en TSH ned mot null,selv med lewaxin .Fastlegen klødde seg i hodet og redd for benskjørhet, indremedisineren så ikke på verdiene, han så på MEG. Hadde jeg det bra ga vi blaffen i verdiene. På deg kan det jo være for høyt. Kan du ikke selv prøve å redusere dosen? Du kjenner kroppen din best. Ellers hadde jeg vurdert Erfa, har selv gått snart 5 mnd på det og merker forskjell.
Ønsker deg lykke til. Klæm
Lignende tråder
-
Tilbake igjen :) hjelp til prøvesvar
Av wonki i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 26-04-13, 15:34 -
Jeg er vist tilbake igjen...
Av kamp i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 2Siste melding: 31-01-12, 19:37 -
Tilbake på forumet dessverre:( Nå er det synsforstyrrelser jeg må spørre om igjen
Av gutt_81 i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 8Siste melding: 28-12-10, 22:42 -
tilbake fra legen
Av mokki i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 19-06-06, 13:33 -
tilbake igjen
Av tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 15-10-05, 00:17
Bokmerker