Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Nord Trøndelag
    Alder
    48
    Meldinger
    25

Standard Sv: Tilbake igjen...

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Du har ikke skrevet noget om din medicindose, men hvis det virkelig er overdose, så tyder disse tal på at dosen er i omegnen af 200-250 mcg Levaxin om dagen.

Er du derimod doseret med under 100 eller op til ca. 125 mcg hver dag, da må årsagen til disse tal være en anden. Der mange forskellige mulige medicinske tilstande, der hver kan resultere disse tal, men det lyder ikke som at din læge gider reflektere over det, endsige få fingeren ud og forsøge at finde ud af det for dig.

Egentlig ved jeg ikke, hvilken nytte du overhovedet kan have af sådan en doven læge, men jeg er godt klar over at du ikke orker at stille krav. Jeg kender så udmærket til, hvordan det føles. Havde det på nøjagtig samme måde for 10-15 år siden, og den dag i dag aner jeg ikke, hvordan det lykkedes mig at bryde igennem, og overleve. "Mirakel" er nok det rette ord...

Problemet er, at forummet her kan kun støtte og "klæde på" til netop selv at stille krav til lægerne, på et oplyst grundlag, så jeg vil foreslå at du allierer dig men en loyal pårørende som kan huske for dig, og selv kan tænke over, hvad lægen siger (eller ikke siger). Og som kan overskue tingene og stille krav på dine vegne.

Når man først begynder at udvikle hypothyreose-relaterede kognitive problemer, går de ikke væk af sig selv, og den eneste vej ud kan efterfølgende blive, at en pårørende (eller anden bisidder) stiller sig mellem lægerne og dig, og handler på dine vegne.

Krydser fingre for dig.
    Min medisindose var 5 dager med 150 mcg, og 2 dager (mandag og torsdag) med 175 mcg. Jeg vet av erfaring at jeg er følsom for endringer, så uttrykte ønske om å bare trappe ned til 150 mcg hver dag foreløpig. Det var ikke min fastlege jeg snakket med - han har ferie, så hun jeg pratet med aner ikke hvem jeg er engang. Men fastlegen har jeg kun hatt i snaut 3 år, så han kjenner meg heller ikke så godt... enda! ;)

Jeg har ingen pårørende som kan ta noen rolle ift dette - dessuten er jeg (typisk nok) kontrollfreak, så jeg må ha oversikten selv! Men det går bra - jeg har huskelapper og noterer meg viktige ting. Skal ta en leseøkt etterhvert her, men kjenner jeg må litt opp først. Merker jeg er svært nedstemt for tiden - om det er forholdet vårt (mannen), mye stress generelt, økonomi eller hva det er, vet jeg ikke. Men jeg vet jeg skal prioritere meg selv litt fremover, og det er mannen enig i. Så det blir litt turer i skog/mark/fjell og jeg skal prioritere å slappe av litt.

Når jeg fikk beskjed om at jeg var overmedisinert, falt det litt brikker på plass egentlig, føler jeg. Jeg har ekstremt tankekjør - jeg tenkte det var fordi jeg overkompenserte for dårlig hukommelse osv. Jeg er svært stresset inni meg (type småskjelvinger, lett hjertebank), men tenkte igjen at det var fordi jeg stresset og prøvde å ha kontroll (ref. kontrollfreak). Men alt kan jo forklares med at stoffskiftet er høyt akkurat nå... ;) Og jeg vet fra tidligere at jeg blir råsliten når jeg ligger for høyt.

Så - tusen takk for alle svar og innlegg! Jeg skal ta meg tid til å lese litt gjennom ting en dag jeg har ro rundt ørene... ;)

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    31

Standard Sv: Tilbake igjen...

Hei
    Kjenner meg så godt igjen i det du beskriver, og når jeg nå tenker tilbake kan jeg ikke skjønne hvordan jeg orket å stå oppreist. Når det gjelder dine blodprøver har jeg hele tiden hatt en TSH ned mot null,selv med lewaxin .Fastlegen klødde seg i hodet og redd for benskjørhet, indremedisineren så ikke på verdiene, han så på MEG. Hadde jeg det bra ga vi blaffen i verdiene. På deg kan det jo være for høyt. Kan du ikke selv prøve å redusere dosen? Du kjenner kroppen din best. Ellers hadde jeg vurdert Erfa, har selv gått snart 5 mnd på det og merker forskjell.
    Ønsker deg lykke til. Klæm

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Tilbake igjen :) hjelp til prøvesvar
    Av wonki i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 26-04-13, 15:34
  2. Jeg er vist tilbake igjen...
    Av kamp i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 31-01-12, 19:37
  3. Tilbake på forumet dessverre:( Nå er det synsforstyrrelser jeg må spørre om igjen
    Av gutt_81 i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 8
    Siste melding: 28-12-10, 22:42
  4. tilbake fra legen
    Av mokki i forumet Hos legen
    Svar: 48
    Siste melding: 19-06-06, 13:33
  5. tilbake igjen
    Av tone i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 15-10-05, 00:17

Bokmerker