Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    Jul 2012
    Meldinger
    12

Standard Sv: Ny med høyt stoffskifte

Tusen takk Eirin , det skal jeg gjøre
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jul 2012
    Meldinger
    12

Heisan igjen

Måtte krype til korset i dag og ta en halv betablokker (skulle egentlig tatt en hel men er fremdeles litt redd siden jeg har så lavt blodtrykk) Det hadde fantastisk virkning på pulsen, jeg hører ikke slagene i ørene lenger og den har sunket fra rundt 100 til 65 slag i min. da er det verre med blodtrykket. Målte det i sted og det er nå 78/50. Føler at jeg går på gummibein. Vet ikke helt hva som er å foretrekke, Zombi eller Kanin :(
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    60
    Meldinger
    911

Hei igjen elleme

Hvordan går det med deg? Jeg kjenner igjen "følelsen". Jeg tror du også godt kjenner forskjellen på en puls på 100 og 65, altså er det ikke bare blodtrykket som gjør at du føler deg litt zombie. Har du prøvd bare denne ene gangen?

Medlem siden
    Jul 2012
    Meldinger
    12

Heisan

Jeg henger med. Krangler med vårherre og vekselsvis lover at jeg skal bli snill hvis han gjør meg frisk og truer med hva jeg skal gjøre hvis han ikke gjør det
    Jeg tror jeg definitivt velger zombietilværelsen "for now" og holder en knapp på at det bare er midlertidig, har ikke fått noen innkallelse fra sykehuset ennå. Hvordan er det generellt med oddsene for å bli kvitt dette? Har du noen magefølelese på det? Jeg har fått inntrykk av at det er vanskelig å bli frisk etter å ha lest litt på forumet her
    Jeg har bare tatt BB en dag, i forggårs og det virker som om virkningen sitter i ennå.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    60
    Meldinger
    911

Hei

Godt at du henger med Jeg tørr ikke begi meg inn på noe som har med magefølelse å gjøre når det kommer til dette. Det første blir å få litt følelse med hva som kan ha forårsaket ditt forhøyede stoffskifte, så vi får heie på at det snart kommer en innkallelse som vil hjelpe deg videre på veien i dette

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av elleme Vis post
    Jeg fikk beta blokkere for å hjelpe på symptomene men tør ikke å ta dem, jeg leste i pakningsvedlegget at i tillegg til å senke pulsen så senket de også blodtrykket. Hvordan kan en oppegående lege gi blodtrykksmedisin til en som i utgangspunktet har et blodtrykk så lavt som 90 over 60?
    Måske fordi dit blodtryk på 90/60 alligevel ikke er lavt nok til at høre til kategorien "hypotensjon", men ligger lige akkurat på grænsen mellem "normalt" og "lavt". Kontraindikation for betablokkere er en "alvorlig hypotensjon", hvad du (gudskelov) ikke har, og det vil derfor være langt mere generende/skadevoldende for din krop at befinde sig i en konstant tilstand af indre (høj)spænding end evt. at få blodtrykket betablokker-reduceret med nogle få "mm Hg".

Desuden vil graden af effekten af betablokker på blodtrykket være afhængig af hvilket præparat lægen har skrevet recepten på. Om det er en "almindelig" betablokker, eller om det er et "depot-præparat". Mange på dette forum - i tidens løb - har haft en vældig god effekt af Inderal Retard 80 mg, kun en tablet pr dag som virker i 24 timer fordi den frigives meget langsomt og derfor bliver koncentrationen i kroppen aldrig så høj som ved "almindelige" (ikke depot) tabletter. De må IKKE deles, men skal indtages HELE, ellers forsvinder den langsomt-frigivende-effekt.

Inderal og Inderal Retard anvendes bl.a. også til friske mennesker der lider af f.eks. ekstrem eksamenangst, eller som forebyggende mod migræne osv. Det er altså ikke et "dræbende" lægemiddel, man absolut bør være bange for. Vær ikke for fokuseret på listen over bivirkninger, da det er lovbefalet at denne liste skal indeholde alt, uanset om det det er meget sjældne eller mere hyppigere bivirkninger, hvor det absolutte flertal (af bivirkninger) gælder effekten af en langvarig behandling eller en kontinuerlig forebyggende behandling med disse lægemidler, hvorimod du skal jo kun have denne behandling "akut" fra gang til gang, eller hver dag over en kortere periode ad gangen.

Som jeg ser på det, din høje puls og alle de andre symptomer som følger med højt stofskifte, er langt alvorligere "bivirkninger" for din krop, end betablokkerens nogensinde kan blive.

Håber at du vil genoverveje din frygt, fordi både din krop og sind lider stærkt under disse symptomer, i ventetiden på behandling for dit for høje stofskifte.

Kilde (se forstørret): http://www.vertex42.com/ExcelTemplat...ure-chart.html via > http://explow.com/blood_pressure
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2012
    Meldinger
    12

Det hjelper masse bare å lese svarene jeg får. Akkurat nå er jeg veldig svimmel i tillegg og bare det å lese at dette er normalt ved høyt stoffskifte er veldig beroligende. Jeg lurte også på om det skader at jeg trener på dager jeg føler meg litt bedre, for eksempel etter å ha tatt betablokkere?

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    60
    Meldinger
    911

Jeg ville ikke selv "stresset" enn allerede stresset kropp med trening, men om det er skadelig vet jeg ikke. Det finnes noe mellom trening og det å være passiv og jeg tror jeg ville lagt meg der i forhold til aktivitet. Men én kjenner selv best sin egen kropp og sin "tålegrense". Husk at betablokkere legger "lokk" på pulsen og dermed vil maxpuls være lavere enn vanlig. Du møter trolig veggen fortere enn vanlig med andre ord og du bør nok også ta hensyn til dette om du velger å trene.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    61
    Meldinger
    3,120

Et lite tips jeg nyter godt av selv;
    sitron lindrer noe av det verste ubehaget når pulsen flyr i været, iallefall for meg.
    Jeg kan ikke bruke betablokkere på grunn av andre sykdommer, og rent tilfeldig oppdaget jeg at 2 skiver sitron i vannglasset faktisk lindrer litt.
    Håper andre også kan ha den positive effekten av noe så enkelt

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Thumbs up Citron som naturens egen "betablokker"?

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Jeg kan ikke bruke betablokkere på grunn av andre sykdommer, og rent tilfeldig oppdaget jeg at 2 skiver sitron i vannglasset faktisk lindrer litt.
    sitron lindrer noe av det verste ubehaget når pulsen flyr i været, iallefall for meg.
    Ikke kun for dig, BenteR
    Har skrevet en lille info her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14875
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 25-03-12, 00:14
  2. Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
    Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 37
    Siste melding: 27-07-11, 13:16
  3. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-04-08, 09:55
  4. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 7
    Siste melding: 11-04-08, 09:55
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 23:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn