Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
-
26-11-12, 21:53 #11
Sv: Gravid hjælp !! Lægen siger at jeg skal trappe helt ud af min medicin !
Hej kære Majsen
Jeg kommer lige flyvende ind fra sidelinjen her, selvom det er lang tid siden.
Når du skriver, at du ikke aner, hvad du skal gøre, så tænker jeg på, hvad grunden mon er til, at du er i tvivl.
Som jeg ser, læser og husker det, så kom du til din læge med en viden, som han/hun ikke havde, og som han/hun forholdt sig åbent til.
Den viden har du stadig, og nu har du dine erfaringer oveni.
Jeg tænker, at din læge nu bliver usikker og vil være på den sikre side - men det er hans/hendes viden jo ikke blevet større af.
Så jeg håber, at du står fast på dig selv.
Oven i de forslag, der er kommet her, så tænker jeg følgende:
Hvis din læge ikke vil udskrive mere Erfa til dig, så kan du hurtigst muligt opsøge en orthomolekylær/holistisk læge, og få en recept der.
Hvis denne læge også er usikker, fordi der er tale om en graviditet, så kan du indtrængende bede vedkommende om at kontakte Hertoghe, for at få supervision. Det kan du jo tilbyde at betale for.
Alternativt kan du selv kontakte Jacob Teitelbaum direkte på Facebook.
Han har p.t. ikke tid til at svare på alle henvendelser, men han har skarp opmærksomhed på det, der er akut og tungtvejende. Han har i øvrigt mange børn selv og er optaget af sund graviditet.
Hvis du vælger at fortsætte med medicinen, kan du f.eks. skrive noget i retning af (på engelsk selvfølgelig):
Kære Dr. Teitelbaum
Jeg har fibromyalgi og får naturligt bioidentisk thyroid, hvilket jeg har stor glæde af.
Jeg er gravid i XX uge, og nu vil min konventionelle læge standse medicinen.
Det gør mig meget utryg, fordi jeg er bange for at komme til at skade mit barn, og jeg har derfor planlagt at kontakte en holistisk læge.
Har du en holdning til dette?
Og kan du hjælpe mig ved at fortælle, hvilke blodprøvetal der generelt er anbefalesværdige, for at medicindoseringen er sikker (safe), og for at jeg kan give min barn den bedst mulige graviditet?
Mange hilsner
xxx
Bevar dig vel kære
-
26-11-12, 22:43 #12
PS: Jeg kan ikke huske, hvor i landet, du bor, men der er kommet en ny orthomolekylær læge i København med klinik på Nordic Clinic. Hun arbejder bl.a. med ME, og hun er åben overfor hormonbehandling.
Hun virker også på mig som åben overfor at udveksle erfaringer med kolleger, så måske vil hun være den rette at spørge til råds?
Hun har en midlertidig hjemmeside her:
http://www.funktionelmedicin.dk/
Og så et STORT tillykke i øvrigt!
Pas nu godt på jer alle!!
Kh
-
26-11-12, 23:40 #13
Hej alle.
Tak for svar Anisa og tak for svar Luuna
Det varmer virkeligt at I orker at svare og hjælpe. Det betyder SÅ meget.
Det korte af det lange, er at jeg bestilte en tid til sidst på ugen online.
Og Anisa. Er meget glad for at høre lidt om hvordan mine tal ser ud, jeg har ikke meget erfaring i dette... Andet end det man kan mærke på egen krop.
Jeg fortsætter selvfølgelig med min medicin.
Ville bare ønske at den læge jeg ellers er rigtig glad for, forstod at det skader barnet at stoppe helt. Er med på at for højt stofskifte skader, men så sandelig om ikke også ubehandlet lavt stofskifte gør?!!!?!
Luuna, tak for ideerne til lægehjælpe via den orthomolekylære vej.
Jeg bor dog i Østjylland og det ville derfor være nemmere med en der bor lidt tættere på??
Jeg håber dog at jeg kan få hjælp af min læge, som jo i sin tid var så hjælpsom med at få Armour/erfa.. Men ellers er dette helt sikkert vejen frem.
Ang min mormors død skal det siges at min læge henviste mig til en psykolog... Min mormor var nemlig en af mine bedste venner foruden en elsket mormor, og derfor gav det mig et knæk og et angstudbrud. Men hold da op hvor er det fantastisk at tale med psykologen. Det er simpelthen det bedste jeg har gjort, og er i denne sammenhæng min læge evig taknemlig for, at han gav mig muligheden (med lægehenvisning), i stedet for at proppe mig med antidepressiv. For nøj hvor er det her effektivt.
Tak endnu engang for meget brugbar hjælp
Sov godt
-
27-11-12, 12:27 #14
Jo, jeg forstår sørme godt Majsen, at du gerne vil have din egen læge med.
Alternativt er der Bruce Kyle i Århus. Du skal nok lige selv fortælle ham, hvordan du bestiller Erfa:
http://www.holistic-medicine.dk/index.html
Har været til scanning og er noget bombet - så bare et stort KRAM <3
Lyder godt med en tid sidst på ugen, synes jeg, så du lige kan nå at sunde dig
-
27-11-12, 21:51 #15
Hei, jeg synes ikke det er rart med angst og høy puls når man mister noen som står en nær. I tillegg til psykolog, så kan du eventuelt vurdere akupunktur. Dette kan forhåpentligvis løse opp stramme muskler i nakke, skuldre og bryst, og kanskje roe ned pulsen. Lykke til
-
28-11-12, 17:21 #16
Hej alle
Min læge indkaldte mig til samtale her i eftermiddag. -fordi han synes mine prøver lugtede af for højt stofskifte... Trods jeg fryser og er træt.
Nå men det korte af det lange er, at han godt kunne se det fornuftige i at fortsætte med medicinen, men han henviste mig samtidig til endokrinologisk afd for at de kan følge mig under graviditeten.
Nu er det jeg ikke aner om det er godt eller skidt?
Jeg får jo erfa, og er der overhovedet nogle danske endokrinologer der går ind for det? Og hva med mit meget lave tsh?
Håber I vil være behjælpelige med lidt input
Er trods alt glad for at min læge så det fornuftige i at fortsætte medicinen
Ang akupunktur karatekid, så er det nok ikke en helt tosset ide
Nok for nu, da jeg er helt ødelagt over strabadserne.
majsenSist endret av Admin; 29-11-12 kl 00:23 Begrunnelse: Bynavnet fjernet for at sikre anonymiteten
-
28-11-12, 21:01 #17
Din lave TSH skal hverken du eller din lege tenke på . Når du går på tyroid, så går den nemlig ned, gjerne til uleselig! Slik er det bare - og det kan du trygt si til din lege. Det har ingenting med overdosering å gjøre. Da jeg ble satt på tilskudd av T3 i sin tid, sa legen ved første anledning at da skal man ikke ta hensyn til TSH. Og det samme gjelder for tyroid, for der får vi jo nok T3 direkte fra medisinen. Jeg har også hatt en TSH på 0,0 "ett eller annet", og ingen sier noe om det.
I første innlegg sier du at du har vanskelig med å omdanne T4 til T3. Den samme mekanismen gjelder også her, at T4 går noe ned når man går på tyroid. Og tar du høy nok dose til at du får tilstrekkelig T3 fra tablettene, så har du jo heller ikke behov for så høy T4 . Spørsmålet er vel heller om du får nok medisin, ettersom du fryser osv. Kanskje du heller skal øke doseringen til du føler deg vel?Sist endret av Admin; 29-11-12 kl 00:24 Begrunnelse: Bynavnet fjernet fra citat for at sikre anonymiteten
-
29-11-12, 00:15 #18
Det er ikke så godt.
Du bliver nødt til at kontakte denne læge straks i morgen igen. Du bliver nødt til at forklare ham, at siden du ikke har en ordinær diagnose lav stofskifte (uanset at du HAR lavt stofskifte), vil endokrinologisk afdeling på hospitalet - i bedste fald - afvise dig, men i værste fald - vil din læge komme i vanskeligheder så snart de opdager at han har behandlet dig med Erfa Thyroid. Det er "slemt" nok at han behandler dig med Erfa. At han overhovedet behandler dig med thyroid-præparat uden at du har en blodprøve-stærk diagnose - er om muligt - langt værre for ham, når det kommer til den kollegiale "dom" over at have behandlet dig med strid med de vedtagne interne retningslinier for diagnose og behandling af hypothyreose. Du skal vide, at der sandsynligt ikke findes læger i DK, der sætter lighedstegn mellem fibromyalgi og hypothyreose, og de vil til deres dødsdag hævde, at denne sammenhæng ikke findes.
Han bør overveje at annullere henvisningen til endokrinologisk og i stedet henvise dig til en speciallæge i gynækologi/obstetrik, gerne på en klinik udenfor et hospital, og gerne uden at gøre for meget ud af din behandling for fibromyalgi. Ellers tror jeg, at han får for puklen, hvis du bliver henvist til endokrinologisk ambulatorium.
Desuden: hvad søren ved endokrinologer om graviditeter? At dømme efter hvad de har gjort ved de hypothyroide gravide der skrev på dette forum, blev nok en hel del børn født, efter deres indblanding - med udsigter til hypothyreose i fremtiden.
Din mand tænker sikkert som en gal i disse dage. Hvad siger han til det hele? Har han mod på at blive bisidder for dig?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-12-12, 00:01 #19
Jeg ser først det her nu Majsen.
Hvordan er det gået? Har du været til endokrinolog?
At din læge har henvist dig dertil, tænker jeg bekræfter min formodning om, at han er blevet usikker pga. graviditeten. Det hjælper dig jo ikke, at han godt kan se det fornuftige i at fortsætte med medicinen, når han henviser dig til nogle andre, der sandsynligvis ikke kan.
At din læge kan komme i problemer er desværre nok sandt. Hvis de tager medicinen fra dig på endokrinologisk, kan du jo alligevel opsøge en læge, der arbejder med integreret medicin, og du kan stadig skrive til Teitelbaum.
Jeg anbefaler stadig begge dele.
Håber, du skriver og fortæller, hvordan det går
-
19-12-12, 11:01 #20
Gravid blodprøver
Hej alle
Landet ligger sådan at endokrinologisk afd bestilte blodprøver som jeg skulle have taget og så ringer de på fredag for at sige hvad jeg skal....
Nå men vil høre jer ad, om I kan forklare, hvorfor mine blodprøver bliver højere (høje t3 og t4 værdier) når jeg er gået ned i medicin?
Samtidig vil jeg blive evig taknemmelig hvis nogle kunne hjælpe med, hvorfor det er vigtig at kigge på frit t3 og frit t4 når man få naturligt Thyroid istedet for de andre værdier.
Mine blodprøver d.17/12 på 3 grain: (tidligere har jeg haft ret lave t4 og t3 værdier på 3 grain)
TSH: 0,005 (0,3-4,5)
Total t4: 164 (60-140)
Total t3: 3,5 (1,1-2,5)
T4 uptake: 1,21 (0,8-1,3)
Frit t4: 18,2 (12-21)
Frit t3: 6,8 (3,9-6,8)
Som I kan se, så ligger alle tal over referenceområdet pånær frit t3 og frit t4, hvis nogle kunne forklare og evt linke til artikel om emnet, altså hvorfor det er vigtigt at se på disse frie værdier...
Trods Mine høje tal, har jeg total hypo symptomer, jeg fryser ekstremt meget, min puls er faldet og har total hjerne tåge... Og er træt træt træt.
Nå men det var en lille Update på, hvordan og ledes det går hos mig.
Er meget spændt og nervøs for hvordan det går på fredag hvor de ringer fra endo.
majsen.
Lignende tråder
-
Hjälp till nu.... så vi slipper beställa vår medicin på internet!!
Av Admin i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 05-10-11, 10:22 -
Helt ny, hvilke prøver skal tas
Av Srts i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 26-05-11, 13:55 -
Hjælp, plz... hvad skal jeg bede min læge om nu?
Av Marejka i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 29-05-10, 16:24 -
Hei, er helt ny her inne. Er endelig gravid i femte uke med prøverør.
Av Sigrid i forumet Lavt stoffskifteSvar: 69Siste melding: 29-03-10, 22:21 -
Besøg hos lægen
Av Marisse i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 06-06-07, 11:32
Bokmerker