Viser søkeresultater 141 til 150 av 203
Tråd: Dagens positive tråden
-
13-07-12, 01:03 #141
Sv: Dagens positive tråden
Jeg lagde halve middagen i dag, eller i går siden klokken er 1 på natten. Torsdager er pasta dag hos min familie, har vært det hele livet mitt, og jeg lagde pasta sausen... Eller jeg stekte kjøttdeig hadde i 1,5 glass med Rema sin pastasaus og krydret det slik jeg liker å ha det, pluss min lille hemmelige ingrediens oppi.
Jeg gleder meg også til mamma stikker på hytten etter jobb i dag (fredag) slik at jeg får leiligheten for meg selv. Da blir det prøvd en ny middagsrett og sett på Mord og Mysterier.
-
13-07-12, 20:13 #142
Jeg er akkurat kommet tilbake etter 42 mil i bil i dag. Vi måtte i hui og hast få kastrert tispa vår pga livmorbetennelse.
Mange tusenlapper fattigere, men tispa har nå kjempegode prognoser for og være en del av familien i mange år til.
-
13-07-12, 21:34 #143
I dag har jeg lagd den oppskriften jeg snakket om, ble middels suksessfullt men ikke lagd igjen etter som det er egg i den og jeg ble skikkelig dårlig, smakte godt nok tross det. Det positive er at jeg i det minste har prøvd noe nytt og jeg har orket og lage middag.
-
15-07-12, 23:36 #144
Har brukt timer på å fotografere med mitt nye kamera på Verdens ende. Utrolig gøy, inspirerende og lærerikt. Jeg kløner som bare det, men kvalitetsforskjellen på bilder tatt med dette kamera og mobilkamera gjør at jeg synes jeg tar fantastiske bilder
-
15-07-12, 23:58 #145
Prøvde å legge ut et par av bildene, men får det ikke til å fungere
-
23-07-12, 02:29 #146
I dag har jeg hatt en skikkelig kosedag med dyrene, eldstesønnen og matlaging sammen med ham.
Har vært gressenke denne helgen siden min kjære mann kjørte to av sønnene på ferie sammen med hans familie.
Stakkar, han er alltid så bekymret for meg, men jeg klarte og overtale ham til og overnatte der i helgen, slik at han fikk kose seg sammen med foreldre og søsken.
Sent i kveld kom han hjem, og han hadde klart og kose seg og skappe av!
-
23-07-12, 16:48 #147
I dag har vi litt forskjellig på listen min;
- Har vasket klær, siste maskin, alt er nå vasket!!
- Jeg har vært på butikken og kjøpt mat til meg og katten.
- Jeg holder på og lage middag.
- Jeg prøver noe nytt, skal prøve å lage en mos av brokkoli, sellerirot og gulrøtter, for mer smak skal det i vårløk, chili og diverse annet krydder når det er most.
- Jeg skal ha det ovenfor nevnte og røkte kjøttpølser til middag
Det er hele fem ting det!!!! Jeg syns jeg har vært flink idag. Kommer med tilbake melding om mosen ble noe bra eller ikke.
-
23-07-12, 18:34 #148
Mosen ble en stor suksess etter min egen mening. Den hadde en litt spesiell smak, på grunn av selleriroten, men alt i alt syns jeg det ble veldig godt.
Jeg bruker, tenker at folk kan nå erstatte og bruke andre ting:
- 2 brokkolier (jeg brukte to stk fordi jeg fikk ikke kjøpt blomkål)
- 1 sellerirot
- 4-5 gulrøtter
- En bunt vårløk
- Chili
- Hvitløk
- 1 buljong terning, kjøtt, kylling, fisk (jeg brukte klar kjøtt buljong fordi jeg skulle ha røkte kjøttpølser til)
- 2 ss smør
Del sellerirot, brokkoli og gulrøtter i passe store biter og ha det i en kjele med vann og salt.
Kok i ca 20-25 minutter.
Kutt vårløk og chili i biter og legg til sides.
Når grønnsakene er ferdig kokt, hell noe av vannet i en bakebolle el. lignende og ha i buljongen terningen og rør rundt så den blir oppløst.
Ha i litt av buljong vannet oppi igjen, sammen med grønnsakene og bruk en stavmikser til å mose det.
Ha så i vårløken, chilien og raspet hvitløk, og bruk igjen stavmikseren til å mose det inn.
Jeg syns denne mosen var veldig god og skal definitivt lage det igjen, samme hva min far syns.
-
23-07-12, 21:13 #149
Spennende mos, men det er en stor porsjon du har laget. Jeg lager noenelunde samme mengde og det er til middag til 5 personer som ikke spiser poteter, ris eller pasta i tillegg.
Dagens positive ting for meg er at jeg har begynt på strømpestrikkingen. Jeg strikker vel i snitt en 30-35 par strømper, en hel haug votter og hansker hvert år, så da er det godt og få begynt.
Jeg har alltid sagt at jeg har strikket så mange strømper at jeg kan gjøre det i blinde. Veldig praktisk med slike ferdigheter når øynene ikke lenger vil samarbeide
-
23-07-12, 21:42 #150
Lignende tråder
-
Positive opplevelser/gravid på liothyronin
Av Synne i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 4Siste melding: 08-01-11, 19:30 -
Dagens lille slanketips
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 76Siste melding: 29-03-08, 02:06 -
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 11:18
Bokmerker