Side 11 av 15 Først 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 101 til 110 av 145
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Sv: Er det normalt med mer hjertebank i oppstarten av Erfa??

Ja - er muligens ganske alene om dette, men sånn er det.
    Har skrevet om det i D-vitamin-"bloggen" min her, men i korthet : Jeg brukte 5Grain/dag da jeg fikk svar på at jeg hadde for lav D-vitaminstatus.
    Etter oppstart med D3 fikk jeg hjertebank og måtte tilslutt halvere dosen.

Så har jeg målt noen ganger, og har da sluttet med D3-piller 2 uker forut for prøven, og det går jo en uke til før jeg får startet opp igjen.
    På den tiden må jeg øke Armourdosen - og senke den igjen når jeg starter opp med D3 igjen.
    Har vært stabil på 3G lenge. Måtte øke til 3,5G da jeg sluttet med D3. Etter at jeg startet oppigjen med 100µD3 måte jeg redusere Tyroidet til 2,5G, men nå skal jeg øke det litt igjen.

I fjor brukte jeg 50µg - sommer som vinter (med prøvetakingsavbrekk) Dosen resulterte ikke i mer enn 25-OH D3 på 70.
    Det er nok i underkant, så nå bruker jeg 100µg/dag.

Jeg har jo ikke hatt stabile prøver noen gang - og det kan ha vært en følge av varierende D3-status ?
    Har jo vært inne på den tanken jeg også.....
    Det kan jo muligens stabilisere seg ved høy nok dose ?
    50µg/dag er i så fall ikke nok.
    Får se hvordan det går med 100-dosen.....
    Ikke sikkert det er nok heller !

http://www.pamelaegan.com/articles/vitamind3.htm
    En legeblogg her fra en anerkjent lege - dere : spis MER D3 !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Hei igjen dere og takk for innspill =)

n'Finn, jeg har nok hatt en veldig høy puls den kvelden jeg tok den? Hm.. føler jo fortsatt at hjertet slår mer enn raskt, men så tok jeg den morgenen etter som jeg skrev jeg skulle, og da var den jo nesten halvvert, på 56 var den, så jeg skjønner ikke et kvekk, jeg...
    Hva har det seg at den kan være såå forskjellig da, jeg satt jo bare i sofaen den kvelden og hadde jo ikke gjort et kløyva arbeidsslag.. Tankespinnet oppi topplokket var nok der og bekymringer, så jo.. det var vel derfor da kanskje.. :P

Jeg tar jo også en masse D3, men kan ikke si jeg har merket hjertebank når jeg tar de tilskuddene. Det var forøvrig en gynekolog som skrev ut resept på det til meg for 2 år siden.
    Jeg synes forresten ikke D3 statusen skyter tilværs så veldig fort, eller hva synes du? Jeg tar 4000 microgr. om dagen, og det går seeent oppover, og da mener jeg sent. Står nesten på stedet hvil som er 64.. Har det noe med at kroppen forbruker det raskere når man har lavt stoffskifte og at vi egentlig trenger mye mer enn andre?

Jeg prøver å lese gjennom linkene dere sender, men merker at ikke konsentrasjonen er på topp alltid, så da bare venter jeg til en dag jeg føler NÅ vil jeg lese en masse

Lisbeth, ja, jeg husker legen min og jeg snakket om denne spyttprøven, og han også nevnte binyretretthet, men han har ikke anbefalt meg å starte på noe for binyrene riktig ennå. Tror han ville se an hvordan jeg reagerer på denne erfaen først og fremst, men kunne jeg fått et tilskudd som roet nervene mine noen ganger og følelsen av å skjelve, så jatakk

Det mest positive jeg kan si om Erfa Thyroid , det er at den har fått fordøyelsen min i sving! Det skal den ha Har vært så plaget med forstoppelse i tide og utide i flere år (!!!), men den har løst det så langt jeg kan se.. Håper det holder seg sånn
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Er det normalt med mer hjertebank i oppstarten av Erfa??

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    n'Finn, jeg har nok hatt en veldig høy puls den kvelden jeg tok den? Hm.. føler jo fortsatt at hjertet slår mer enn raskt, men så tok jeg den morgenen etter som jeg skrev jeg skulle, og da var den jo nesten halvvert, på 56 var den, så jeg skjønner ikke et kvekk, jeg...
    Hold da helt op, Flower! Sikke en god nyhed! Det havde jeg også på fornemmelsen (kvekk, kvekk ), Flower.

Denne "skævhed" i dine kortisol-resultater kan sagtens sænke dine stresstærskler så langt ned, at du bliver anspændt inkl. hjertebank jo længere op ad dagen det går. Derfor var det så vigtigt at tage pulsmålingen om morgenen. Det er altså ikke Thyroid, der er skurken, og troede jeg heller ikke det var.

Der er en hel del du kan gøre hjemme på egen hånd, for at understøtte binyrerne og det ville slet ikke komme bag på mig, hvis det efter en tid, også kunne forbedre dine østrogener. Det kan vi snakke om når du er parat.

Tillykke med den genopståede fordøjelse! Det forbavser mig heller ikke.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

NU har jeg fundet et middel, der skulle virke mod for lavt blodtryk. Og det kan man også få for meget af ... hvis man får for lidt salt og mineraler. Men alligevel ret uskyldigt, tror jeg. Det er nemlig VAND

Fandt flg. citat af Carsten Vagn Hansen på http://www.alternativinfo.dk/public/...h_lavtblod.htm

"Det er vigtigt at drikke mindst to liter vand dagligt. Når man har drukket et glas vand, kan man måle, at blodtrykket stiger ca. 10 mm, Vand er således et aktivt lægemiddel mod for lavt blodtryk."

Men når det så er sagt, så kunne det jo være, du skulle finde en læge med forstand på hjerter, kære Flower. Det er så godt at finde ud af, at der ikke er noget i vejen ... Jeg fik en koloskopi på grund af bivirkningerne af den ny type Eltroxin, og det var det værd - omend en ikke særlig god fornemmelse imens det stod på

Men det gav altså megen ro

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Anisa, tusen takk

Mener du jeg skal holde opp med Erfa-medisinen et par dager og så på'n igjen pga. hjerte? Du skrev det et sted, for et par dager siden, gjorde du ikke? Det vil ikke gjøre noe for kroppen tror du?

Nå ble jeg forresten ganske nysgjerrig med tanke på binyrene og hva jeg kan gjøre hjemme? Avspenningsøvelser og kosten???

Dette med fordøyelsen har virkelig vært gledelig =) Har vært en påkjenning for kroppen og gå slik så lenge.. Fikk råd om å bruke høydoser med både magnesium og C-vitamin i sammen, og det virket også, men nå har jeg holdt opp med det for å se om Erfa Thyroid gjorde jobben alene, og så langt har det gått bra, så jeg krysser fingrene for at jeg er på rett spor tross alle plagene jeg støter på på veien.
    Har også vært plaget med en del tretthet generelt, men føler en viss bedring også der, ikke så trett etter jeg kommer fra jobb som jeg har vært før.. Måtte halsen, pulsen/hjertet, pusten/lungene, den indre uroen, håret og stivheten i kroppen bli bedre, så kan jeg snart si meg fornøyd Hihi...

Nielsigne, jeg drikker altfor lite vann, det skal sies, og jeg prøver ta meg selv i nakken for å drikke mer.
    Legen min nevnte det for meg for noen månender siden:
    spis salt ( som jeg ikke vil spise så mye av) og drikk vann for det kan jevne blodtrykket ditt mer, eller spis lakris. Vann kan jeg drikke mer av , men vil ikke spise så mye salt mtp. at jeg føler jeg har så vannansamlinger/ødemer i ben og fingre, og da tror jeg ikke det er så lurt

Men koloskopi, altså i forhold til fordøyelsen? Jeg tør ikke ta slange i munnen og ned, eller andre veien Kvier meg for det før jeg absolutt må, men har tenkt tanken flere ganger, at jeg burde for å bli betrygget Det er nok ikke så dumt om man tør
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Er det normalt med mer hjertebank i oppstarten av Erfa??

Mener du jeg skal holde opp med Erfa-medisinen et par dager og så på'n igjen pga. hjerte? Du skrev det et sted, for et par dager siden, gjorde du ikke? Det vil ikke gjøre noe for kroppen tror du?
    Et højt og rungende NEJ! Jeg skrev det den gang, du var bange for, at Thyroid måske havde været årsagen til hjertebank osv. Men det er altså IKKE overdosering, eller en svag tolerance. Tværtimod, virker det som om din krop bare elsker Thyroid. Dit hjertebank har ikke noget med Thyroid (T3) at gøre, gudskelov.
    Nå ble jeg forresten ganske nysgjerrig med tanke på binyrene og hva jeg kan gjøre hjemme? Avspenningsøvelser og kosten???
    Kun kost og tilskud i en testperiode, så kan du selv vurdere om du vil gøre det til permanent. Det tager tid, men det virker. Kommer i morgen med mere, hvis du er interesseret.
    Vann kan jeg drikke mer av , men vil ikke spise så mye salt mtp. at jeg føler jeg har så vannansamlinger/ødemer i ben og fingre, og da tror jeg ikke det er så lurt
    Flower? Det er en skrøne, at salt giver ødemer. Det er lige modsat: kroppen holder på vand for at ikke give slip på salt, hvis kroppen har brug for mere salt end man får med maden. Det sker når folk lever for saltfattigt og saltmangel slider også på binyrerne. Kig lige på dette indlæg: Det du IKKE ved om salt og binyrerne! og du vil forstå hvad der menes med det. Det er en meget interessant læsning, ikke mindst fordi det som sker, er i den grad andet end man har regnet med.

Det er rigtigt at vand får blodtrykket til at stige, men kun i ganske få minutter efter at man har drukket et glas vand. Så falder det igen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Nej, jeg tænkte ikke på koloskopi til dig, Flower

Men jeg tænkte bare på den lettelse, jeg følte, da jeg havde gennemført koloskopien blot for at finde ud af, at jeg er så perlesund i de dele. Den lettelse kunne jeg unde dig at føle i forbindelse med dit puls-halløj

Det er så dejligt, når man bekræftes i at være på rette vej ...

Nå øv, jeg troede lige, vi skulle til at ha' et lidt højere blodtryk ved at drikke et par liter vand om dagen ... Men ok, tak for info, Anisa.

Min mor drikker et par liter vand om dagen - og lidt til. Men hendes blodtryk er stadig pænt - 125/80. Meget godt af en snart 70-årig

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Kan bare istemme hva Anisa skriver.
    Syns det du skriver bærer bud om at ERFA virker bedre og at bivirkningene fra Levaxinen er på vei ut av kroppen. Det tar tid.....

Det med saltet stemmer også i følge mine egne erfaringer.
    Jeg ble skremt av den anti-salt kampanje man kjørte på TV med en liten gutt som sitter ved siden av et diiiigert saltberg og en stemme fra fandes svovelpøl som gurgler noen skremselens ord om hvor farlig saltet er.
    Jeg spiste aldri salt - jeg stolte på at dette også gjaldt meg.
    Og slik kan man ta feil !
    Det er mulig at det gjennomsnittlige saltforbruk er i overkant, men jeg er en del av dem som ligger høyt på statistikken - og skal ha det slik !
    Jeg har målt natrium i blodet og det er fremdeles dønn mitt på - gjennomsnittet (og da er det vel bra ?)

Glem det - det gjelder IKKE oss iallfall !
    Jeg trenger mye salt og det har flere gunstige virkninger, og jeg har ikke oppdaget noen negative.

Så omgås vi statistiske ord og vendinger feil.
    Nå vil jeg i all vennskaps navn pirke litt.....
    "Er det normalt med med hjertebank i oppstarten av Erfa??"
    Og det er ordet "normalt" jeg henger meg opp i.
    Normalbegrepet er vel et gjennomsnitt av hva en mengde mennesker danner ?
    Noen er høye - noen er lave, og i gjennomsnitt er de (feks.) 170cm.
    Er det da normalt å være 170 ?
    Da er det kanskje bare 10 stk av 1000 som er normale da ?
    Altså er det "ingen" som er normale ?
    (er ikke svaret at alle er normale ?)

Og du har vel ikke fått svar på det ?
    Det er ikke vanlig med hjertebank i oppstarten, men noen får det kanskje ?
    Og da er det jo med å danne det vi kaller "normalen" - i statistisk sammenheng.
    I noen statistikker untar man ytterpunktene.
    Feks. 2,5% øverst og nederst.
    Om hjertebank er færre enn 25 av 1000 så kommer begrepet ikke med i statistikken - og er pr. definisjon "unormalt".
    Samme gjelder jo for blodprøvene våre - de blir også matematisk behandlet på denne måten.
    Og den statistikken gjelder ikke engang for oss !
    Alle de som er med i statistikken er antatt friske mennesker - vi er ikke med.
    Vi blir sammenliknet med friske mennesker som ikke tar sin daglige.....
    Ingen lager statistikk over hvordan VI doserer oss.
    Hvis alle vi fikk dosere oss som vi ville, så kunne man ta blodprøver av oss og lage statistikk......
    Men hvorfor ?
    Kan vi ikke bare lære hvordan vi skal dosere oss til best mulig ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Jeg har vært dårlig på å være her inne den siste tiden, men takk for svar

Interessant dette med salt altså. De fleste er jo så redde for det og har hørt i flere år at man skal være forsiktig.

Jeg håper og tror at det er Erfaen som gir meg så mye energi om dagen? Har jo både energi og ikke-energi om det går an å si det slik, men mer positivt

Hjertebanken derimot er skremmende ekkel! Jeg liker den ikke Det dunker og dunker helt opp i halsen og hodet, så hva skal jeg gjøre? Ser jeg noe på TV, enten noe som er skremmende , eller hører en høy lyd, så settes det ekstra mye i gang. Siden sist forsøker jeg på egenhånd å gå opp 1/2 tabl. Altså til 45 mg. Legen min har jo sagt at jeg kan forsøke meg frem, så det er egentlig opp til meg og hvordan jeg kjenner formen er. Enten jeg går på 1 tabl. alla 30 mg eller 1 1/2 så spiller det ingen rolle angående hjertebanken. Vel, nå har jeg bare økt dosen over 2-3 dager, så jeg kjenner vel ikke den store vikningen ennå om det har noe for seg?

Hm...

Anisa, hva kan jeg gjøre i forhold til binyrene?

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Får medisin mot binyretretthet, men lurer en masse likevel :)

Hei til alle

Jeg har startet opp med naturlig binyremedisin for én uke siden. Stoffskiftet er på bærtur og jeg er underdosert (det føles både med hodepine og halsevondt), likevel vil ikke legen min øke dosen riktig ennå fordi jeg først skal forsøke medisin for binyrene ettersom de også har en innvirkning på stoffskiftet og kanskje jeg, i følge legen, reagerer positivt på binyremedisinen og derfor ikke trenger så veldig mye stoffskiftemedsin. (Slik jeg forstod, mulig jeg har misforstått noe..).
    Legen min mener kanskje grunnen til all hjertebanken min kan komme av binyretretthet selvom prøvene av binyrene mine viser veldig gode svar og jeg, i følge dem egentlig ikke trenger medisiner..

Nå skal jeg være den første til å innrømme at jeg ikke har lest så mye om binyrene, MEN.. før jeg startet på binyremedisinen så måtte jeg late vannet x-antall ganger pr. dag. Jeg går bare på en ørliten dose, men skal øke i rolig tempo. Jeg føler jeg ikke er så veldig "blæresprengt" etter bare én uke.. Har dette noe med det å gjøre?? Noen erfaringer der ute så værsåsnill å dele for jeg er sulten på erfaringer

Side 11 av 15 Først 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
    Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 12-12-10, 12:49
  2. Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
    Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 17-05-10, 14:55
  3. Svar: 6
    Siste melding: 08-10-07, 13:31
  4. Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
    Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 31
    Siste melding: 08-10-06, 22:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn