Viser søkeresultater 121 til 127 av 127
Tråd: Jeg er sint og drittlei
-
13-08-10, 17:13 #121
Sv: Jeg er sint og drittlei
Dessuten forbanner jeg Blærumsykehuset opp og i mente for at de avviste meg fordi jeg ikke var "syk nok" for å få hjelp med gallesteinene i fjor.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-09-10, 20:11 #122
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
03-09-10, 20:29 #123
Så bra, Sonja. Lykke til
-
03-09-10, 21:19 #124
Var hos dr. Hexeberg i dag for å komme i gang med et lavkarbokosthold. Det var kanskje jeg som hadde for høye forventninger, jeg vet ikke. Men jeg er i alle fall skuffet!
Her hadde jeg brukt tid på å sende henne et langt brev i god tid på forhånd, hvor jeg hadde satt opp systematisk alle sykdommene jeg har, og all medisinen jeg tar. Jeg skrev også i korte trekk min sykdomssituasjon, og om hvorfor jeg ville ha hjelp av henne. Jeg nevnte også at jeg ikke makter å lese bøker ennå, fordi jeg ikke klarer å huske innholdet og derfor ville jeg ha vanskeligheter med å sette meg inn i innholdet i boka hennes.
Jeg har jo urinsyregikt, hvilket fører med seg at jeg ikke kan spise en del matvarer uten å få smertefulle anfall. Derfor ville jeg ha hjelp av henne med å sette opp et kosthold med mat som jeg kan spise. Skal jeg sette opp noe slikt selv, så vet jeg at det bare strander når jeg treffer på oppskrifter med mat jeg ikke kan spise.
Jeg følte jeg ble møtt av en "ovenfra og ned"-holdning. Brevet mitt hadde hun heller ikke satt seg inn i, for hun fikk så mange brev at hun ikke hadde helt oversikten. Derfor gikk mye av timen med til å forklare mye av det som faktisk står i brevet. Ikke hadde hun fått med seg at jeg hadde gått over fra Levaxin og til Erfa heller, det måtte jeg forklare selv om dette også står i brevet.
Hun forklarte også at jeg godt kunne spise den maten som øker urinsyren, for en pasient hun hadde, hadde valgt å ta anfallene som de kom. Det var jo bare å putte innpå Ibux for dem...
Så at jeg blir fullstendig handikappet og ikke en gang klarer å kle på meg selv når anfallene er på det verste, det kunne jeg bare komme meg gjennom, liksom... det varer jo bare noen dager likevel...
Dager som jeg ikke kan kle på meg selv, ikke kan drive kursene mine, ikke klarer å sove pga smertene... joda, jeg kommer jo gjennom slikt også. Men jeg får ikke slike anfall med viten og vilje! Ikke tale om!
Det positive er jo at behovet for insulin vil synke med tiden, og kanskje helt bli borte med et slikt opplegg. Det vil også påvirke urinsyren som også vil bli lavere. Men inntil da tror jeg faktisk at jeg forholder meg til mat jeg kan spise og ikke mat som jeg vet trigger urinsyren. Så da blir det litt redusert utvalg i maten fremover en periode, for anfall vil jeg IKKE ha!
Men jeg er som nevnt skuffet over måten jeg ble møtt på. Jeg synes det er dårlig at leger ikke setter seg inn i pasientens situasjon, når pasienten har sendt legen et utfyllende og oversiktlig brev på forhånd. Jeg var såpass skuffet etter timen at da jeg skulle innom butikken etterpå for å handle etter dette nye opplegget, satt jeg lang tid i bilen og gråt før jeg klarte å gå inn.
Ble satt opp til en oppfølgingstime, men jeg vet ikke om jeg tar den. Jeg får se. Blodprøver skulle hun også ha, så jeg får se om jeg får tatt dem en dag.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
03-09-10, 21:30 #125
Jeg forstår deg så godt, Sonja. Her legger du ned mye tid og krefter på et brev, og så er det ikke en gang lest. Hvilken nedtur!
Denne ovenifra-holdningen er noe av det verste jeg vet. Det er vi som lever våre liv og kjenner erfaringene på kroppen bokstavlig talt. Jeg har ikke urinsyregikt, men du vet sikkert hvilken mat som framkaller denne. Synd at ikke dr Hexeberg var interessert i dine erfaringer. Det kunne nok hjulpet flere av pasientene.
Håper du får hjelp av andre.
-
03-09-10, 21:54 #126
Høres ut som hun har fått et etternavn som passer som hånd i hanske
Forstår godt at gråten kommer.... uffKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
03-09-10, 22:15 #127
Arj, sikke en nedtur. Ikke mærkeligt, du kom til at græde - og flot, du kom ind i butikken bagefter. Går du ikke ind til hende Hexen igen, er der ikke noget at sige til det.
Jeg kender flere, der er meget glade for Resium - til BÅDE galde- OG nyreproblemer!
Har fundet lidt som den danske læge Carsten Vagn Hansen ha skrevet, bl.a.:
"
Følgende alternative råd kan også forsøges: Bland et snapseglas olivenolie med fem dråber enebærolie og masser det ramte led flere gange dagligt. Tag et koldt fodbad, tilsat ti dråber enebærolie og ti dråber rosmarinolie til to og en halv liter koldt vand. Is og koldt vand er god førstehjælp, men kun tyve minutter ad gangen. Skvalderkål kan bruges som omslag på leddet. Djævleklo, fx Pagosid, kan dels bruges til behandling af anfald, og samtidig nedsætter midlet urinsyre i blodet og kolesterol. Visse homøpatiske midler kan også hjælpe. Fx Aconite (venusvogn, stormhat) 12 C, Belladonna 12 C og Colchicum 12 C. Også Urtica urens 12 C (amerikansk anbef.).
Til forebyggelse af urinsyregigt kan, udover ovenstående råd om kost, væske, motion etc., kan det anbefales at tage et dagligt tilskud af fiskeolie, som modvirker de betændelsesagtige forandringer i leddene. Hørfrøolie er også godt. Folinsyre, der er et B-vitamin, hæmmer det enzym, der er ansvarligt for produktionen af urinsyre i kroppen (xanthin oxidase), og der er rapporter om god virkning af vitaminet mod forhøjet urinsyre. Dosis skal så være på 10-40 mg folinsyre dagligt. Folinsyre i denne styrke fås kun på recept. Store doser folinsyre kan have indflydelse på virkningen af nogen epilepsimidler og kan sløre symptomerne på mangel på B12-vitamin, så det bør kun gives efter undersøgelse af og aftale med en læge.
Stoffet quercetin, der findes i meget frugt og grønt, især i løg, hæmmer også produktionen af urinsyre på lignende måde som lægemidlet allopurinol. Kan også tages som tilskud. Daglig indtagelse af kirsebær (friske eller fra dåse) har vist sig meget effektivt at kunne sænke urinsyreindholdet i blodet, men man skal tage et halvt pund dagligt. Blåbær skulle også have samme virkning og formentlig også hyldebær. Det er stofferne anthocyaniner i de dybe rødblå farver, der virker."
Det er fra denne side http://www.alternativinfo.dk/public/...3/gigt_cvh.htm om forskellige gigtlidelser.
Nielsigne
Lignende tråder
-
Blir så sint...
Av Hsn i forumet Frustrert og leiSvar: 8Siste melding: 27-03-07, 22:38 -
Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-11-06, 18:29 -
Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 15Siste melding: 02-09-06, 22:18 -
JEG ER SINT!
Av cathrin i forumet Frustrert og leiSvar: 16Siste melding: 21-07-06, 08:10 -
jeg er så sint
Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 23Siste melding: 05-06-06, 11:12
Bokmerker