Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
-
28-06-10, 14:30 #21
Sv: Noen som kan hjelpe? Mine prøvesvar og symptomer
Tusen takk for svært nyttig informasjon!
I dag var dagen kommet for nye prøver slik legen ønsket. Jeg har vært avgårde og blitt stukket. Samtidig har jeg satt opp ny time hos legen. Da skal denne informasjonen være med meg.
Ellers kan jeg fortelle at jeg har slitt med hodepine siden jeg startet opp på Levaxin. Den henger konstant over. Jeg sliter i tillegg med synsforstyrrelser og noe svimmelhet. Har lurt litt på dette og ba om å få sjekke blodtrykket da jeg var innom legekontoret i dag. Det trykket var noe lavt, noe som er ukjent for meg... Jeg forstår ikke helt hva som skjer... Om noen har noen kloke erfaringer, eller råd så blir jeg glad!
Jeg er usikker på om jeg kjenner til noe positiv effekt etter oppstarten. Utover det å faktisk merke det om jeg tar tabletten senere enn normalt, da blir jeg sløv og trett, og at jeg muligens har noe mer energi nå. Er usikker på om det er placebo eller annet. Når det er sagt, så ødelegger hodepinen, svimmelheten og synsforstyrrelsene for noen gode erfaringer. Er litt lei nå.. må innrømme det. Men men. Skal vel til bunns i dette!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
28-06-10, 19:56 #22
Ellers kan jeg fortelle at jeg har slitt med hodepine siden jeg startet opp på Levaxin. Den henger konstant over. Jeg sliter i tillegg med synsforstyrrelser og noe svimmelhet. Har lurt litt på dette og ba om å få sjekke blodtrykket da jeg var innom legekontoret i dag. Det trykket var noe lavt, noe som er ukjent for meg... Jeg forstår ikke helt hva som skjer... Om noen har noen kloke erfaringer, eller råd så blir jeg glad!
På pakningsvedlegget til Levaxin står hodepine som vanlig bivirkning ved OVERDOSERING - dette er etter min erfaring bare tull. Fikk hodepinen av 25 mcg. Jeg har faktisk rapportert den til Legemiddeltilsynet siden jeg ble så syk at jeg ble lagt inn når jeg ble byttet til Eutyrox og fått delvis medhold i at det ikke behøver å ha med overdosering å gjøre. Lang historie - kort fortalt - vil helst glemme det.
Når jeg endelig var ute av sykehuset igjen og fant ut hva hodepinen og alt det andre som gikk galt kom av var det et utmerket argument ovenfor min lege til å gå over på Armour/Erfa. Nå har jeg forsiktig lagt på litt Levaxin i tillegg til Erfa fordi FT4`n min ble så lav - sikkert som banken har jeg hatt litt hodepine nå også men ikke på nær like intenst som på bare syntet T4 - men det går over. Anderledes når man vet hva det kommer av.
Blodtrykket har lett for å være litt for lavt ved hypo. Alt er lavt og treigt til du får nok og riktig medisin.
Selv om ingen anbefaler det hjalp det for meg å ta Levaxinen på kvelden før jeg la meg da jeg også ble trøtt av slapp av den. Tror kanskje det hjalp på hodepinen også.
H:-)
-
01-07-10, 18:11 #23
Hei igjen!
Jeg tok nye stoffskifte prøver for noen dager siden. 2,5 uker siden oppstart av Lezaxin. Denne gangen var verdiene som følger;
TSH 1,65
FT4 13
FT3 4,5
anti-TPO 51
Måling før oppstart av Levaxin;
FT3: 4,5
FT4: 11,0
TSH: 2,26
anti-TPO ble ikke tatt da.
Jeg ser altså at TSH har gått ned fra 2,26 til 1,65 og at FT4 har økt fra 11 tilk 13. FT3 er uten forandring.
Det er bra dette, er det ikke?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
01-07-10, 23:52 #24
Joda, prøvesvarne går jo i riktig retning.
Men det viktigste er jo om du gjør det - om du føler at det hjelper.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
I årevis med lavt stoffskifte uten å bli tatt på alvor
Av Mari i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 12-04-10, 11:20 -
Mange symptomer over lengre tid, kan noen hjelpe?
Av Kenneth&Lisa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 15-06-09, 07:08 -
Kan noen se på mine prøvesvar?
Av Siri -67 i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 19-03-07, 22:27 -
Prøvesvar - noen som kan hjelpe meg?
Av Cin i forumet BlodprøverSvar: 21Siste melding: 16-03-07, 22:30
Bokmerker