Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
30-03-10, 11:39 #1
Mange rare problemer med halsen...
Jeg har jo lest her inne, og ser at mange sliter med vonde, ømme halser. Når jeg tenker tilbake så har halsen min også vært litt "rar" de siste årene, men nå er den skikkelig vond.
Det føles som svelget mitt er blitt for trangt. Før kunne jeg ta flere tabletter/kapsler i munnen samtidig og nesten svelge dem uten vann. Nå sliter jeg med å få i meg selv bittesmå tabletter, det føles rett og slett som om det ikke er plass i svelget. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har satt fast de omega3-kapslene i halsen, og de går verken opp eller ned før de har løst seg opp...
I det siste har jeg merket at det er vanskelig å svelge mat også, særlig brødmat. Den stopper liksom opp i halsen, og sånn har det ikke vært før. Når det er på det verste, har jeg problemer med å svelge flytende ting også.
I tillegg er jeg så utrolig hes, jeg hører jo selv at stemmen min har forandret seg VELDIG den siste tiden. Hvis jeg prater mye så mister jeg stemmen, og da blir det hosting og harking uten like. Jobbintervjuer er et mareritt, for jeg høres ut som ei gammel kråke før vi har kommet halvveis. Samme hvis jeg skal snakke lenge i telefonen. Jeg trodde først det var nervøsitet, men det samme skjer jo når jeg snakker med mamma eller venner...
Utvendig vet ikke om halsen ser annerledes ut, jeg har aldri studert den. Men den kjennes ivhertfall merkelig, og jeg synes den er tykkere på et vis. Jeg synes den virker mer "klumpete", men den er så øm at jeg klarer ikke kjenne etter. Særlig området under haka er ømt, hvis jeg tar borti huden så blir jeg umiddelbart kvalm og svimmel. Får ofte "kvelningsfornemmelser" av gensere som er trange i halsen.
I tillegg har jeg mye smerter i kjeven og tennene, under ørene og i nakken... Men dette er da ikke normalt hypo-symptomer??
Jeg nevnte disse halsproblemene for legen min sist, og hun sa at hun kunne kjenne litt på halsen neste gang. Jeg skjønner ikke hvorfor hun måtte vente til NESTE gang, men hun virker bare fullstendig uinteressert ut. Hun måtte kanskje lese i legeboka si for å finne ut hva hun skal se etter
Jeg må innrømme at jeg er litt redd nå, er redd det skal være noe alvorlig galt. Synes alle andre hypo-symptomer har eksplodert de siste månedene, og nå dette med halsen...
Kan jeg spørre om hvor vondt man kan ha før det er unormalt?Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
For 3 år siden kom smellen...
-
30-03-10, 21:09 #2
Sv: Mange rare problemer med halsen...
Hei,
kjenner meg godt igjen i det du skriver. Til tider har det kjent ut som om jeg har halbetennelse¨- øm hals, stemme som svikter og en "tykk" følelse. jeg har hashimontos og en kjertel som er under angrep av over 1300 antistoffer. Og jeg tenker at det er bare naturlig at det kjennes. Noe annet ville vært rar. Og halsen er tross alt forbindelsen mellom kroppen og hode - en betennelse her får mange rare utfall. Det kan jeg skrive under på. God bedring.
V
-
30-03-10, 21:36 #3
Jeg har ikke problemer med å svelge eller noe, og jeg har heller ikke en autoimmun sykdom. Jeg har gått i kor ukentlig de siste fire årene men nå tar jeg en pause pga 1) Jeg mangler energi. 2) Det er noe merkelig med stemmen minKlarer ikke å beskrive det som noe annet enn "grums", det gjør det vanskelig å i utgangspunktet få ut lyd, som om stemmen må gå over en kneik, og det gjør det vanskeligere å få rene toner som jeg kan holde. Som sagt har jeg ikke fått påvist noe anti-TPO, men jeg merker at noe er merkelig. Jeg har også en stram T-skjorte følelse av og til.
-
31-03-10, 11:57 #4
Jeg kjenner jeg blir helt gråtkvalt av å lese dette! Jeg orker ikke tenke på at stemmen min skal bli uklar i selve tonene Jeg kan ikke leve uten å synge!
Kjenner meg så igjen i det dere skriver, jeg har bare hatt det i ca. 3 år hvor det har tidvis kommet og gått. Selv når jeg ikke hatt forhøyet Anti-TPO.
Nå har den steget drastisk de siste månedene og jeg sliter så med halsen, selv etter jeg har startet med Erfa Thyroid og vet ikke hvordan jeg kan bli kvitt denne vonde følelsen?
Legen min sier det er lymfene, men jeg tror ikke så veldig på det lenger..
Noen som har noen råd?? Hvordan fikk du det til å gå over? Operasjon??
Hashimotos, er ikke det ved for høyt stoffskifte, eller er jeg på bærtur nå?Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)
-
31-03-10, 15:06 #5
Jeg er også veldig glad i å synge i kor, så dette er trist og jeg håper det blir bedre etterhvert. Da jeg skrev uklar i tonene, mente jeg ikke uklar "pitch", men at selve stemmen som kommer ut er "grumsete" som en slags heshet. Type køntrisanger, men det er ikke helt bra når man synger mer klassisk som jeg gjør.
Hashimotos er den autoimmune versjonen av lavt stoffskifte.
-
31-03-10, 16:32 #6
Det kan jeg godt forstå, Flower og HildeM Jeg ved præcis hvad I mener og hvordan man kan frygte at miste sangstemmen. Det har jeg (for mit eget vedkommende) skrevet om her på forummet før... men jeg sætter ikke link til tråden her, da jeg synes den er for hård at læse for os, sangglade.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
31-03-10, 23:35 #7
Anisa, hva mener du? At man i verste fall kan miste sangstemmen? Jeg vil gjerne høre det som er fakta rundt det og du kan godt sende meg på privat melding, for det er i grunnen veldig viktig for meg. Jeg må ta pauser innimellom og har pause fra musikk nå, men ønsker jo gjerne komme tilbake igjen
Er det nesten umulius det da?Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)
Lignende tråder
-
Rare ord - magistrat og magister
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 6Siste melding: 29-10-08, 16:38 -
problemer med stemmen, magen, neglene, halsen.
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 31Siste melding: 05-11-07, 11:34 -
Rare meg :,(
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 151Siste melding: 08-12-06, 13:53 -
TSH rare verdier
Av skaye i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 05-10-06, 20:25 -
problemer med halsen/svelget
Av cathrin i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 9Siste melding: 26-06-06, 01:33
Bokmerker