Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
01-02-10, 18:20 #11
Sv: Blemmer/kviser i hodebunnen
Moxa, du beskriver det akkurat slik det er hos meg - bortsett fra at jeg ikke mister mer haar enn normalt. Men haaret mitt er utrolig tört. Jernmangel har jeg ikke, B12 vet jeg ikke, men jeg tar en daglig vitamin- og mineralcocktail. Jeg tror altsaa at det kommer av stoffskiftet, akkurat som de utrolig törre taerne mine og törre hender som sprekker rundt neglene ... Dette er ting jeg ikke hadde problemer med för jeg fikk mitt förste barn for rundt seks aar siden. Ifölge endokrinologen begynte mine problemer i forbindelse med förste svangerskap.
Diagnose hypothyreose (Hashimoto) sommeren 2008
-
02-02-10, 09:52 #12
Jeg måtte klippe meg kort for noen år tilbake når jeg vitkelig begynte å kjenne at jeg var dårlig,
har nå hatt kort hår en stund og det har vært greit for da må jeg klippes så ofte at jeg ikke merker slitasje noe særlig,
dessuten blir hårmengdene som detter av ikke fullt så synlig,
jeg syntes håravfallet har blitt bedre de siste 4 mnd så nå har jeg latt det vokse litt for å se om det går bra,
hadde vært nydelig med en hårstrikk om morgenen igjen istedet for antenne frisyre.
Jeg har ikke lagt merke til om blemmene følger spesielle perioder men det skal jeg jammen følge med på,
Men det som er helt sikkert er at når jeg tar litt sol innimellom så er jeg bedre både av blemmer og eksem/tørr hud,
jeg har ekstremt tørr hud uansett gode råd om kremer etc,
men jeg tåler ikke varme noe særlig, det går allikevel bra hvis jeg tar 10-15 min i sol da rekker det ikke bli for varmt.
Og Lutitia, det er veldig logisk om du ble syk i forbindelse med grav for det er ganske vanlig at det kan være en utslagsgivende faktor,Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
02-02-10, 10:08 #13
Det med slitasjen på håret stemmer jo også. Jeg har alltid hatt langt hår (nesten ned til rompa), men klippet det mye opp for et drøyt år siden. Måtte det rett og slett.
Har fortsatt det man kaller langt hår, men vurderer kort. :( Beholdt lengden foreløpig fordi det da ser ut som om jeg har endel hår, men håret er jo ikke pent. Men nå har dere gitt meg forklaringa på det også.
Jeg merker ikke variasjon på hodebunn, ut fra syklus etc. Men jeg har perioder med mye nupper, og andre hvor jeg kun har tørr hodebunn. Skal prøve å tenke mer over dette.
Selv tror jeg at disse nuppene henger sammen med håravfallet. At det blir nupper etter man mister håret eller noe sånt.
-
02-02-10, 10:42 #14
Godt mulig det, ellers henger det sammen med at vi er sensitive og tørre i huden,
jeg har jo nupper, eksem og kløe på armer og lår også,
så hvorfor ikke i hue?Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
02-02-10, 11:08 #15
Jeg er også plaget med disse væskefylte blemmene/kvisene i hodebunnen.
Akkurat nå har jeg mange, andre ganger ingenting. Har hatt dette med jevne mellomrom i flere år. Enda et symptom jeg kan ta med til legen min!
Jeg har ikke fått noen stoffskifte-diagnose, har tatt blodprøver flere ganger, men får alltid til svar at prøvene er helt fine! Du har ikke lavt stoffskifte!!
Har bestilt utskrift av alle blodprøver som er tatt av meg siden 2000, regner med at de dukker opp i posten idag.
-
02-02-10, 11:16 #16
Ja det burde du cannari,
hva legene mener og vi føler er to forskjellige ting,
rapporter resultatene og du vil fort få svar fra en eller annen her på forumet!Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
02-02-10, 17:45 #17
Jeg klippet faktisk haaret kort etter förste födsel ... Det er först naa at haaret mitt begynner aa bli langt igjen. Men jeg er altsaa velsignet med mye og ganske kraftig haar paa hodet. Men det er jo interessant at vi er saapass mange her inne med det samme symptomet. Jeg skal forsöke aa legge om til lavkarbokosthold saa faar vi se om det hjelper noe.
Diagnose hypothyreose (Hashimoto) sommeren 2008
Lignende tråder
-
Kviser Levaxin
Av lilletrille i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 15Siste melding: 26-04-11, 20:57 -
Liothyronin - behandling og kviser
Av Berit S i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 3Siste melding: 15-05-09, 17:38
Bokmerker