Viser søkeresultater 111 til 119 av 119
-
24-11-09, 18:41 #111
Sv: Hypothyreose. Type 2? Skeptisk
Det er jo i høyeste grad forstålig.
Men jeg husker ikke hvor du står rent diagnostisk og hva som er gjort, men om problemene du opplever skyldes dosen, så er det vel ting og saker som tyder på at du ikke skal bruke Levaxin ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-11-09, 21:37 #112
Jeg har ingen stoffskifteprøver utenfor normalområde, men i nedre sjikt av normalområdem med en TSH på 1,9 før medisinstart.....
masse symptomer forenelig med lavt stoffskifte....i tillegg lav b12, d3 mangel, høyt homocystein... ikke anti-tpo utslag... mor med lavt stoffskifte, farmor og mormor med samme problemer...
men etter dette begynner jeg å tvile på om jeg har det samme....
-
24-11-09, 21:51 #113
ja, det er jo grunn til det.
Trur jeg husker litt nå.
Lavt D-vitamin tror jeg på at kan forårsake både symptomer og også gi lave stoffskiftemålinger.
Spørs om du skal kjøre på med noen reale doser D3 noen mnd før du går ned på en 50µg-dose noen måneder.
Så kan du jo måle både D3 og ta stoffskiftemålingene en gang til ?
Et spørsmål jeg lurer på, er jo om det faktisk var lav D-vitamin som var selve årsaken til at jeg begynte med Levaxin ?
Og - om du nå ikke tar mine løse fabuleringer ille opp - kan de ha vært slik med din mor også ?
Jeg mener - jeg hadde jo heller ikke antistoffer, hadde hun ?
Den arvelige komponenten man ser ved lavt stoffskifte er jo bundet til Thyreioditt - altså til det autoimmune og altså antistoffer.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-11-09, 22:00 #114
jeg tar ingen fabuleringer eller tanker fra din side ille opp, jeg har jo hele tiden tvilt litt på at det er stoffskifte når ingen prøver tyder på det, men så klart jeg har venner og bekjente som har hatt omtrent like prøver og har fått nye liv med levaxin og liothyronin, nå er altså tvilen ikke mindre.
Om min mor hadde utslag på anti-tpo vet jeg ikke, men hun har jo blitt bedre med medisiner og ikke opplevd sånne bivirkninger som meg...
kan hende det har vært psykisk men i de dagene jeg tok medisinene, før den økte pulsen oppsto følte jeg meg bedre og hadde ikke så vondt i kroppen som tidligere, følte meg gladere og lettere,....
Jeg har jo guffet på i et halvt års tid med d3 nå da.....fordi jeg jo ville vente med prøvebehandling til vitaminstatus var økt noe, denne økningen har likevel ikke gjort meg merkbart friskere....
-
24-11-09, 22:56 #115
Stoffskifteproblemer er jo snikende og laaaansiktige.
Ikke godt å vite for framtia - så da får en jo bare håpe mojavi ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-11-09, 16:26 #116
da har jeg endelig fått snakke med legen og han mener jeg bør kutte ut alle medisiner frem til mandag for å rense ut hormonene fra kroppen, så skal jeg begynne å ta bare halvparten av dosen jeg tok frem til jeg ble dårlig........da ender jeg opp på en startdose med 12,5 levaxin og 5 liothyronin.......håper det ikke ender opp på samme vis da......
forklaringen var at det er noen som er veldig følsomme og trenger lavere dose, trenger ikke bety at man ikke trenger medisinene......
-
27-11-09, 18:15 #117
Det er alltid noen få som er veldig veldig sensitive, og det er også en del som bare må starte saaakte.
Hva med den lave D-vitaminen?
(de har forresten høyt PTH, og høyt PTH alene gir hypothyreose-symptomer)
Har du fått målt PTH?
-
27-11-09, 21:21 #118
PTH har jeg nok ikke målt.....finner det iallfall ikke på noen papirer med prøvesvar her....
Vet ikke hva min D3 status ligger på nå, men den hadde jo økt litt sist jeg målte men er fremdeles lav
jeg forsøker selvsagt fra mandag med halve dosen og så får jeg se hvor det bærer
Jeg følte meg faktisk bedre i kroppen, med mindre smerter enn før selv om pulsen var høy med den større dosen.....nå har jeg ikke tatt noen medisiner siden søndag og nå er smertene virkelig ille....
I tillegg føler jeg nå at jeg har svelgproblemer, må konstant kremte og svelge, det ligger liksom noe der hele tiden som skal svelges bort.
Håper fremdeles på at medisinene kan hjelpe meg jeg
-
29-11-09, 12:54 #119
Det kom en endokrinolog innom thyroid.about.com forumet ett år, og han ville av noaturige grunner ikke si hvem han var. Men han brukte Thyroid selv, og pasientene hans. Han nevnte at ikke alt er stoffskskiftet. han fortalte at det hadde kommet inn en pasient hos ham som var helt sikker på at hun hadde lavt stoffskfte, med en TSH på 1,6 og masse symptomer. Men han målte D-vitamin osv og den var lav. Han ga henne istedenfor D-vitamin, og hun ble helt bra av hypo-symptomene.
(tipper at også PTH spiller en rolle, fordi høyt PTH gir hypo-symptomer)
Lignende tråder
-
Hypotyreose type 2
Av minnie i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 9Siste melding: 23-11-13, 12:14 -
Hypotyreose Type 2
Av Anisa i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 8Siste melding: 31-03-10, 14:06 -
Bilder: FØR og ETTER Levaxinbehandling (Hypotyreose Type 2)
Av Thomas W H i forumet Hypothyreose Type 2 ?Svar: 2Siste melding: 29-09-08, 14:44
Bokmerker