Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Forstår de dig?

... spørger Erik Mortensen på sin danske blog

STOFSKIFTEPATIENT

BLOG TILEGNET ALLE MED EN STOFSKIFTESYGDOM

Erik skriver blandt andet:

"Forvent ikke at raske mennesker - endsige lægerne - kan sætte sig ind i hvordan du har det. For hvordan føles en dyne inde i hovedet. Eller en klokke over samme. Hvordan føles en græshoppesværm på vandring i kroppen. Eller uro i benene så man er ved at blive vanvittig. Hvordan føles det at have dårlig samvittighed over at skulle udføre nogle ting, men ikke er i stand til lige nu. Eller viser verden at man er OK med smil og åbent sind, men kollapser til et lallende vrag hjemme. Hvordan føles det kun at have overskud til at glo på fjernsyn. Eller at må opgive at foretage sig de ting man holder af." (link)

Erik Mortensen har Graves Basedow
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Hildemor Gjest

Standard Sv: Forstår de dig?

Jeg forstår Erik for jeg har hatt den samme sykdommen og har den samme type symptomer når jeg blir litt overdosert på Levaxin i dag som jeg har hypothyreose.

Men ingen raske mennesker eller leger kan forstå dette. Ingen som ikke har følt det, kan forstå. Det gjelder nok alle sykdommer eller andre vonde situasjoner vi møter i livet. De med tilvarende erfaringer forstår, de andre kan bare låne et "øre" og utvise litt omsorg. Så Erik har helt rett i at man ikke kan forvente det. Det er en ensom kamp dette her, akkurat slik det føles uavhengig av hva man rammes av. Når livet blir snudd på hodet av ulike grunner, er det ensomt.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn