Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Re: Hm. Bedring...?

Ã…ja.
    Fikk du symptomer som gjorde at du begynte igjen da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Tja..har hatt et kaos uten like med forhold og følelser og jobb og stress og styr og mas, og før jeg koblet alt og kanskje innså at andre ting enn muligens stoffskiftet også bidro til at jeg datt sammen og ikke klarte og gråte, så føltes det veldig feil å ikke gå på Levaxin mer.....man prøvde å gjøre alt for å få det bedre... Så da begynte jeg igjen. Orket ikke gå rundt å ikke gjøre noenting med formen, bare sitte der liksom.

Men - selv om jeg ofte er usikker på hvordan jeg kan vite om jeg burde gå på Lev eller ei, så husker jeg jo hvilket løft jeg fikk i fjor sommer etter å ha startet på Lev. Virket etter litt over 3 mnd. Aldri hatt det så bra liksom. Men det varte bare til nov/des. Da begynte jeg å føle meg likegyldig igjen, samt at verdiene endret seg litt i feil retning.... Så... etter det har jeg styra mye frem og tilbake med hva som egentlig skjer med meg. Økte først vettu....50 til 75 til 100. Også sluttet jeg i juni fordi en kirurg på Aker sa jeg skulle gjøre det.

Kan jo hende alle leger har hatt rett hele tiden....at jeg aldri skulle startet på Lev.... At halve kjertelen min har slitt veldig i 1 år etter operasjonen....(før jeg trassa meg til Lev)...og hadde jeg holdt ut litt til kunne jeg blitt bedre. Aner ikke....ble lei av å sitte hjemme å gråte samt føle meg deppa og ræva. Samtidig husker jeg jo at jeg gikk litt på akkord med meg sjøl på en jobb da også.....som helt sikkert kunne fremprovosert samme symptomer med kropp og psyke.... Så.

WHO KNOWS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blir lei. Syns det er ekkelt å gå på medisiner, når jeg ikke vet om jeg skal gjøre det. Skulle vært en enklere måte å finne ut dette på enn å prøve og feile. Som går utover jobb og sosialt jobb osv osv osv.
    Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Det er så mye med dette man aldri får vite om man ikke prøver det - og i mange tilfelller er det umulig å prøve det også .....
    Og det er så greitt for andre - behandlere inkludert - å si at det er jo bare å holde ut !
    De som sier det vet ikke sikkert om noen ting - de vet ikke om det lykkes, eller hvor lang tid det tar, og de vet iallfalll ikke hvor jævlig det er !

En vei å gå kan jo være å prøve å 25µ en måned før du kutter helt ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Ja akkurat sånn er det...

Nei nå ble jeg jo akkurat satt på 75 mcg 5 dg i uka grunnet blodprøvene, da. Fastelegen som sa det nå på tirsdag... Så da vet jeg ikke helt? Er jo defor jeg lurte på om dette var grunnen til at jeg har følt meg hakket bedre siste 2 dagene....
    Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Jeg vil tippe det.

Det tar opp til 8 måneder for kjertelen å starte opp igjen, og du prøvde jo ogprøvde og holdt ut i ett år. da har du holdt ut nok, og det er egentlig nytteløs å kutte ut en gang til mener jeg helt privat.
    Hvis en lege har sagt do skal øke, er det nok ganske nødvendig. Forresten, hva var prøvene som gjorde eet, eller lyttet han til deg og var villig til å bare prøve en anne dose? Hender legene bare prøver seg fram (det er da vi som er prøvekaninene)

Du skriver at du ble dårligee om høsten sist, og det er jo typisk siden mange trenger mer om vinteren. Men de går opp bare litt om vinteren , og så ned igjen litt om sommeren.
    Og så er det alltid noen raringer som trenger mer om sommeren.

nora

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Forresten, hva var prøvene som gjorde eet, eller lyttet han til deg og var villig til å bare prøve en anne dose? Hender legene bare prøver seg fram (det er da vi som er prøvekaninene)

Du skriver at du ble dårligee om høsten sist, og det er jo typisk siden mange trenger mer om vinteren. Men de går opp bare litt om vinteren , og så ned igjen litt om sommeren.
    Og så er det alltid noen raringer som trenger mer om sommeren.

nora
    Hei Nora, takk for svar - tar litt tid for meg å orke å skrive her inne! :-)

Det var prøvene som gjorde det sist - at legen sa jeg burde øke, det var ikke gått ned noe nevneverdig siden jeg startet på igjen med Levaxin. Den bedringen jeg følte sist jeg skrev litt lenger opp her har vært vedvarende, men ikke skjedd noe mer enn det. Jeg føler det som første gangen jeg startet på Lev og følte et fantastisk løft... at det blir litt sånn "hit, men ikke lenger" selv om jeg øker for å få optimal form. Så jeg mangler fortsatt en del på tiltakslyst, apati, hukommelse og det å generellt orke å komme igang med ting. Men absolutt - har det mye bedre! Og det er jeg glad for. Vil bare bli enda litt bedre.....

Idag var jeg hos Balderklinikken igjen, første time etter første-konsultasjons-timen for 5 uker siden. Jeg er jo såklart stort sett frisk som en fisk innenfor det meste; stod bra til med urinsyrer, kobber, kalsium, magnesium, antistoffer, ikke cøliaki osv osv. Bittelitt miniutslag på havre, hvete og egg - men ikke som at jeg er allergisk eller noe. Fikk råd om å fokusere på å ta fettsyrer, antioksydanter og B12sprøyter. Og spise regelmessig for stabilt blodsukker og andre slike ting som man egentlig vet...

Nå går sykmeldingen min ut denne uken og jeg gruer meg så en gal på å prøve å få videre sykmelding. Det har jammen blitt en kamp... Jeg er bare så IKKE klar for jobbintervjurunder enda, hun kan da vitterlig ikke sende meg ut i arbeidsledighetstrygd fordi hun ikke syns jeg er dårlig nok........ Syns hun er litt merkelig og litt sånn skolebok hun jeg nettopp har byttet til...alt hun sier føler jeg hun har slått opp i læreboka rett før jeg kom, hvis dere skjønner.... Jeg gir henne EN gang til nå, også får jeg vurdere å bytte igjen.....

Men men. Det går jo greit! Men sannsynligvis fordi jeg ikke er i jobb, da. Da orker jeg alt det andre i hverdagen!! :-)

Og dette du skriver om at noen trenger litt mere Lev på vinteren kan nok så absolutt stemme på meg, men hvem kunne vel vite det som nybegynner på Lev....sukk..... Bra tips ihvertfall!

Kan jo også i forbifarten nevne at jeg har fjernet halve skjoldbruskkjertelen pga knutestruma, og siden det står overalt å lese at man da ikke har stoffskifteproblemer så har alle leger sagt jeg ikke skal starte på Levaxin. Uansett hvor man søker og leser om knutestruma så står jo det som fasit........... Enda det er vel tilfeller hvor blodprøver har vært tilnærmet normale og man faktisk har symptomer for det....

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Standard Øke?...

Da var det min tur igjen. Jeg vet at man bare må prøve seg frem, men før jeg gjør noe spør jeg for å få deres meninger..... :

For 4 uker siden gikk jeg opp fra 75 mcg 5 dager i uka og 50 mcg 2 dager i uka --> til 75 mcg hver dag. Dette har gått kjempefint og jeg har hatt det sånn passe bra, ingen særlige stoffskiftesymptomer. Men...

Helt siden forrige lørdag har jeg nå følt at jeg har vært oppgitt og lei, lett tar til tårene (igjen) og bekymrer meg veldig, blir usikker og mister litt selvtilliten liksom og bekymrer meg for den minste ting. Har gått greit forsåvidt siden jeg ikke har noen jobb for tida så har liksom kommet meg greit gjennom dagene og dens gjøremål og eventer. Men igår og idag har jeg vært skikkelig utafor - skikkelig klump i brystet slik jeg husker fra når jeg har vært VELDIG stoffskiftedårlig (har vært veldig fin et par-tre mnd nå nemlig).... Så halve dagen idag har jeg hatt KJEMPEstress høyt opp i magen og skikkelig klump og tårene har trillet uhemmet i mange timer. Har det litt bedre i skrivende stund bortsett fra kjempeklumpen.

Det står helt klart for meg at jeg må øke nå (husker jeg ble dårligere i nov/des i fjor også og noen har nevnt at dere må øke litt på vinteren?), men hvordan skal jeg gjøre det, tenker dere.... Skal jeg gå opp til 100 mcg 5 dager i uka og 75 mcg 2 dager i uka? Eller motsatt?... Vet jeg må prøve meg frem, men tar gjerne råd fra dere som evt kjenner dere igjen.....

...jeg kan da vel ikke være overdosert nå liksom.....

Tusen takk for svar - fortsatt god søndagskveld!! :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Re: Øke?...

Du behøver ikke være redd for å bli overdosert.
    Dette merker du på uro i hjerteregionen, høyere hvilepuls og hjertebank.
    Hopp over neste dags dose så forsvinner dette med en gang.
    Overdosering skjer neppe på den dosen du er på - det er helst på doser over 150.
    Det kan skje på lavere doser, men da er ikke kjertelen helt inaktiv.

Sånne deppetendenser føles jævlige, men blir bedre etter en tid på høy nok dose.
    Det tyder også på at dosen er ganske mye for lav.
    Om jeg blir tvunget til å avgi en vurdering, vil jeg ikke tro at det er noe problemer med å gå rett på en 100 dose.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

Altså, jeg tror heller ikke jeg er overdosert, men dette stresset/bekymringene kan jo føles som et hjertebankstress, men tror virkelig jeg hadde merket det om jeg gikk rundt med skikkelig hjertebank og hvilepuls på en snurr. Riktignok får man vel kanskje litt endret puls av sånt indre stress, men som du sier - er nok ikke det....

Aner ikke om min halve kjertel har no fart i seg fortsatt.... :-)

Jeg har økt til 100 mcg EN gang før, men da hadde jeg korte uker før også økt fra 50mcg til 75. Og DA følte jeg at det var for mye å gå på 100.... Men tror det hadde med brå økning å gjøre... Var jo etter dette jeg sluttet totalt i mange uker og har nå bygd meg opp på nytt, eller hva man skal si :-)

Uansett - takk for meningsytring - som jeg er glad jeg "tvang" deg til å komme med ;-)

Jeg gjør et forsøk...fra og med imorgen - kan'ke gå å ha det sånn - jeg har jo nettopp meldt meg arbeidsledig og skal liksom være klar for jobb..... :-/

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    292

...når jeg tenker meg om så har håret mitt vært veldig rart helt siden tirsdag....høres rart ut, men jeg merker egentlig formen veldig på hvordan håret mitt oppfører seg, og det har vært slapt og rart og uformelig hele uka. Så noe er i gjære i kroppen - det er helt klart!! Og det er ikke en BRA ting.

Har også klødd som besatt foran på leggene, samt hatt veldig fet hud i ansiktet sånn plutselig.... Hm.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn